Identyfikacja wizualna

Prowadzisz własną firmę? Jeśli tak, to z pewnością musisz mierzyć się z coraz większą konkurencją. Z roku na rok rośnie również ilość produktów i usług alternatywnych, które mają do wyboru konsumenci. Dlatego tak ważne jest odpowiednie budowanie biznesu i tworzenie wyjątkowej marki, która zostanie zapamiętana na rynku. A w tym pomaga odpowiednia identyfikacja wizualna.

Czym jest identyfikacja wizualna firmy i jaką pełni funkcję?

Identyfikacja wizualna odpowiada za to, jaki wizerunek ma twoja firma na rynku. Są to symbole, grafika, zachowania, które wykorzystuje się, żeby stworzyć wyróżniający na tle konkurencji wizerunek. Do identyfikacji wizualnej zaliczamy m.in.:

  • Logo
  • Kolory firmowe (np. czerwony i żółty w przypadku McDonald’s)
  • Wzory i szablony materiałów reklamowych np. prezentacji, newslettera.
  • Typografia
  • Drugi firmowe np. koperty, faktury
  • Ubiór pracowników
  • Flota pojazdów np. służbowych samochodów
  • Budynki — zarówno ich wygląd zewnętrzny, jak i wystrój wnętrz

Oczywiście może ona obejmować również inne aspekty. Wszystko zależy od tego, jak bardzo rozbudowane jest przedsiębiorstwo. W podstawowej wersji do identyfikacji wizualnej będzie wchodziło logo, dobranie odpowiedniej kolorystyki oraz stworzenie kluczowych wzorów np. ulotek, plakatów, prezentacji.

Księga identyfikacji wizualnej

Być może słyszałeś o księdze znaku — jest to narzędzie, które jest instrukcją poprawnego wykorzystania logo. Dzięki temu klient w poprawny sposób je wykorzysta. W podobny sposób działa księga identyfikacji wizualnej, tylko dotyczy ona wszystkich aspektów identyfikacji wizualnej marki. Dzięki temu firma zachowuje bardziej spójny wizerunek. Co może zawierać?

Różnego rodzaju zasady i zalecenia co do poszczególnych elementów takich jak typografia, kolorystyka, wzory materiałów, szablony e-maili, czy nawet wystroju wnętrz oraz dress code. Stworzenie księgi identyfikacji wizualnej jest zalecane przede wszystkim dużym przedsiębiorstwom, które mają wiele oddziałów w różnych miejscowościach. Dzięki temu każda filia jest spójna z głównym wizerunkiem marki, co przekłada się na pozytywne doświadczenie klientów.

Oczywiście wielkość księgi identyfikacji wizualnej zależy w dużej mierze od wielkości przedsiębiorstwa. W przypadku większych firm warto o każdy aspekt zadbać, natomiast mniejszym markom wystarczy prostsza księga

Identyfikacja wizualna od A do Z

Jeśli szukasz firmy, która zajmuje się identyfikacją wizualną od A do Z, to zapraszamy do kontaktu. Współpracując z nami, twoją firmą zajmie się zespół specjalistów. Na początku ustalamy twoje oczekiwania, analizujemy branżę, w której działasz, co chcesz osiągnąć, jak zamierzasz się pozycjonować w niszy. Ma to bardzo duży wpływ na to, jak twoja firma będzie się identyfikować wizualnie.

Po rozpoczęciu współpracy twoim projektem zajmie się dedykowany Project Manager, który będzie kontrolował pracę specjalistów zajmujących się grafiką. Dzięki temu zyskujesz pewność, że prace będą wykonywane terminowo. Masz do nich wgląd na bieżąco, dzięki czemu możesz zgłaszać swoje uwagi i sugestie.

Po otrzymaniu gotowego projektu również możesz zgłosić swoje wątpliwości i uwagi. Gdy będziesz zadowolony, to możemy zająć się także przygotowaniem księgi identyfikacji wizualnej, jeśli będziesz jej potrzebował.