Marketing szeptany, czyli jak sprzedawać za pomocą plotki

Każdy z nas przynajmniej raz w życiu przekonał się, jaką siłę ma plotka. Jeśli nie na własnej skórze, to jako świadek jakiejś sytuacji. Plotka, choć zazwyczaj niesie ze sobą niepochlebne informacje, to może być także wykorzystywana w inny sposób – w dobrym celu. Siłę plotki stosuję się w tzw. marketingu szeptanym czy buzz marketingu.

Czytaj dalej

Content Marketing – 12 pytań i odpowiedzi

W ramach dzisiejszego artykułu omówimy pojęcie „content marketing”. Udzielimy odpowiedzi na najpopularniejsze pytania z nim związane, dzięki którym dowiecie się: czym on właściwie jest, dlaczego jest tak bardzo ważny dla każdej firmy i jak korzystać z jego w zasadzie nieograniczonych możliwości.

Ze względu na to, że content marketing jest pojęciem bardzo obszernym, postanowiliśmy stworzyć dzisiejszy artykuł poradnikowy w formie pytań lub twierdzeń i odpowiedzi. Postaramy się poruszyć najważniejsze kwestie, ale jeśli coś więcej Cię zainteresuje, to po prostu zadaj konkretne pytanie w komentarzu. Na pewno nie pozostanie bez odpowiedzi!

Czytaj dalej

konwersja

Co to jest konwersja?

Dokonanie zakupu, kliknięcie w baner reklamowy, wypełnienie formularza, włączenie filmu, rejestracja konta, zapisanie się do newslettera, pobranie bonu, wysłanie zapytania – to właśnie jest konwersja.

Jednym słowem, konwersja to reakcja klienta, potencjalnego klienta czy po prostu użytkownika sieci na nasze działania SEO lub prowadzone kampanie reklamowe. Zawsze wtedy, gdy klient wykonuje istotną dla Twojej firmy czynność, to mówimy, że zaszła konwersja. Jak można się łatwo domyślić, konwersja będzie ważnym czynnikiem branym pod uwagę podczas sprawdzania efektów kampanii reklamowych i działań SEO. Dlatego bardzo prawdopodobne jest, że niejednokrotnie usłyszysz właśnie takie słowo od pracownika agencji, której powierzyłeś przeprowadzenie działań marketingowych dla Twojej firmy. Chociażby z tego powodu warto głębiej poznać istotne zagadnienia związane z konwersją.

Czytaj dalej

pozycjonowanie-na-dlugi-ogon-long-tail

Pozycjonowanie na długi ogon – long tail

Bez względu na to, czy chcesz sam spróbować swoich sił w pozycjonowaniu stron internetowych, czy będziesz zlecał to zadanie profesjonalnej agencji, powinieneś poznać podstawy skutecznego pozycjonowania. Na nie składają się różne aspekty, o których pisaliśmy, piszemy i będziemy pisać na naszym blogu. Jednym z nich jest tzw. long tail, czyli niszowe słowa kluczowe z długim ogonem. Tym zagadnieniem zajmiemy się dzisiaj.

O słowach kluczowych już nieco opowiadaliśmy. Podkreślając, że pozycjonowanie na najpopularniejsze słowa kluczowe nie zawsze daje oczekiwane efekty, jeśli na przykład nasza konkurencja dysponuje ogromnym budżetem i już się na te słowa pozycjonuje. Wtedy doskonałym pomysłem jest wybranie innych słów – szczególnie niszowych.

Czytaj dalej

marketing internetowy

Marketing internetowy – co musisz o nim wiedzieć

Zakładając lub już prowadząc działalność gospodarczą, na pewno niejednokrotnie spotkałeś się z wypowiedziami ekspertów od biznesu, w których była mocno podkreślona wartość marketingu internetowego. Zapewne wtedy zastanawiałeś się, o co właściwe chodzi, na czym to polega, jakie daje efekty i dlaczego jest tak bardzo ważne. Zaraz poznasz odpowiedź.

Co to jest marketing internetowy?

Pewnie wiele osób niemających najmniejszego pojęcia o działaniach reklamowych w sieci, instynktownie czuje, czym jest marketing internetowy. Tak naprawdę wystarczy ogólnie wiedzieć, co to jest marketing, by domyślić się znaczenia tego określenia.

Marketing to różne działania mające na celu zdobycie większej ilości klientów. Polegają przede wszystkim na rozreklamowywaniu firmy lub produktu w taki sposób, by konkretne informacje trafiły do osób, które są potencjalnie zainteresowane naszymi usługami lub produktami. Marketing to zazwyczaj szereg działań, dobrze opracowana długotrwała strategia, która przekłada się bezpośrednio na większy zysk.

Patrząc na tę definicję, wystarczy dodać, że marketing internetowy przeprowadza działania reklamowe w sieci.

E-marketing z roku na rok się coraz bardziej rozwija, ponieważ obecnie najlepszym źródłem potencjalnych klientów jest właśnie Internet. Ogromna ilość firm decyduje się na przeprowadzenie długofalowych działań e-marketingowych, aby w efekcie uzyskać przede wszystkim znaczny wzrost sprzedaży oferowanych produktów lub usług. Można już śmiało powiedzieć, że każda firma, która chce coś znaczyć w dzisiejszych czasach, powinna zdecydować się na marketing internetowy, szczególnie ze względu na stale rosnącą konkurencję rynkową.

Czytaj dalej

Optymalizacja stron internetowych to podstawowy element pozycjonowania

Tworząc swoją stronę internetową, należy dowiedzieć się, czym jest optymalizacja stron internetowych i dlaczego jest tak bardzo ważna. Osoby niezorientowane w temacie, które nie będą zwracały na to uwagi, w efekcie mogą otrzymać stronę, która nie będzie ani przejrzysta i przyjazna dla internauty, ani widoczna dla wyszukiwarek. Jak można się łatwo domyślić, prowadzenie takiej niewidocznej strony jest zupełnie bez sensu.

Niezoptymalizowana strona internetowa nie będzie chętnie odwiedzana przez użytkowników ani nie będzie widoczna w Internecie, więc w ogóle mało osób będzie miało okazję się o niej dowiedzieć.

Czytaj dalej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – poradnik dla laika

W ciągu ostatniej dekady ilość sklepów internetowych w Polsce znacznie wzrosła. W 2006 roku było to tylko 2800 sklepów, a obecnie szacuje się, że jest ich powyżej 20 000. Jak wypromować swój sklep wśród takiej konkurencji?

Błędem jest myślenie, że sama oferta sklepu przyniesie szybkie i zadowalające przychody. Nawet najlepszy produkt, który nie jest odpowiednio wypromowany, nie jest w stanie dotrzeć do odpowiedniej liczby potencjalnych klientów. A bez tego nie ma w ogóle mowy o jakimkolwiek sukcesie czy szansie na rozwój biznesu. Myśląc o promowaniu sklepu, nie mówię tylko o działaniach reklamowych rozumianych w sposób tradycyjny, ponieważ największy i najszybszy wzrost przychodu ze sklepu internetowego można uzyskać tylko przez pozycjonowanie.

Czytaj dalej

Co to jest WordPress? Wady i zalety popularnego systemu CMS. Czy strona na WordPress to dobry wybór?

WordPress to obecnie jeden z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią. Początki jego powstania sięgają 2002 roku, kiedy to służył głównie do budowania i obsługi blogów. Dzięki swej intuicyjnej budowie i prostocie w krótkim czasie zdobył szerokie grono zadowolonych użytkowników. Przez lata był modernizowany i rozwijany co sprawiło, że w obecnej formie jest systemem zarządzania treścią czyli CMSem.

Czytaj dalej

Co to jest domena internetowa? Gdzie kupić i ile kosztuje?

Domeny internetowe to temat często uznawany za mało emocjonujący przy tworzeniu nowego biznesu. Tymczasem liczba elementów, na które trzeba zwrócić uwagę przy jej zakupie oraz liczba zagrożeń jakie mogą się pojawić jest ogromna. Jeżeli planujesz uruchomić nowy sklep internetowy, stronę www lub portal to domena internetowa będzie niezbędna aby Internauci mogli do Ciebie trafić. Czytaj dalej

Jak założyć sklep internetowy? – poradnik krok po kroku

Wraz z rozwojem technologii coraz więcej ludzi aktywnie korzysta z możliwości robienia zakupów w Internecie. Takie rozwiązanie staje się coraz bardziej popularne ponieważ jest szybkie, proste i wygodne. Chcąc wykorzystać ten rosnący w Polsce i zagranicą rynek, dużo osób decyduje się na założenie własnego sklepu internetowego jako sposobu na dobry biznes. Czytaj dalej

Newsletter

Informacje o nowych artykułach i sposobach na rozwój biznesu prosto na Twój e-mail

FreshMail.pl