10 świetnych książek o marketingu

10 świetnych książek o marketingu

Jeśli szukasz skondensowanej wiedzy na temat reklamy, SEO, mediów społecznościowych, tworzenia strategii marketingowej i wiele więcej, książki są Twoim najlepszym źródłem informacji. W tym artykule poznasz 10 takich pozycji. Oprócz tego omówimy 5 darmowych e-booków (zaczynają się od numeru 11), które jakością wcale nie odstają od płatnych publikacji.

1. Kurs pozycjonowania dla początkujących – Marta Gryszko

Marta Gryszko ma duże doświadczenie w branży marketingu internetowego. Najlepiej świadczy o tym to, że jest współzałożycielką SeoStation.pl

Jeśli masz już pewną wiedzę na temat SEO i chcesz w końcu wprowadzić ją w życie, omawiana książka jest w sam raz dla Ciebie. Marta Gryszko przybliża w niej podstawowe kwestie jak przydatne narzędzia, dobór słów kluczowych, linkowanie wewnętrzne, pozyskiwanie linków i wiele więcej.

Na końcu każdego rozdziału znajdziesz także zadania praktyczne, które pomogą Ci utrwalić pozyskaną wiedzę i upewnić się, że potrafisz ją wprowadzić w życie.

2. SEO SECRETS 2019: The Ultimate Guide on how to Mastering Search Engine Optimization FAST! – Philip Rusell

Philip Rusell ma na swoim koncie liczne książki z zakresu e-mail marketingu, SEO, reklamy na Facebooku i podobnych tematów. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w omawianiu tych zagadnień, jego publikacje to świetne źródło wiedzy.

Dzięki omawianej publikacji poznasz podstawowe metody optymalizacji stron w wynikach wyszukiwania. Autor nie tylko przedstawia sprawdzone strategie, ale i objaśnia terminologię SEO, dzięki czemu wszelkie techniczne kwestie nie będą mieć przed Tobą tajemnic.

3. SEO, czyli sztuka optymalizacji witryn dla wyszukiwarek (The Art of SEO: Mastering Search Engine Optimization, 3rd Edition) – Eric Enge, Stephan Spencer, Jessie Stricchiola

Kto inny, jak SEO-wcy z doświadczeniem potrafi nauczyć optymalizacji stron internetowych? Tak się składa, że omawiana publikacja wyszła właśnie spod pióra 3 osób, które są konsultantami SEO oraz właścicielami firm z tej branży.

Omawiana książka przybliża teoretyczne oraz praktyczne kwestie SEO. Zrozumiesz dzięki niej, jak działa algorytm Google. Oprócz tego poznasz metody, dzięki którym z już posiadanych danych oraz mediów społecznościowych będziesz w stanie wydobyć przydatne informacje na temat swoich klientów.

4. Ogilvy o reklamie (Ogilvy on Advertising) – David Ogilvy

David Ogilvy nazywany jest ojcem reklamy. Jego podejście do zdobywania klientów zrewolucjonizowało świat marketingu. Jest autorem licznych branżowych sentencji, nad którymi do dzisiaj warto się zastanawiać.

Warto na początku zaznaczyć, że w Ogilvy on Advertising, nie znajdziesz konkretnych strategii marketingowych, które możesz następnie samodzielnie zastosować. Książka powstała w końcu wiele lat temu, gdy Internet jeszcze nie istniał. W publikacji tej możesz jednak poznać podstawowe zasady, jakie mają zastosowanie w przypadku praktycznie każdego komunikatu marketingowego.

Perspektywa Ogilvy’ego na reklamę jako taką jest jak najbardziej warta poznania, jeśli chcesz wynieść swój marketing na wyższy poziom.

5. Kotler o marketingu (Kotler on Marketing) – Philip Kotler

Podczas gdy Ogilvy to ojciec reklamy, Philip Kotler nazywany jest ojcem nowoczesnego marketingu. Ten drugi jest także jednym z najbardziej wpływowych profesorów ze świata marketingu.

Omawiana publikacja została już wydana w wielu zaktualizowanych wersjach. Podobnie jak opisana wcześniej książka Ogilvy’ego, ona także stanowi w tym zestawieniu nieco specyficzną pozycję. Autor analizuje w niej współczesne zjawiska jak Internet, globalizacja, hiperkonkurencja i to, jakie wyzwania stworzą one w kontekście marketingu. Kotler tłumaczy także takie zagadnienia, jak database marketing, relationship marketing czy high-tech marketing.

Prawdopodobnie z książki tej nie wyniesiesz niczego, co mógłbyś zastosować w małej lub średniej firmie. Jeśli jednak chcesz dowiedzieć się, jak wygląda marketing na skalę światowych korporacji, nie znajdziesz lepszej pozycji.

6. Zaufanie, czyli waluta przyszłości – Michał Szafrański

Michał Szafrański to prowadzący bloga jakoszczedzacpieniodze.pl. Jak sama nazwa wskazuje, pomaga on na nim dbać o finanse osobiste. Oprócz tego porusza liczne kwestie związane z prowadzeniem biznesu w sieci.

W Zaufanie, czyli waluta przyszłości autor omawia to, jak rozwijał swojego bloga. Choć nie opisuje dokładnego procesu, który możesz samodzielnie zastosować i powtórzyć, to jego książka ma w sobie inną wartość. Szafrański przybliża swoje podejście, które polega na transparentności oraz szczerości. Takie wartości pomagają tworzyć relację z grupą docelową, co z kolei pozwala stworzyć z nich lojalnych klientów. Tego typu strategię marketingową warto przyswoić sobie w praktycznie każdych działaniach reklamowych.

7. Viral. Jak szerzyć idee i tworzyć wirusowe treści – Piotr Bucki

Piotr Bucki to szkoleniowiec, wykładowca i dziennikarz, który specjalizuje się w szeroko pojętej komunikacji.
W swojej książce wgłębia się zatem w jeden fenomenów komunikacji, jakim są treści wirusowe. Nie raz spotkałeś się w Internecie z jakimś filmem, obrazem, powiedzeniem itp. które z nie do końca zrozumiałych powodów stały się szczególnie popularne.

Autor stara się dlatego na podstawie badań naukowych wyjaśnić, na czym dokładnie polega zjawisko wirusowości treści. Podczas projektowania strategii marketingowej dobrze jest wiedzieć, jak wykorzystać je na swoją korzyść.

8. Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw – Grzegorz Miłkowski

Grzegorz Miłkowski to z wykształcenia dziennikarz związany z marketingiem i technologią. Pracował dla licznych mediów branżowych, a obecnie jest redaktorem naczelnym portalu Socialpress.pl.

W swojej książce w przystępny sposób przybliża to, jak założyć blog lub branżowy portal firmowy. W tym celu autor omawia podstawowe kwestie jak wybór domeny i hostingu, opracowanie polityki redakcyjnej i optymalizowanie konwersji.

Ostatecznym celem tych działań ma być przekształcenie czytelników w regularnych klientów – swoją strategię marketingową warto oprzeć o takie podejście, dlatego sięgnij po tę książkę.

9. Conversion Optimization – Khalid Saleh, Ayat Shukairy

Autorzy książki są związani z firmą Invesp i na co dzień zajmują się pomaganiem innym przedsiębiorcom w zdobywaniu klientów, optymalizując przy tym każdy aspekt procesu ich pozyskiwania.

W swojej książce przelewają swoją zdobywaną latami wiedzę na papier, dzięki czemu także i Ty będziesz w stanie zoptymalizować każdy element swojej strategii marketingowej pod lepsze konwersje. Dowiedz się, jak wykorzystać analitykę, zasady marketingu i projektowania stron na swoją korzyść.

10. Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting – Artur Jabłoński

Artur Jabłoński to ekspert i konsultant z zakresu marketingu internetowego, który specjalizuje się w reklamie na Facebooku. Pierwsze doświadczenia w branży zbierał właśnie jako copywriter.

W swojej książce porusza sztukę copywritingu, czyli tego, jak za pomocą odpowiednio przygotowanych komunikatów pobudzać ludzi do podjęcia pożądanych akcji. Jabłoński podkreśla, że styl pisania wyniesiony ze szkoły nie ma zastosowania w obecnej biznesowej i internetowej komunikacji. To, jak się porozumiewamy, bardzo się zmieniło.

W omawianej publikacji dowiesz się zatem, jak pisać w sposób przystępny dla dzisiejszej osoby korzystającej z Internetu. Jabłoński opisuje także gotowe schematy i style, które możesz z powodzeniem przenieść na samodzielnie tworzone teksty marketingowe.

11. Influencer marketing od A do Z – Patrycja Górecka-Butora, Paweł Strykowski, Katarzyna Biegun

Grupę darmowych publikacji zaczynamy od naprawdę świetnej pozycji, która tak naprawdę darmowa stała się dopiero niedawno. Książka Influencer marketing od A do Z od pierwszego dnia premiery sprzedawała się świetnie, gdyż stanowiła świetną i unikalną pozycję na rynku. Teraz jednak możesz skorzystać z zawartej w niej wiedzy, nie wydając ani grosza.

Autorzy książki to związani z firmą WhitePress eksperci z wieloletnim doświadczeniem w branży ogólnego marketingu, jak i influencer marketingu.

Sama publikacja to świetne wprowadzenie do influencer marketingu z uwzględnieniem specyfiki naszego lokalnego rynku. Dowiesz się, nie tylko, na czym polega owa gałąź reklamy, ale także i jak ją w praktyce stosować.

Na uwagę zasługuje 11 studiów przypadków obejmujących różne branże. Zobaczysz na ich przykładzie, jak wygląda prowadzenie kampanii influencer marketingowych. Dowiesz się dzięki nim nawet tego, jak prezentuje się kwestia kosztów i jak przygotować umowę z samym influencerem.

12. 35 Proven Ways to Triple Your Website Traffic – Shane Barker

Shane Barker to konsultant z zakresu marketingu internetowego, który występuje także jako mówca na konferencjach branżowych. Pomógł on licznym firmom z Fortune 500 zdobyć jeszcze więcej klientów.

W swoim darmowym e-booku omawia 35 zróżnicowanych sposobów na pozyskanie ruchu. Obejmują one korzystanie z takich platform społecznościowych jak Facebook, Instagram, Pinterest i Reddit. Poświęca także uwagę marketingowi przychodzącemu, opisując praktyczne zastosowanie content marketingu, wpisów gościnnych, budowania linków i wiele więcej.

Jeśli chcesz poznać podstawy skutecznego pozyskiwania ruchu, dzięki którym ulepszysz swoją strategię marketingową, sięgnij po tę książkę.

13. The Beginner’s Guide to Online Marketing – wrike.com

Firma Wrike dostarcza liczne narzędzia, które pomagają firmom zwiększyć produktywność oraz osiągnąć jak najlepsze efekty z prowadzonych działań marketingowych.

Wydany przez Wrike darmowy e-book omawia podstawy marketingu internetowego. Zawiera odpowiedzi na jedne z częściej zadawanych pytań. Znajdziesz w nim przegląd 19 najczęściej stosowanych strategii oraz przydatne narzędzia, które pozwolą Ci wyciągnąć ze swoich kampanii jak najwięcej.

14. The Ultimate Guide to Pop Ups for eCommerce – StoreYa

Firma StoreYa zajmuje się marketingiem dla e-commerce, jak i pomaga sklepom internetowym w automatyzacji procesu zdobywania klientów.

Omawiany e-book poświęcony jest pop-up’om. Dowiesz się z niego, czym one są i jak zastosować je w praktyce, aby zdobywać więcej klientów. Publikacja zawiera w sobie także studia przypadków, dzięki którym będziesz mógł przeanalizować ich prawidłową implementację na przykładach wziętych z życia.

15. How to Generate Leads with Infographics – HubSpot

HubSpot to jedna z najbardziej rozpoznawanych marek w branży marketingu internetowego. Firma zajmuje się tworzeniem oprogramowania do marketingu przychodzącego, sprzedaży oraz obsługi klienta. Na stronie przedsiębiorstwa znajdziesz także mnóstwo praktycznych artykułów i kursów.

How to Generate Leads with Infographics skupia się na wykorzystaniu infografik w celu pozyskiwania klientów. Znajdziesz w nim 11 praktycznych strategii, które pomogą Ci przygotować same infografiki, jak i umiejętnie je promować, aby generować leady. Dowiesz się, gdzie je publikować i jak wykorzystywać już posiadany content do ich tworzenia.

Książki o marketingu – podsumowanie

Mam nadzieję, że dzięki tym książkom lepiej zrozumiesz proces zdobywania klientów oraz to, jak skutecznie tworzyć strategię marketingową. Pamiętaj oczywiście, aby taką wiedzę wykorzystać następnie w praktyce.