Pozycjonowanie stron internetowych

W dzisiejszych czasach pozycjonowanie strony to obowiązek każdego kto chce zaistnieć w Internecie. Jak powszechnie wiadomo liczba internautów na całym świecie systematycznie rośnie a najpopularniejszą wyszukiwarką jest oczywiście Google. Tylko w Polsce korzysta z niej ponad 20 milionów Internautów co stanowi 93% ich łącznej liczby. Dlatego też, prowadząc swój biznes warto zadbać o to aby Twoja strona była wysoko w wynikach wyszukiwania co pozwoli w łatwy sposób ją odnaleźć. Dziś wszyscy szukają produktów i usług w wyszukiwarce internetowej a zatem pozycjonowanie strony to być albo nie być w dzisiejszym świecie biznesu.

Historia pewnego producenta

Jaki czas temu do naszej agencji reklamowej zgłosił się Pan Andrzej będący właścicielem firmy zajmującej się dystrybucją płynów na bazie glikolu. Firma mimo wypracowanej przez lata ugruntowanej pozycji na rynku była słabo widoczna w Internecie.

Jak można się domyślać firma bazowała na stałych odbiorcach i a w małym stopniu do firmy napływali nowi klienci. Odpowiedni dobór fraz oraz skuteczne pozycjonowanie strony internetowej sprawiło, że już po pierwszym miesiącu współpracy z nasza agencją firma Pana Andrzeja zaczęła dostawać nowe zapytania ofertowe z wyszukiwarki Internetowej.

Poniżej dane z rozpoczęcia współpracy.

pozycjonowanie-stron-internetowych-glikol
Jak można zaobserwować 3 frazy były poza pierwszą 100 wyników wyszukiwania a tylko 1  znajdowała się na trzeciej karcie wyników wyszukiwania w Google.pl (26 pozycja). Już po pierwszych dwóch tygodniach można zauważyć poprawę wyników. Odpowiednie działania sprawiły, że 3 na 4 frazy stały się widoczne w pierwszej 100 wyników wyszukiwania.

Poniżej dane już po 1 miesiącu współpracy.

pozycjonowanie-stron-internetowych-glikol-miesiac
Jak można zauważyć najważniejsza fraza (glikol) została wypozycjonowana do TOP 10 i zajęła pozycję w zależności od dnia 7 lub 8. Frazy glikol etylenowy oraz glikol etylowy osiągnęły 18 pozycję.

Historia tej firmy pokazuje, że można skutecznie działać i osiągać zamierzone cele. Dziś nie łatwo jest dodzwonić się do Pana Andrzeja ponieważ ma znacznie więcej telefonów od nowych klientów niż dotychczas. Jak widać dotychczasowa współpraca pozwoliła na wzniesienie firmy na wyższy poziom.

Ty też zostaw konkurencje z tyłu! Pozycjonuj stronę internetową i zdobywaj nowych klientów!

Co to jest Pozycjonowanie?

Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce internetowej do działania mające na celu podniesienia pozycji strony i zajęcie jak najwyższego miejsca na stronie wyświetlanej użytkownikowi po wpisaniu zapytania w wyszukiwarce. Mówiąc prościej są to działania zmierzające do zwiększania widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

W najpopularniejszych wyszukiwarkach na pierwszej stronie mieści się jedynie 10 stron a według statystyk około 90% użytkowników nie wychodzi poza pierwszą stronę wyników. Dlatego też tak ważne jest aby Twoja strona była w tzw. TOP 10. Odpowiednie i solidne pozycjonowanie z pewnością zwiększy liczbę odwiedzin na stronie, a co za tym idzie więcej wizyt potencjalnych Klientów.

Pozycjonowanie stron a działania SEO

Szukając informacji na temat pozycjonowania bardzo często spotykamy się z terminem SEO (search engine optimization). Jest to jedna ze skuteczniejszych metod pozycjonowania stron, która poleca na nieustannej optymalizacji treści, technicznych elementów oraz odnośników prowadzących do witryny.

Pozycjonowanie stron w Google to najważniejsza technika w INBOUND MARKETINGU

Inbound marketing to rodzaj strategii marketingowej, która w przeciwieństwie do tradycyjnych form reklamy dociera do osób zainteresowanych danym produktem, usługą lub treścią. Taka forma marketingu jest bardziej skuteczna ponieważ trafia tylko do potencjalnych Klientów a co za tym idzie może generować świetne wyniki sprzedażowe.

Pozycjonowanie stron internetowych a tradycyjne środki reklamowe (telewizja,radio, prasa)

Na przykładzie wyszukiwania przez użytkownika pożądanych produktów czy usług w wyszukiwarce internetowej można w łatwy sposób to zobrazować. Osoba, która w polu wyszukiwania wpisuje frazę „sukienka ciążowa w kwiatki” najprawdopodobniej chce kupić taki produkt lub przynajmniej go szuka. W momencie, gdy Twoja strona jest dobrze wypozycjonowana i zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarce to potencjalny Klient trafi właśnie na nią i zapozna się z ofertą. Warto pamiętać o tym, że na decyzję zakupową będzie miało wpływ wiele innych czynników takich jak przykładowo cena czy gust. Nie mniej jednak sama możliwość prezentacji oferty osobie, która szuka takiego produktu jaki mamy w sklepie, można uznać za sukces.

Inbound marketing ma znacznie mniejszy zasięg niż klasyczna reklama ale jej zadaniem jest spełnienie potrzeby w danym momencie, a nie jej kreowanie. Jest to bardzo ważne w kontekście biznesu jaki prowadzisz. Jeżeli w Twojej ofercie znajduje się innowacyjny produkt , który nie jest zbyt popularny, a potrzeba na rynku jeszcze nie istnieje, to nawet najlepsze efekty w pozycjonowaniu nie dadzą odpowiednich rezultatów. Trzeba mieć świadomość, że pozycjonowanie stron nie jest właściwym rozwiązaniem dla każdego rodzaju biznesu.

Solidne i profesjonalne pozycjonowanie to szansa na sukces

Odpowiednie pozycjonowanie to podstawa dla większości przedsiębiorców, którzy chcą docierać do nowych Klientów i rozwijać swój biznes. Pojawienie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania daje gwarancję zwiększenia liczby odwiedzin na stronie potencjalnych Klientów, a w efekcie zwiększenie sprzedaży. Warto pamiętać o tym, że pozycjonowanie to proces długotrwały i konkretne efekty są widoczne dopiero po dłuższym czasie.

Pozycjonowanie stron to zdecydowany rozwój biznesu na wielu płaszczyznach. Przede wszystkim jest to dotarcie do nowych Klientów, wzbudzenie zaufania oraz budowa świadomości marki. Widoczność w wyszukiwarce pod wieloma słowami kluczowymi sprawi, że potencjalni Klienci zaczną Cię rozpoznawać. Wysokie pozycje to również wiarygodność w oczach użytkowników, bo z reguły ufają oni Google i klikają w linki, które są widoczne w wyszukiwarce.

udział wyszukiwarek na polskim rynku

Wyniki wyszukiwania

Wpisując frazę w wyszukiwarkę Google otrzymujemy listę stron internetowych, które są uznawane przez wyszukiwarkę jako najlepiej pasującego do danego hasła. Warto pamiętać o tym, że ranking witryn jest ustalany według najlepszego dopasowania oraz działań marketingowych. Mylne jest podejście w którym strony są ustawiane od najlepszych do najgorszych.

Jako przykład prostej strony wyników wyszukiwania użyliśmy frazy forum wędkarskie. Jak widać jest to standardowy wynik wyszukiwania zawierający wyłącznie naturalne, organiczne i darmowe wyniki bez reklam czy mapy:

forum-wedkarskie
Strona wyników wyszukiwania będzie wyglądać inaczej w zależności od tego co wpisujemy w wyszukiwarkę. Tu jako przykład posłużymy się frazą buty do biegania co przedstawia poniższy obrazek:

buty-do-biegania-pozycjonowanie
Jak możemy zauważyć na załączonym wyżej obrazku 4 pierwsze oraz 3 ostatnie wyniki wyszukiwania zawierają zielony znaczek „Reklama” co oznacza, że są to tzw. płatne wyniki wyszukiwania. Jeżeli chcemy aby nasza strona była wyświetlana w tym miejscu pod konkretnym hasłem wpisywanym w wyszukiwarkę musimy za to zapłacić. Takie płatne wyniki to kampania reklamowa o nazwie Google AdWords.

Omawiając wyniki wyszukiwania nie możemy zapomnieć o tzw. wyszukiwaniu lokalnym czyli zawierającym nazwę miasta bądź regionu w którym szukamy konkretnej usługi. Przykładem takich fraz lokalnych może być: hydraulik Warszawa, dentysta Kraków czy weterynarz Kielce.

Wyniki wyszukiwania dla frazy hydraulik Warszawa prezentują się następująco:

hydraulik-warszawa-pozycjonowanie
Jak widać, w porównaniu z poprzednią stroną wyników wyszukiwania tuż pod pierwszymi 4 płatnymi wynikami znajduje się mapa Google na której są zaznaczone lokalizacje firm zajmujących się usługą przez nas wyszukiwaną w tym przypadku hydrauliką. Jest to duże ułatwienie dla Internautów ponieważ możemy uzyskać najważniejszą informację taką jak numer telefonu czy adres bez odwiedzania strony www danej firmy. W tym miejscu jako ciekawostkę warto dodać, że przebywając w Warszawie lub okolicach i wpisując w wyszukiwarkę Google frazę hydraulik czy hydraulik Warszawa uzyskamy takie same jak na powyższej grafice wyszukiwania. Mapy Google to niezwykle istotny element, który jest szczególnie ważny w przypadku lokalnych firm. Warto pamiętać o tym w celu maksymalizacji efektów z marketingu internetowego.

Kiedy mamy już omówione rodzaje wyników w najpopularniejszej wyszukiwarce jaką jest bez wątpienia Google.pl możemy podsumować czym są naturalne, bezpłatne wyniki wyszukiwania zwane inaczej organicznymi. A zatem są to pozycje:

– cała strona wyników wyszukiwania (w przypadku fraz bez reklam i mapy Google),

– pomiędzy 4 pierwszymi oraz 3 końcowymi reklamami (w przypadku fraz ogólnych z reklamami),

– pomiędzy 4 pierwszymi pod mapą oraz 3 końcowymi reklamami (w przypadku wyszukiwania lokalnego).

Pozycja w wynikach wyszukiwania a odwiedziny naszej strony

Pozycja w wynikach wyszukiwania na dane hasło ma znaczenie ile użytkowników wejdzie na naszą stronę i zależy od dwóch czynników:

– hasła jakie zostało wpisane w wyszukiwarkę,

– pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Frazy na jakie pozycjonujemy stronę www to bardzo istotny element całego procesu. Tylko odpowiednio dobrane frazy mogą świadczyć o sukcesie całego przedsięwzięcia. W przypadku selekcji haseł należy zwrócić uwagę na statystyki danego słowa lub wyrażenia. Często spotykamy się z pozycjonowaniem na frazy których liczba wyszukań jest bliska zeru. Oznacza to, że mimo wysokiej pozycji w wyszukiwarce, ruch na stronie będzie praktycznie zerowy. Pozycjonowanie na odpowiednie frazy to klucz do sukcesu. Nie zawsze frazy z dużym ruchem będą odpowiednie dla strony jaką posiadamy. Tylko odpowiedni dobór fraz do tematyki strony wróży sukces.

Kolejną kwestią jest pozycja na której znajduje się strona na liście wyszukiwania. Im dana fraza jest wyższej tym większy % osób kliknie w dany wynik i przejdzie na konkretną stronę. Na podstawie badań powstała również mapa kliknięć w wynikach wyszukiwania Google, które są praktycznie takie same dla każdego zapytania.

Na poniższej grafice zaznaczono czerwone obszary które są klikane najczęściej. Zdecydowanie największą liczbę wejść notuje strona będąca na pierwszej pozycji wyników.

mapa-klikniec-google
W Internecie możemy znaleźć zróżnicowane statystyki na temat osób które wchodzą na stronę zajmującą daną pozycję. Można jednak z dużym prawdopodobieństwem przyjąć, że wygląda to następująco:

pozycje w wyszukiwarce Google a klikalność

Jak zdobyć pierwsze pozycje dzięki pozycjonowaniu strony?

Poznaliśmy dane na temat liczby użytkowników oraz klikalności poszczególnych wyników, wiemy jak olbrzymi zasięg ma wyszukiwarka i jak ważne jest aby znaleźć się na pierwszej karcie wyników wyszukiwania. Teraz już wiesz, że warto się pozycjonować, lecz pojawia się pytanie jak to zrobić?

Walka o pierwsze pozycje w wyszukiwarce to złożony proces na który składa się optymalizacja strony internetowej oraz pozyskiwanie wartościowych przekierowań. To czasochłonny proces, który wymaga odpowiednich nakładów pracy. Ważnym aspektem jest to, ile pracy do tej pory wykonała konkurencja na daną frazę.

Istnieją branże w których niezwykle trudno jest „przegonić” konkurencję, ponieważ strony obecne w TOP10 mają za sobą wiele lat pozycjonowania i setki tysięcy złotych wydane na prześcignięcie konkurencji i utrzymanie wysokich pozycji. Wysokie pozycje dla firm z niszowych branż są zdecydowanie łatwiejsze do osiągnięcia, ale jak łatwo można się domyślić ruch i sprzedaż są dużo niższe.

Kolejność stron w wynikach wyszukiwania czyli od czego ona zależy? Czynniki on-site i off-site

Kolejność przedstawiania stron w wynikach wyszukiwania nie jest przypadkowa. Najwyżej w organicznych wynikach znajdują się strony www, które zostały uznane za najbardziej właściwe dla danego zapytania.

To algorytm Google jest odpowiedzialny za odpowiednie ułożenie kolejności stron. Co ciekawe dokładny sposób jego działania nie jest powszechnie znany a czynników wpływających na pozycję jest około 200. Elementy, które mają wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania można podzielić na 2 rodzaje:

– czynniki związane z treścią na stronie i jej działaniem (on-site),

– czynniki związane z popularnością strony w Internecie (off-site).

Do pierwszej grupy możemy zaliczyć między innymi takie elementy jak:

– ilość treści na stronie oraz jej jakość,

– występowanie słów kluczowych w tekście strony,

– występowanie słów kluczowych w nagłówkach,

– unikalność treści na stronie (nie dublowanie contentu),

– szybkość działania strony,

– optymalizacja strony zgodnie ze standardami.

Do czynników związanych z popularnością strony internetowej należą dla przykładu:

– ilość i jakość linków (odnośników) do strony www z innych stron,

– jakość stron internetowych z których jest linkowana nasza strona,

– obecność w social mediach (Facebook, Google+ i inne).

Czynniki składające się na ranking wyników wyszukiwania mają różne wagi, co przekłada się na wypadkową ich wszystkich. Wyszukiwarka brązuje łącznie na kilkuset czynnikach i jest bardzo dokładnie ocenia, czy dana strona powinna, czy nie powinna znajdować się na określonej pozycji. Wymienione czynniki mają widoczny wpływ na to co znajduje się na wysokich pozycjach.

SEM – marketing w wyszukiwarkach internetowych

Zacznijmy od powszechnie znanego zapisu: SEM = SEO + PPC

Skrót SEM pochodzi od wyrażenia Search Engine Marketing czyli marketing w wyszukiwarkach. SEM to ogół działań promocyjnych takich jak pozycjonowanie połączone z optymalizacją stron www (SEO), oraz kampanie linków sponsorowanych (PPC), które mają na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji strony w wynikach wyszukiwania (naturalnych oraz płatnych).

SEO jest procesem długofalowym w którym pierwsze efekty działań optymalizacyjnych widać dopiero po kilku tygodniach.

PPC jest natomiast narzędziem taktycznym, które stosuje się w najczęściej w błyskawicznych akcjach promocyjnych. Efekty działań płatnych są widoczne po kilku godzinach od uruchomienia kampanii co powoduje, że są to działania dużo szybsze od SEO. Dzięki możliwości szybkiego uruchomienia kampanii oraz modelowania haseł i wysokości stawek za kliknięcie jest to narzędzie bardzo elastyczne.

Co można pozycjonować poza stroną?

Pozycjonowanie strony internetowej to standard ale czy da się wypozycjonować profil na Facebooku albo film na YouTube? Zarówno film jak i profil są stronami internetowymi co powoduje, że można je pozycjonować. Dotyczy to również innych elementów w Internecie, które są stronami www (profile w social mediach, profile na portalach specjalistycznych, katalogi firm, filmy, blogi, mapy Google).

Optymalizowanie i pozycjonowanie może dotyczyć każdej strony internetowej. Dlaczego warto pozycjonować i optymalizować wszystkie witryny internetowe. Należy pamiętać, że misją wyszukiwarek jest dostarczanie użytkownikom jak najbardziej neutralnych i zróżnicowanych wyników wyszukiwania. W związku z tym, z pewnością trafimy na trudne słowa kluczowe, których zdominowanie będzie bardzo czasochłonne. Warto jednak pamiętać że w każdej branży znajdziemy frazy, które pozwolą nam zapełnić neutralne wyniki wyszukiwania naszą działalnością.

Jak dobrać odpowiednią strategię w procesie pozycjonowania strony www?

Rynek pozycjonowania stron internetowych jest niezwykle zróżnicowany pod względem cen oraz jakości świadczonych usług. Zdarza się, że nie wszyscy Klienci rozumieją jak najlepiej pozycjonować zachowując standardy wyszukiwarek. Zapewne wynika to z przekonań, które wykształciły się na przestrzeni wielu lat funkcjonowania tego typu usług na rynku.

Do połowy 2013 roku skuteczne pozycjonowanie stron www było stosunkowo łatwym zajęciem, które dzięki stosowaniu odpowiednich metod, możliwe było osiągnięcie wymiernych wyników w stosunkowo krótkim czasie. W październiku 2013 roku nastąpił przełom, który definitywnie zmienił układ sił w wyszukiwarce w wielu branżach. To właśnie w tym okresie nastąpiła aktualizacja algorytmu Pingwin 2.1 i mniej więcej od tego czasu rozpoczął się okres znaczących zmian w Google, który trwa do dnia dzisiejszego. Każda kolejna aktualizacja Pingwina usprawnia go pod kątem odporności na niewłaściwe techniki pozycjonowania i utrudnia oszukiwanie robotów w celu osiągnięcia najwyższej pozycji.

Era przed i po Pingwinie 2.1.

Przed październikiem 2013 roku pozycjonowanie stron www składało się z dwóch etapów – nasycenia witryny słowami kluczowymi oraz intensywnym linkowaniem nawet z mało wartościowych źródeł. Liczyła się ilość linków a w małym stopniu ich jakość. Okres ten mamy oczywiście za sobą, chociaż zdarzają się firmy, które takie praktyki nadal stosują co w praktyce daje krótkotrwałe efekty często kończące się filtrem lub inną karą od wyszukiwarki.

Po 4.10.2013 roku w pozycjonowaniu stron internetowych kluczowa stała się wysoka jakość – zarówno w kwestii pozyskiwania wartościowych linków (kreatywny link building), jak i treści na stronie. Nie bez znaczenia pozostaje content marketing i realizowanie kompleksowych działań, a także tzw. pozycjonowanie szerokie na większą ilość fraz. Bardzo istotne jest tworzenie unikalnych i wartościowych treści dopasowanych do potrzeb użytkownika.

Czy stare metody, które kiedyś były z powodzeniem stosowane i przynosiły efekty rzutują na dzisiejsze pozycjonowanie stron? Niestety tak. Jeżeli strona internetową w przeszłości była pozycjonowana przy pomocy dużej ilości automatycznie generowanego spamu, a potem została za to ukarana, to bardzo trudno będzie odzyskać zaufanie w oczach wyszukiwarki. Pozycjonowanie strony z taką historią może mocno wydłużyć się w czasie i być dosyć kłopotliwe. Google obecnie oferuje narzędzie do zrzekania się z niechcianych linków (bo to one zazwyczaj stanowią problem) jednakże zazwyczaj strony pozycjonowane niewłaściwymi  „spamerskimi” metodami znacznie trudniej wypozycjonować, niż te z dobrą historią.

Jak przygotować się do pozycjonowania?

Chcąc efektywnie pozycjonować stronę internetową należy odpowiednio przygotować domenę. Prawidłowy audyt witryny, zarówno pod kątem jej zawartości, jak i linków przychodzących, może przesądzić o jej sukcesie w rankingach wyszukiwarki. Pominięcie istotnego elementu może spowodować, że pozycjonowanie stron – mimo poświęcenia dużych nakładów finansowych oraz godzinowych będzie nieskuteczne i bez żadnych korzyści. Co więcej w skrajnych przypadkach może się okazać, że pozycjonowanie danej domeny nie ma dalszego sensu – wówczas nalezy kupić nową domenę i zacząć wszystko od początku. Dlatego tak istotne jest powierzenie pozycjonowania profesjonalnej firmie, która posiada wieloletnie poparte sukcesami doświadczenie i bogatą wiedzę z tego obszaru.

Najczęstsze błędy agencji SEO

W każdej branży można spotkać się z różnym poziomem świadczenia usług. Nie inaczej jest w SEO gdzie brak odpowiedniej wiedzy wykonawców powoduje popełnianie różnego rodzaju błędów.

Jednym z przykładów takiego błędu jest nieustanne, bardzo intensywne linkowanie do strony internetowej, która otrzymała filtr za nienaturalne linki kierujące do witryny. Jest to kara nakładana na domenę przez wyszukiwarkę za spamowe odnośniki. Takie działanie powoduje pogłębianie się złej sytuacji witryny i świadczy o tym, że najprawdopodobniej nikt wcześniej nie zweryfikował czy strona taka karę otrzymała.

Kolejnym przykładem może być próba podniesienia wyłącznie pozycji dla najtrudniejszych fraz w bardzo trudnej branży nie uwzględniając łatwiejszych fraz czyli tzw. długiego ogona (long tail). Frazy tego typu dokładniej określają dany produkt/usługę i są bardziej szczegółowe. W takiej sytuacji brak odpowiedniej analizy konkurencji może spowodować, że inwestycja w pozycjonowanie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

Jak wybrać dobrą agencję SEO

Na rynku możemy spotkać wiele firm świadczących usługi pozycjonowania stron internetowych. Poziom ich wiedzy oraz doświadczenia jest zróżnicowany ale często można spotkać się z ofertami naciągaczy, którzy oferują podejrzanie niskie ceny.

Pierwszym czynnikiem wpływającym na wyboru firmy jest ich doświadczenie. W tym miejscu warto zapytać nie o staż ale o wykonywane projekty i przykłady z rynku. Solidne firmy nie ukrywają swojej pracy i z chęcią pochwalą się osiągniętymi wynikami.

Kolejnym elementem na jaki powinniśmy zwrócić uwagę to miejsca z których będą linkować naszą stronę. Jeżeli firma ma swoje zaplecze lub używa programów do spamowania odnośnikami to możemy być pewni, że w niedługim czasie nasz serwis otrzyma karę od wyszukiwarki za nieuczciwe metody. Dobra agencja powinna linkować tylko z najwyższej jakości stron, portali a jej działania powinny być bezpieczne dla naszego biznesu.

Indywidualna strategia to podstawa do osiągnięcia sukcesu. Jeżeli chcemy wybrać partnera, który pozwoli wnieść naszą firmę na wyższy poziom to powinien wyróżniać się on dopasowaniem oferty do naszych potrzeb. Tylko indywidualnie dobrane rozwiązania pozwolą na dotarcie do właściwej grupy odbiorców.

Kolejnym czynnikiem decydującym o wyborze agencji powinna być pozycja ich strony firmowej w wyszukiwarce internetowej. Może to banalnie proste, ale jeżeli firma pozycjonująca nie potrafi osiągnąć dla swojej strony wysokich pozycji to na jakiej podstawie twierdzimy, że uda im się z naszą?

Ostatnim czynnikiem powinna być odpowiednia umowa, która często może nas wiązać na dłuższy czas i zawierać niebezpieczne dla naszego biznesu zapisy. Powinniśmy sprawdzić jak długi okres wypowiedzenia jest w niej zawarty oraz jakie są ogólne warunki współpracy.

Pozycjonowanie strony www i odpowiednie słowa kluczowe

Jednym z kluczowych elementów podczas pozycjonowania stron są słowa kluczowe. Bardzo ważny jest ich właściwy wybór aby dotrzeć do właściwej grupy docelowej. Odpowiednie słowa powinny być:

  • wyszukiwane przez użytkowników – wybierajmy słowa z sensownym ruchem,
  • odpowiadają ofercie prezentowanej na Twojej stronie.

Podczas wyboru słów powinniśmy wybierać tylko wartościowe słowa z sensownym ruchem ponieważ jak można się domyśleć pozycjonowanie słów bez wyszukań to strata czasu i pieniędzy. Unikaj także zbyt ogólnych fraz ponieważ w wielu przypadkach ma to znikome szanse na konwersję. Aby bardziej zobrazować te frazy posłużymy się przykładem. Załóżmy, że Pan Michał sprzedaje „rowery wodne” ale postanawia pozycjonować się na frazę ogólną „rowery” ponieważ jest przekonany o większej popularności tej frazy. Odpowiedź jest oczywista – takie działanie nie ma sensu, a konwersja z tej frazy będzie bardzo mała.

W dzisiejszych czasach informację są ogólnodostępne a potencjalni Klienci wiedzą czego chcą. Podobnie jest w przypadku zbyt ogólnych fraz. Z jednej strony są bardzo trudne do wypozycjonowania bo mają ogromną konkurencję a z drugiej ich potencjał sprzedażowy jest bardzo mały.

Jak wybrać najlepsze słowa kluczowe do pozycjonowania?

Wybór słów kluczowych dla wielu osób to ciężki orzech do zgryzienia. Pojawia się pytanie co wybrać? Czy pozycjonować metodą long tail (długi ogon), skupić się na frazach produktowych (konkretne nazwy modeli) a może próbować najtrudniejszych ogólnych fraz? Decyzję należy podjąć w oparciu o kilka czynników:

  • jaka jest struktura linków na Twojej stronie – czy linki kierujące do Twojej witryny są naturalne a może wręcz przeciwnie to spam?
  • jak duża jest konkurencja zarówno pod kątem ilości stron jak i jakości SEO,
  • czy Twoja oferta jest szeroka – masz dużo produktów/usług  a może sprzedajesz tylko jedne produkt/usługę?
  • czy w tej branży jest potencjał do tworzenia treści i cieszy się zainteresowaniem?
  • czy w branży w której działasz jest dużo fraz długiego ogona cieszących się popularnością?

Po analizie branży na podstawie powyższych pytań można przystąpić do właściwego wyboru słów kluczowych. Jeżeli struktura linków do Twojej strony jest złożona z dużej ilości naturalnych odnośników i konkurencja nie wyprzedza Cię na tym polu to można pozycjonować się na trudne frazy i jednocześnie pokusić się o pozycjonowanie fraz z długiego ogona. Strategia long tail nie sprawdzi się w przypadku, gdy Twój biznes oparty jest o jeden produkt/usługę a zainteresowanie specjalistycznymi treściami jest znikome.

Aby stwierdzić, czy długi ogon ma sens wystarczy spojrzeć na porównanie:

1 słowo kluczowe, 10 000 wyszukań miesięcznie = 1000 słów kluczowych po 10 wyszukań miesięcznie

Jak wynika z porównania 1000 prostych słów kluczowych wygeneruje nam ten sam ruch co 1 fraza ogólna z dużą ilością zapytań. Wielu osobą może się wydawać, że wypozycjonowanie tak dużej ilości słów kluczowych jest niemożliwe. Nic bardziej mylnego. W zależności od strony internetowej oraz branży w której działamy pozycjonowanie na długi ogon może przynieść znacznie lepsze efekty niż długotrwałe pozycjonowanie na najtrudniejsze frazy.

Optymalizacja strony ON-SITE

Optymalizacja strony ON-SITE to szeroki zakres działań na witrynie internetowej mający na celu podniesienie jej w wyszukiwarce. Możemy ją podzielić na:

  • optymalizację techniczną,
  • zmiany struktury strony,
  • optymalizacja z użyciem słów kluczowych.

Optymalizacja techniczna ma duży wpływa na pozycjonowanie strony. Jest to proces dość zaawansowany technicznie i wiele pojęć wymaga znajomości HTML i innych technicznych zagadnień. W związku z tym jest to temat dość obszerny wymagający znajomości wiedzy informatycznej. W tym miejscu warto wspomnieć, że wiele stron jest pod tym kątem zaniedbana, co niejednokrotnie ma bardzo negatywny wpływ na pozycje witryny. Właściciele strony bardzo często nie mają pojęcia o tym, ponieważ ich strona działa poprawnie, a mimo wszystko bardzo ciężko jest ją wypozycjonować co może sugerować problem właśnie z optymalizacją techniczną.

Zamiany w strukturze strony to kolejny ważne element optymalizacji, która wpływa na indeksowanie podstron oraz priorytetyzowanie ich wartości dla całej witryny. Dzięki działaniom takim jak zmiana zawartości, układu menu w serwisie czy listy odnośników, możemy sprawnie nakierować roboty wyszukiwarki na odpowiednie podstrony. Kolejnym ważnym elementem jest format i struktura adresów URL, które powinny być przyjazne i zrozumiałe dla użytkownika. Najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie adresów zbliżonych do tych, które reprezentują drzewo katalogów niczym system komputerowy np. /bielizna/bielizna-damska/figi-ola

Optymalizacja na słowa kluczowe to jedna z najważniejszych części, która przekłada się na wyniki. Mówiąc krótko polega ona na umieszczaniu wybranych słów kluczowych w odpowiednich miejscach na stronie przy zachowaniu odpowiedniej naturalności i formy przyjaznej dla użytkownika.

Słowa kluczowe powinny się znaleźć w formach nieodmiennych w tytule strony, nagłówkach h1-h6, altach i nazwach plików obrazów umieszczonych na stronie. Jeżeli na stronie znajdują się przyjazne adresy URL  to ona także powinny zawierać nasze frazy, przy zachowaniu naturalności. Tworząc kotwice linków prowadzące do zoptymalizowanej podstrony na daną frazę powinny być tworzone z wykorzystaniem formy możliwie zbliżonej do nieodmienionej frazy pozycjonowanej.

Zawartość strony

Wartościowa treść może znacznie poprawić wyniki osiągane przez stronę dlatego też jest najbardziej istotnym czynnikiem rankingowym on-site. Algorytmy wyszukiwarki obecnie najlepiej radzą sobie z tekstem (dużo gorzej z obrazami czy wideo), to właśnie zawartość tekstowa jest kluczem do sukcesu.

Jakość tekstu i wpływa na wysokie pozycje

Czy dobrej jakości treść jest zawsze na wygranej pozycji? Napisanie ponadprzeciętnego tekstu na dany temat powinno bez problemu zapewnić nam wysokie pozycje. W rzeczywistości nie do końca jest to takie proste. Pomijając całkowicie temat słów kluczowych i pozycjonowania stron, może się okazać, że algorytm nie odczyta na jakich frazach powinna rankingować treść. Wyszukiwarki coraz lepiej radzą sobie z synonimami oraz ogólnym „rozumieniem” przekazu jednak nadal warto pomagać trochę algorytmowi, żeby wiedział o czym piszemy, a także zwiększać ilość potencjalnych fraz na wysokich pozycjach.

Dobieranie słów kluczowych

Pisząc dłuższy tekst warto się przygotować i wyszukać najbardziej odpowiednie słowa kluczowe z jak największą liczbą wyszukań. Dużym ułatwieniem bezie przygotowanie po kilka lub kilkanaście pomysłów na formy użycia, a nawet gotowe zdanie zawierające frazy kluczowe, które później umieścimy w treści. Taki sposób pozwoli zwiększyć szanse rankingowe oraz ilość fraz na które możesz być widoczny w wyszukiwarce.

Optymalizacja sklepów internetowych

Optymalizacja w sklepach internetowych najczęściej dotyczy kategorii z listą produktów. Jest to zadanie o tyle trudne, że unika się nadmiernej ilość niepotrzebnej treści, aby nie zasłaniać tego co najważniejsze czyli oferowanych produktów. Do optymalizacji kategorii najczęściej używa się 1-3 słów kluczowych. Warto również pamiętać o przygotowaniu krótkiego tekstu znajdującego się przed listą produktów o tym jak wybrać produkt w danej kategorii. Większą ilość tekstu możemy przeznaczyć na pozostałe wolne przestrzenie. Pamiętajmy również o tym aby nazwy produktów na liście zawierały słowa kluczowe.

Optymalizacja podstron ofertowych

Na podstronach gdzie znajdują się usługi można użyć większej ilości treści nasyconej słowami kluczowymi. Dobór słów powinien być uzależniony od tego, które z nich i w jakich ilościach są wyszukiwane. Jeżeli właściwych fraz jest mało to optymalizujemy tylko na taka ilość, w przypadku gdy jest dużo to optymalizujemy wszystkie słowa.

Content marketing

Wielu osobą nie zależy na dodatkowej treści na stronie, ponieważ uważają to za mało istotny element. Natomiast treści na stronie są bardzo ważnym elementem, który mocno wpływa na pozycjonowanie. Wynika to z faktu, że roboty wyszukiwarki na ten moment nie radzą sobie z oceną wyglądu strony i innymi rodzajami zawartości niż tekst, zatem przy obecnym działaniu wyszukiwarki, pozycjonowanie strony bez żadnej treści jest w zasadzie niemożliwe.

LINK BUILDING i optymalizacja OFF-SITE

Pozycjonowanie każdej strony internetowej wymaga solidnego link buldingu. Jakość oraz ilość odnośników prowadzących do witryny jest miarą popularności. Jak powszechnie wiadomo bardziej popularny serwis ma większą szansę na dobre pozycje w rankingu wyszukiwania. W tym miejscu warto zaznaczyć, że liczy się jakość a nie ilość a to oznacza, że duże ilości słabej jakości linków mogą negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie strony i skutkować karami co w rezultacie będzie skutkować spadkami pozycji. Takie odnośniki są negatywnym sygnałem dla wyszukiwarki i dają ostrzeżenie o tym, że ktoś próbuje manipulować rankingiem.

Link building zgodny ze wskazówkami Google

Jak powinny wyglądać prawidłowe linki aby nasza strona miała w dłuższej perspektywie stabilne pozycje? Najważniejsze, aby były one maksymalnie naturalne. Google twierdzi, że to właściciele serwisów powinni spontanicznie wstawiać linki do podstrony, która im się podoba lub odwoływać się do niej. O ile w przypadku witryn skupiających się na tworzeniu unikalnych treści taki proces jest bardzo sensowny (stworzyliśmy dobrą treść, ktoś zapewne ją podlinkuje) to w przypadku sklepów internetowych, a tym bardziej witryny firm usługowych mają niestety małe szanse na to, że ktoś będzie je polecał na swoim serwisie czy blogu.

Zawsze linkować można z for dyskusyjnych oraz komentarzy na blogach, gdzie użytkownicy mogą polecić firmę w naturalny sposób nawiązując do jakiegoś tematu. W praktyce wygląda to tak, że spontanicznie ktoś napisze coś o danej firmie i ze względu na brak wiedzy o pozycjonowaniu stron nie będzie odnośnika, albo link będzie “nofollow” (ma on mały wpływ na pozycjonowanie). Nie pozostaje zatem nic innego jak wziąć sprawy w swoje ręce i zacząć pozyskiwać wartościowe linki samemu.

Zdobywanie odnośników w internecie

Miejsc z których możemy zdobywać linki do naszej strony jest dość dużo. Należy pamiętać o tym, że źródłem odnośnika może być dosłownie każda strona w internecie. Najpopularniejsze, klasyczne miejsca to:

  • katalogi stron i firm,
  • portale ogłoszeniowe,
  • profile na forach, portalach itp.,
  • witryny Twoich partnerów / znajomych itp.

Powyższe linki to odnośniki w których sam prezentujesz swoją stronę w miejscach do tego przeznaczonych i jest to rekomendowana metoda  (jeśli mamy do czynienia z prawdziwymi serwisami dla użytkowników, a nie dla robotów wyszukiwarki).

Miejsca, które mają za zadanie w sztuczny sposób „udawać” naturalne odnośniki – są stworzone przez internatuów w celu szybkiego podnoszenia pozycji a ich wykrycie grozi karą od wyszukiwarki to:

  • zaplecze pozycjonerskie,
  • sztuczne “stopki” na forach,
  • systemy wymiany linków (SWL).

Marketing internetowy a pozycjonowanie stron internetowych

Jest wiele działań z zakresu marketingu internetowego, które wspomagają działania pozycjonerskie Twojej strony. Do działań tego typu należą:

  • marketing szeptany,
  • artykuły w portalach internetowych,
  • wpisy na blogach.

Google zaleca by odnośniki z artykułów sponsorowanych (na blogach i portalach) były linkami typu nofollow. W kontekście pozycjonowanie powinniśmy w odpowiedni sposób tworzyć zawartość, aby nie miała jednoznacznie wydźwięku marketingowego.

Optymalizacja linków pod pozycjonowanie

Poza samym zdobywanie odnośników, trzeba zadbać również o ich odpowiednią optymalizację. Jest kilka istotnych właściwości, które zwiększają ich wartość.

  • kotwica odnośnika (część “klikalna”) – to co umieszczamy w kotwicy linku ma istotny wpływ na wartość odnośnika. W tekstach kotwicy powinniśmy umieszczać odpowiednie słowa kluczowe. Takie działanie ma wpływ na pozycję danego słowa i ważne jest aby robić to w sposób naturalny. Jeżeli zachowamy odpowiedni kontekst nie narazimy się na karę z wyszukiwarki. W sytuacji, gdy nie ma możliwości naturalnie użyć słowa w kotwicy warto zastosować nazwę firmy lub adres www jako kotwicę;
  • umiejscowienie podstrony linkującej w strukturze serwisu – najczęściej działa to tak, że im wyżej w strukturze strony tym link ma większą wartość. Hierarchia wartości jest wyznaczana przez linkowanie wewnętrzne.
  • położenie linku na danej podstronie (im wyżej tym lepiej).

Sprzątanie Spamu

Sprzątanie spamu to jeden z istotnych elementów optymalizacji linków przychodzących. Powinniśmy pozbyć się złośliwych odnośników poprzez ich uswanie, poprawianie lub wyrzekanie się przez narzędzie Google Disavow Tool. Czynności te mają za zadanie wyzbycie się odnośników, które mogą utrudniać pozycjonowanie domeny, a były utworzone w przeszłości, kiedy takie metody były skuteczne.

Mity na temat pozycjonowania

Przeglądając Internet w poszukiwaniu informacji na temat pozycjonowania można natknąć się na mylne informacje czyli tak zwane mity. Na rynku funkcjonuje wiele nieuczciwych firm, które próbują niecnymi praktykami oszukać klientów. Poniżej prezentujemy kilka przykładowych mitów:

Pozycjonowanie to jednorazowa czynność – mówiąc krótko konkurencja nie śpi i też chce być możliwie jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Działania marketingowe należy wykonywać ciągle aby nie dać się przegonić konkurencji. Jest to uczciwe rozwiązanie zastosowane przez Google ponieważ nowa firma, która rozpoczyna swoją działalność nie miała by szans na zaistnienie w Internecie gdyby pozycje wystarczyło osiągnąć tylko raz.

Magiczny przepis, złoty środek – w kręgu osób zajmujących się pozycjonowaniem stron istnieje grupa ludzi, która zachęca do swoich usług poprzez argument mówiący o tym, że znają magiczny przepis na szybkie i skuteczne pozycjonowanie stron. Często wręcz posiadają złoty środek ponieważ twierdzą, że znają algorytm Google. Jest to oczywiście mit ponieważ pełnej wiedzy na temat mechanizmu funkcjonowania wyszukiwarki nie posiada nikt, poza pracownikami Google. W związku z tym wszystkie działania SEO oparte są na wiedzy, obserwacji, analizie oraz testach różnych rozwiązań.

Gwarancja osiągnięcia danej pozycji – takie sformułowanie spotykamy często w ofercie firm pozycjonerskich. Jak można się domyślać jest to zwykły chwyt marketingowych ponieważ nikt nie jest w stanie nam dać 100% gwarancji osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

Jak pozycjonowanie strony przekłada się na jej popularność

Ogromna popularność wyszukiwarek internetowych sprawia, że ruch z wyników organicznych jest bardzo istotnym źródłem ruchu na stronie internetowej. Przeglądając statystyki stron www można zauważyć, że w niemal w każdej witrynie internetowej większość ruchu pochodzi z wyników wyszukiwania (darmowych i płatnych). Co pokazuje jak ważne dla sukcesu naszej strony jest jej pozycjonowanie. Ważne jest, aby mierzyć siły na zamiary i przy założonym budżecie na pozycjonowanie uzyskać zwrot z inwestycji.

Decydując się na pozycjonowanie można przyjąć kilka taktyk na pozyskanie ruchu na stronie. Wiele osób uważa, że najskuteczniejszą metodą jest zdobycie dużego ruchu przez wypozycjonowanie strony na najmocniejsze frazy z danej branży. Należy pamiętać, że takie podejście może skutkować tym, że przez długi czas nie zauważymy efektów. Decydując się na łatwiejsze słowa kluczowe i stopniowo zwiększając ich liczbę masz szansę dość szybko osiągnąć wzrost odwiedzających.

Pozycjonowanie strony może przynosić wiele korzyści ze zwiększonego ruchu na stronie pod warunkiem, że słowa kluczowe są wybrane odpowiednio dla branży w jakiej działamy. Oznacza to, że wybieramy słowa będące popularne a jednocześnie zgodne z tym co znajduje się na naszej witrynie. Należy pamiętać o tym, że słowa najpopularniejsze (najczęściej są to frazy ogólne) mogą być bardzo trudne do wypozycjonowania w stosunkowo krótki czasie.

Prawidłowe pozycjonowanie powinno przebiegać od fraz szczegółowych do fraz ogólnych. Wynika to z tego, że frazy szczegółowe są łatwiejsze do wypozycjonowania i w stosunkowo krótkim czasie pozwolą nam przynieść pierwszy ruch na stronie. W miarę osiągnięcia zamierzonych celów możemy zacząć zajmować się frazami ogólnymi. Dla przykładu dla sklep z bielizną powinien zająć się od pozycjonowania fraz typu zmysłowa bielizna damska. Błędem natomiast byłoby rozpoczynanie pozycjonowania od frazy ogólnej typu bielizna damska.

Pozycjonowanie – ile to właściwie kosztuje?

Według wielu badań potwierdza się to, że właściwy marketing internetowy jest dużo skuteczniejszy a jednocześnie o wiele tańszy od tradycyjnych form reklamy (ulotki, gazety, katalogi, radio). Jest to również przyszłość docierania do klientów ponieważ coraz więcej ludzi korzysta z Internetu na telefonach, tabletach i innych urządzeniach w najróżniejszych miejscach. Można stwierdzić, że małymi krokami odchodzimy od reklamy tradycyjnej typu ulotki, prasa a coraz częściej i efektywniej stosujemy reklamę cyfrową typu pozycjonowanie stron, sms, email.

Pozycjonowanie zazwyczaj kosztuje od 500 do nawet 10 000 zł miesięcznie. Zdarzają się także wyższe kwoty za usługę pozycjonowania i są one w pełni uzasadnione. Na cenę ma wpływ ilość oraz popularność słów kluczowych jakie chcemy pozycjonować. Konkurencja w danej branży często jest duża i silna co sprawia, że chęć zaistnienia w niej wiąże się z dużymi inwestycjami w celu przezwyciężenia konkurencji.

10 podstawowych kroków aby Twoja strona była przyjazna Google

  1. Właściwa i przyjazna architektura informacji

Architektura strony to po prostu jej budowa, która jak w przypadku domu jest potrzebna aby się nie zawaliła. W przypadku pozycjonowania jest to właściwe rozmieszanie elementów i treści aby zapewnić zarówno użytkownikom jak i robotom indeksującym odpowiednio szybkie dotarcie do najważniejszych treści. Kluczowym zagadnieniem w tym temacie jest odpowiednie linkowanie wewnętrzne oraz indeksowanie tylko właściwych podstron.

  1. Wersja mobilna strony

Kolejna zmiana algorytmu wyszukiwarki Google, która miała miejsce 21 kwietnia 2015 roku sprawiła, że dostosowanie witryny pod urządzenia mobilne ma bardzo duży wpływ na pozycjonowanie strony. Jest to ważny czynnik nie tylko na samo pozycjonowanie ale również na czas przebywania użytkowników pochodzących z urządzeń mobilnych. Wynika to z faktu, że coraz większy procent wszystkich zapytań pochodzi właśnie z tych urządzeń. Brak takiego dostosowania obniża pozycję strony w serpach.

  1. Szybkość ładowania strony

Szybkość ładowania strony to jeden z elementów jakie ma wpływ na pozycjonowanie strony. Najlepszym narzędziem do sprawdzania jak Google ocenia witrynę jest PageSpeed Insights, które wskazuje również elementy jakie należy poprawić. Mając stronę, która działa szybko mamy pewność, że roboty Google będą szybciej poruszać się pomiędzy podstronami serwisu a to powoduje szybszą indeksację serwisu. Odpowiednia płynność ładowania się strony to również zmniejszenie liczby odrzuceń ponieważ użytkownicy lubią przebywać na stronach gdzie wszystko działa szybko.

  1. Odpowiednie zatytułowanie strony

Tytuł strony czyli popularny „title” jest kolejnym elementem wpływającym na to jak Google postrzega naszą stronę. Dla uproszczenia tego tekstu można przyjąć zasadę, że powinny w nim się znajdować najważniejsze słowa kluczowe. W przypadku portalu lub sklepu internetowego będzie to wyrażenie ogólne natomiast dla strony usługowej/lokalnej będzie to najczęściej fraza zawierająca lokalizację gdzie wykonywanie usługi się odbywa.

  1. Duplikacja treści

Powielanie istniejących już treści to najczęstszy błąd początkujących osób. Właściwym jest tworzenie unikalnych treści na stronę co sprawia, że Google zdecydowanie wyżej nas ocenia. Ważnym elementem jest również nie indeksowanie tej samej treści pod różnymi adresami www.

  1. Optymalizacja treści zgodna z pozycjonowanym słowem kluczowy

Ważnym elementem jest pojawienie się słowa kluczowego kilkukrotnie na stronie którą pozycjonujemy. Oznacza to, że słowo kluczowe powinno pojawić się z znacznikach <h1> <h2> <h3> oraz w tytule strony. Odpowiednie nasycenie to niezwykle ważny element , który powoduje wysokie ocenianie danej witryny. Przesadzenie z ilością słów kluczowych lub ich nadmierne zagnieżdżenie spowoduje to, że Google będzie nas traktować jak spamerów, którzy na siłę chcą się wypozycjonować co przyniesie w skutkach odwrotny efekt. Oprócz słowa przypisanego dla wybranej witryny można używać słów z długiego ogona.

  1. Właściwe nakierowanie na słowa kluczowe

Nakierowanie na słowa kluczowe to bardzo ważny czynnik pozycjonowania strony www. Jeżeli jest to tylko możliwe powinniśmy używać linków z anchortekstem zgodnym z najważniejszym słowem kluczowym. Dodatkowo pamiętajmy o tym aby używać słowa kluczowego w znaczniku title linka.

  1. Opisy kategorii jako klucz do sukcesu pozycjonowania

Ta zasada głównie dotyczy sklepów internetowych ale ma również zastosowanie na stronach gdzie jest większa liczba podkategorii typu rozbudowane portale. Warto pamiętać aby umieszczać opis w każdej kategorii jaką mamy na naszej witrynie internetowej. Nawet dwa zdania zrobią różnice w porównania do pustego miejsca.

  1. Linkowanie wewnętrzne wpływa na pozycjonowanie strony

Właściwa struktura strony oraz linkowanie wewnętrzne ma duży wpływ na jej pozycjonowanie. To dzięki odpowiedniemu linkowaniu możemy określić jak rozdzielić przepływ rozdzielić przepływ page rank’u pomiędzy wybranymi podstronami. Dzięki linkowania wewnętrznego oraz odpowiedniego podlinkowana każdej ze znaczących podstron możemy osiągnąć sukces w postaci ruchu oraz wysokich wyników w serpach. W momencie rozpoczynania prac nad stroną warto rozrysować sobie schemat linkowania wewnętrznego. Z pewnością pomoże a nie zaszkodzi w kolejnych etapach pozycjonowania.

  1. Przyjazne adresy url jako wsparcie pozycjonowania

Odpowiednia optymalizacja adresów URL to kolejny bardzo ważny czynnik wpływającym na pozycjonowanie strony. Powinniśmy zadbać o to aby w adresach pojawiły się najważniejsze słowa kluczowe przypisane wybranej podstronie.

Przykłady poprawnych adresów URL:

– domena.pl/nasza-oferta

– domena.pl/buty/damskie/kozaki/biale-kozaczki-z-futerkiem

– domena.pl/uslugi/pozycjonowanie

– domena.pl/kontakt

Przykłady błędnej formy adresu URL:

– domena.pl/page3?=6.php

– domena.pl/category?=6/search=p?123-12sef.php

Pozycjonowanie stron internetowych według Google

Powyżej omówiliśmy różne techniki pozycjonowanie stron internetowych. Jeżeli ptorzebujesz zasięgnąć więcej na ten temat to dostępne są oficjalne materiały dotyczące pozycjonowania stron www pod linkiem:

https://support.google.com/webmasters/topic/6001981?hl=pl&ref_topic=3309300

Dodatkowo dużo ciekawych informacji znajdziesz na oficjalnym blogu Google dla webmasterów:

https://webmasters.googleblog.com

Szczegółowe informacje na temat działania algorytmu wyszukiwarki są jednak pilnie strzeżone przez ich właścicieli i nigdzie nie znajdziemy informacji jak powinno się pozycjonować serwis www. Jedynie trzymanie się wytycznych i działania najwyższej jakości pozwolą na skuteczne działania, które przyniosą stabilne długoterminowe pozycje.