Kampanie Adwords

- czyli -
Skutecznie do Celu

Plusy kampanii Adwords:

Formy reklamy

Linki sponsorowane (reklamy tekstowe)

Reklamy tekstowe zwane popularnie linkami sponsorowanymi to najpopularniejsza forma reklamy w Google Adwords. Są one wyświetlane nad i pod wynikami wyszukiwania w formie tekstowej po wpisaniu przez użytkownika do wyszukiwarki frazy kluczowej. Dzięki temu linki te mają dużą skuteczność a co najważniejsze są odpowiednio dopasowane do potrzeb odbiorcy. Opłaty za linki sponsorowane są pobierane za kliknięcie a zatem w momencie wejścia użytkownika na stronę docelową. Dzięki takiemu rozwiązaniu reklama w Google trafia do osób zainteresowanych danym produktem lub usługą w dodatku odbywa się to w momencie gdy jej aktywnie poszukują.

Reklamy tekstowe składają się z nagłówka o maksymalnej długości 25 znaków oraz dwóch dodatkowych linii tekstu o wielkości maksymalnej 35 znaków każda i adresu URL. Rozbudowane reklamy mogą zawierać linki do podstron oraz rozszerzenia lokalizacji i połączeń. W przypadku smartfonów jest możliwość bezpośrednich połączeń telefonicznych za pomocą przycisku „Zadzwoń”.

Zaletami linków sponsorowanych jest:

  • trafność – docieramy do osób poszukujących danego produktu lub usługi,
  • szybkość – reklamy są widoczne od zaraz po uruchomieniu kampanii,
  • mierzalność – kampania posiada pełne dane statystyczne odnoście skuteczności działań,
  • elastyczność – możemy w każdej chwili dokonać zmian i obserwować ich efekty,
  • efektywność – płacimy wyłącznie za przejście użytkownika na naszą stronę www.

Reklama graficzna (bannerowa)

Dzięki reklamie bannerowej możemy skutecznie promować produkty i usługi w portalach oraz sieciach reklam displayowych. Wśród nich godna uwagi jest Google Display Network czyli sieć reklamowa Google. Z oficjalnych danych wynika, że sieć Google obejmuje przeszło 2 mln stron i dociera do 90% internautów na świecie. W Polsce liczba witryn przekracza 40 tysięcy a zasięg to aż 92% internautów. Do najbardziej znanych uczestników sieci należą takie portale jak Onet, Gazeta, WP, Interia oraz wiele innych, które generują liczbę wyświetleń przekraczającą 40 miliardów rocznie.

System reklam graficznych Adwords to przede wszystkim mnogość form reklamowych oraz możliwość precyzyjnego kierowania. W wielu przypadkach dobrym wyborem jest także połączenie kampanii Adwords z reklamą na Facebooku.

Najpopularniejszymi rozmiarami dla kampanii Adwords oraz Facebook Ads są formaty reklam: pionowy prostokąt 240 x 400, długi baner 728 x 90, kwadrat 250 x 250, duży prostokąt 336 x 280, baner śródtekstowy 300 x 250, wieżowiec 120 x 600, szeroki wieżowiec 160 x 600, duży długi baner 970 x 90, billboard 970 x 250, portret 300 x 1050.

Reklamy video

Reklamy video w Google Adwords to głównie portal YouTube, który jest najpopularniejszym serwisem internetowym na świecie umożliwiającym darmowe umieszczanie i odtwarzanie klipów wideo. Codziennie pojawia się w nim 85 tysięcy nowych filmów zamieszczanych przez prywatne osoby (wideoblogi) oraz firmy i instytucje (teledyski, zwiastuny filmowe). Dzięki ogromnej popularności portalu jego zasięg jest bardzo duży co daje ogromne możliwości reklamowe. Można w nim emitować bannery reklamowe oraz reklamy wideo w dwóch formach:

  • In-Stream – jest to reklama wyświetlana przed lub w trakcie materiału wideo umieszczonego na kanale,
  • In-Display – promowanie reklam wideo obok filmów w serwisie Youtube, w wynikach wyszukiwania lub na stronach wydawców filmów w sieci reklamowej Google. W przypadku tej formy reklamowej wyświetlanie następuje po kliknięciu przez użytkownika w tzw. obraz początkowy.

Według statystyk 75% polskich internautów korzysta z serwisu YouTube. Co ciekawe w kategorii wiekowej od 18-24 lat odsetek ten wynosi ponad 84%. Statystyki nie pozostawiają wątpliwości, że to więcej niż większość kanałów telewizyjnych. YouTube to druga najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie i trzecia najpopularniejsza witryna w Polsce. Tak duży zasięg sprawia, że reklama w YouTube pozwala na efektywne budowanie świadomości marki w grupie docelowej.

Kampanie można kierować na wybrane grupy odbiorców zainteresowane daną tematyką. Powszechnie nazywamy to kierowaniem kontekstowym czyli targetujemy nasze reklamy na zainteresowania użytkowników i to właśnie nim je wyświetlamy. Co więcej możemy wyświetlać im reklamy o określonej tematyce nawet gdy oglądają oni treści o innej tematyce.

Kierowanie może następować nie tyle według zainteresowań ale również według demografii (wybieramy wiek i płeć odbiorców) oraz geografii (wybieramy określony obszar terytorialny).

Omawiając formy reklamy w Google Adwords warto wspomnieć o remarketingu czyli kierowaniu na użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili naszą stronę lub nasz kanał na YouTube

Gmail Sponsored Promotions

Gmail Sponsored Promotions to stosunkowo nowa forma reklamy, która pojawia się w karcie Oferty Specjalne w Gmailu. Reklama ta składa się z dwóch podstawowych elementów:

  • Teaser, w skład którego wchodzi: logo, temat, opis oraz nazwa reklamodawcy. Przykładowy teaser wygląda następująco:

Skrócona oferta:

 

Newsletter

Informacje o nowych artykułach i sposobach na rozwój biznesu prosto na Twój e-mail

FreshMail.pl