Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej w Google?

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej w Google?

Pozycjonowanie stron to podstawowa metoda promocji biznesu w sieci. W związku z tym wiele osób szuka odpowiedzi na pytanie „ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?”. Na rynku możemy spotkać różne oferty, gdzie ceny wahają się od 19 zł do nawet 10 000 zł miesięcznie a czas trwania od jednego miesiąca do nawet dwóch lat. Skąd biorą się tak duże rozbieżności i czym są uwarunkowane? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w tym artykule.

W Internecie możemy spotkać tysiące różnych ofert zarówno od osób prywatnych jak i firm specjalizujących się w marketingu. Rozbieżność ofert jest bardzo duża i wynika ze sposobu w jaki wykonywana jest usługa: solidnie, bezpiecznie i zgodnie ze standardami wyszukiwarki Google lub szybko i nieetycznie. Wybierając najtańsze oferty powinniśmy być świadomi ryzyka otrzymania kary lub całkowitego wykluczenia strony internetowej z wyników wyszukiwania.

Tanie pozycjonowanie

Tanie pozycjonowanie niesie ze sobą ogromne ryzyko i koszty

W popularnym serwisie aukcyjnym (Allegro.pl) możemy znaleźć atrakcyjne cenowo oferty pozycjonowania już od 19 zł. Nie wiele drożej jest na Gruponie, gdzie całe pakiety 20 czy 30 fraz możemy kupić za jedyne kilkaset złotych. Ceny są mocno zachęcające ale czy na pewno pozycjonowanie jest wykonywane solidnie i profesjonalnie? Tak niska cena powinna wzbudzić w Tobie wątpliwości ponieważ jaką usługę marketingową można przez miesiąc wykonywać za koszt kolacji w restauracji?

Usługi pozycjonowania oferowane w taki niskich cenach są wykowane przez różnego rodzaju automatyczne programy, które umieszczają linki do Twojej strony na słabej jakości katalogach, preclach lub zapleczu pozycjonerskim. Efektem tego jest zaśmiecanie Twojej strony mało wartościowymi odnośnikami, które w zdecydowanej większości przypadków powodują krótkotrwałe polepszenie pozycji w Google. Po upływie kilku tygodni lub miesięcy strona w najlepszym przypadku spadnie na jeszcze gorsze pozycje niż przed usługą pozycjonowania. Metody tego typu są  uznawane przez Google jako manipulowanie wynikami wyszukiwania i strony, które je stosują bardzo często dostają kary a nawet są całkowicie usuwane z wyników  wyszukiwania. W dodatku wykonawcy często obiecują szybkie efekty oraz uzależniają swoją wypłatę od osiągnięcia wysokiej pozycji przez Twoją stronę. Mogą to zagwarantować, ponieważ ich praca ogranicza się do uruchomienia programu i wpisaniu adresu Twojej strony. Przy odrobinie szczęścia zarobią a jak nie to mają kolejnych chętnych, którzy są kuszeni niską ceną.

Czy na pewno chcesz podjąć ryzyko wykluczenia Twojej strony w Google? Czy chcesz szukać od nowa domeny internetowej dla swojej firmy? Z pewnością jest to bardzo duży problem dlatego warto zastanowić się kilka razy na tanim pozycjonowaniem, które może przynieść bardzo poważne konsekwencje.

Bezpieczne, solidne i przyjazne dla Google pozycjonowanie

Solidna i profesjonalna usługa pozycjonowania powinna składać się z kilku etapów, które pozwolą wykonać usługę fachowo i rzetelnie. Każdy z nich wymaga od firmy nakładu pracy i pieniędzy co przekłada się na koszt całej usługi.
Pierwszym a zarazem najważniejszym elementem jest zapoznanie się z branża w której będziemy pozycjonować daną stronę internetową. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w tym artykule. Oznacza to, że musimy zbadać jakie słowa kluczowe są wyszukiwane przez potencjalnych Klientów aby wiedzieć w jakim kierunku powinniśmy planować nasze działania. Na tym etapie badamy również siłę konkurencji oraz trudność poszczególnych fraz. Tylko solidne badanie rynku pozwala pozycjonować na słowa kluczowe odpowiednie dla danego biznesu co przekłada się na odwiedzalność strony przez ludzi zainteresowanych danym zagadnieniem. Dla przykładu nie ma sensu pozycjonować lokalnego zakładu fryzjerskiego zlokalizowanego w Krakowie na ogólnopolskie fraz ponieważ żaden klient z Warszawy czy Poznania nie pojedzie tyle kilometrów aby skorzystać z takiej usługi.

Kolejnym elementem pracy nad stroną jest audyt i optymalizacja SEO. Na tym etapie sprawdzamy strukturę strony, poprawność kodu, treści oraz inne podobne działania mające na celu podniesienie jakości  strony. Optymalizacja jest niezbędnym elementem, który sprawia, że strona jest przyjazna dla wyszukiwarek a co za tym idzie spełnia normy i standardy jakości.

Następnym etapem jest właściwy link building, który polega na zdobywaniu wartościowych linków przychodzących do strony internetowej. Ilość oraz jakość zależy od miesięcznego budżetu przeznaczonego na SEO.
Wszystkie procesy przy pozycjonowaniu serwisu wymagają ciągłego monitorowania oraz analizy. Analityka pozwala cały czas optymalizować i dostosowywać kampanię SEO pod wcześniej założone cele.

Czynniki on-site i off-site wpływające na pozycjonowanie

Czynniki wpływające na pozycjonowanie możemy podzielić na elementy zależne od samej strony (on-site) jak i od otoczenia (off-site).

Czynniki on-site:

SEO to składowa wielu czynników
  1. Jakość strony internetowej
  2. Liczba słów kluczowych
  3. Charakter słów kluczowych (frazy lokalne, frazy brandowe, złożenia słów, ilość wyrazów w frazie)
  4. Dotychczasowa historia pozycjonowania
  5. Techniczne elementy takie jak wiek domeny czy technologia wykonania

Czynniki off-site:

  1. Konkurencyjność danej branży
  2. Analiza konkurencji SEO
  3. Analiza konkurencji w reklamach Google AdWords
  4. Sezonowość
  5. Zmiany w algorytmie Google

Z powyższych informacji wynika, że na pozycjonowanie strony internetowej składa się wiele różnych czynników. A zatem odpowiedź na pytanie o koszt takiej usługi nie jest prosta i nawet doświadczony specjalista w większości przypadków nie będzie w stanie wycenić usługi w ciągu kilku sekund.

Pozycjonowanie powinniśmy traktować jako inwestycję, która w przyszłości zwróci nam się z nawiązką. Dzięki niej zdobędziemy więcej klientów dla naszego biznesu a to z pewnością przełoży się na obroty i zyski. Profesjonalne i długoterminowe pozycjonowanie to kompleksowa usługa, która powinna być wykonywana systematycznie i ciągle. Stała opieka pozwala na wypozycjonowanie strony na najtrudniejsze oraz przynoszące największe zyski słowa kluczowe.

Fachowa opieka nad stroną to nie tylko pozycje w wyszukiwarce ale także łączenie różnych kanałów marketingowych w całą strategię. Tylko właściwe planowanie i pomoc profesjonalistów pomoże wznieść Twój biznes na wyższy poziom. Osoby, które oczekują trwałych efektów zachęcamy do kontaktu z nami.