Jak stworzyć dobry artykuł sponsorowany

Jak stworzyć dobry artykuł sponsorowany?

Blogerzy są idealni do reklamowania produktów. Są naturalni, lubiani i wiarygodni, dzięki czemu reklamowany produkt może zdobyć nowych klientów. Wielu blogerów nie pozwala sobie na reklamy, aby nie stracić obiektywności i neutralności. Ale dobry artykuł sponsorowany pomoże upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Jak powinien wyglądać, aby był wiarygodny i pozytywnie odebrany?

Poniżej przedstawiamy najważniejsze uwagi, na jakie powinniśmy zwrócić baczenie podczas tworzenia artykułu sponsorowanego:

  1. Przeczytaj przed zamieszczeniem

Dobry bloger dba o staranność i poprawność stylistyczną swoich treści. Dlatego zasada numer 1 brzmi: zawsze czytaj tekst przed wrzuceniem go do sieci! Nic tak nie odstrasza czytelników jak błędy gramatyczne i ortograficzne. Artykuł powinien być schludny i estetyczny. Również atrakcyjny wizualnie – akapity, nagłówki i punktory są zawsze mile widziane.

  1. Bądź naturalny

Jeśli stworzysz naturalną reklamę a nie nachalny product placement czytelnicy z pewnością w nią uwierzą i nie odbije się to negatywnie na Twoim blogu. Dlatego warto postarać się stworzyć wiarygodny i przyjemny w odbiorze artykuł sponsorowany.

  1. Pokaż, że posiadasz produkt

Reklama będzie dużo lepsza, jeśli wrzucić własne zdjęcia lub filmik z danym produktem. Dlatego warto poprosić firmę o wypożyczenie lub podarowanie reklamowanego produktu. Dzięki temu z łatwością dotrzemy do odbiorcy.

  1. Pisz prawdę

Kłamstwo ma krótkie nogi. Nie reklamuj produktu, o którym masz złe zdanie. Przez to reklama nie będzie naturalna, a Twoi fani od razu zauważą, że coś jest nie tak. Szczerość jest bardzo ważna. Dlatego warto czasem zrezygnować z zastrzyku gotówki, bo może Cię on kosztować utratę wiarygodności i followersów.

  1. Nie usuwaj artykułu

Niektórzy blogerzy usuwają artykuł sponsorowany niedługo po opublikowaniu. Nie rób tego! Jeśli nie chcesz być utożsamiany z tym produktem, nie zgadzaj się na jego reklamowanie. Jeśli podejmujesz się współpracy, bądź odpowiedzialny i słowny. Szczegóły o tym, kiedy możesz usunąć artykuł ustal przed podjęciem zlecenia. Dzięki temu unikniesz wielu nieporozumień i nie stracisz w oczach innych zleceniodawców.

  1. Zainteresuj się produktem

To oczywiste, że nie wiesz wszystkiego na temat produktu, który masz reklamować. Zleceniodawca powinien dostarczyć Ci wszystkie niezbędne materiały i informacje, ale jeśli chcesz wiedzieć więcej, warto sprawdzić opinie w Internecie. Dzięki temu będziesz wiedział na co zwrócić uwagę i co o produkcie myślą inni.

  1. Utrzymuj kontakt ze zleceniodawcą

Każdy z nas jest człowiekiem. Jeśli wiesz, że nie wyrobisz się z określonym terminem, poinformuj o tym swojego zleceniodawcę. Przyznanie się do opóźnienia będzie zdecydowanie lepsze niż przemilczenie sytuacji.

Newsletter

Informacje o nowych artykułach i sposobach na rozwój biznesu prosto na Twój e-mail

FreshMail.pl