7 podstawowych zasad dobrego pozycjonowania

7 podstawowych zasad dobrego pozycjonowania

Pozycjonowanie stron internetowych jest czasochłonne i wymaga sporej wiedzy oraz doświadczenia. Google ma też swoje zasady, do których musimy się dostosować. Z pewnością nie ułatwia on sprawy, ponieważ wciąż zmienia działania algorytmu i musimy na bieżąco sprawdzać, co nowego musimy wprowadzić do naszych działań.

Jeszcze kilka lat temu pozycjonowanie było dużo prostsze. Dzisiaj musimy prowadzić wiele działań na raz i pracować niezwykle kreatywnie i elastycznie. Poniżej przedstawiamy 7 zasad SEO, o których musimy pamiętać przy pozycjonowaniu stron.

1. Odpowiedni dobór słów kluczowych

SEO wymaga dostosowania się do wielu reguł

Słowa kluczowe do podstawa. Dzięki nim użytkownicy trafiają na nasza stronę przez wyszukiwarkę. Musimy wybrać odpowiednie słowa kluczowe, aby osiągnąć oczekiwane efekty. Warto posiłkować się narzędziami dostępnymi od Google, takimi jak Google AdWords. Narzędzie to pokazuje nam ilość miesięcznych wyszukiwań danych słów kluczowych i ich konkurencyjność.

2. Przyjazny tytuł

Konkurencja w internecie jest ogromna. I wciąż się zwiększa. Dlatego, aby wznieść się ponad konkurencję musimy dokładnie przemyśleć tytuł każdej podstrony. Powinien on doskonale odwzorowywać to, co na niej znajdziemy. Ważne, aby nie przekraczały ilości 50 znaków i będą zawierały słowo kluczowe. Tytuł musi być przyjazny nie tylko dla użytkowników, ale też dla Google. Samo wprowadzenie tytułów podstron daje nam duże plusy podczas pozycjonowania. Pamiętajmy, że tytuł podstrony musi znajdować się w sekcji <head>.

3. Meta Tag description

Meta Tag description to krótki opis strony, który pojawia się pod odnośnikiem strony w wyszukiwaniach Google. Warto wprowadzić go samemu, ponieważ gdy tego nie zrobimy, Google zrobi to za nas wybierając najlepszy, według niego fragment treści. Niestety rzadko zdarza się, że wybierze też najlepszy – według nas, fragment. Dlatego warto poświęcić chwilę i samemu napisać ten krótki opis, który zachęci użytkownika do wejścia na stronę. Pamiętajmy, że Meta Tag description nie może mieć więcej niż 155 znaków i powinien zawierać słowa kluczowe oraz wezwanie do działania (kup, zobacz, odkryj). Tak samo jak tytuł, musi znajdować się w sekcji <head>.

4. Krótkie adresy URL

Adresy na naszych stronach powinny być przyjazne i krótkie. Dobrze, jeśli uda nam się zamieścić w nich słowa kluczowe, które dobrze określają co znajduje się w witrynie. Takie adresy URL korzystnie wpływają na SEO i użytkowników, którzy z łatwością zapamiętają stronę, na której znaleźli ciekawą treść.
Przy prowadzeniu strony na CMS WordPress mamy ułatwione zadanie. Możemy włączyć automatyczne tworzenie przyjaznych adresów URL. Taką przydatną opcję znajdziemy bez problemu w ustawieniach.

5. Wartościowy content

Dziś podstawą SEO jest dobry content

Unikalne i wartościowe treści to podstawa każdej strony internetowej. Są ważne nie tylko dla użytkowników, ale ogromnie ułatwiają pozycjonowanie. Merytoryczne treści muszą zawierać odpowiedzi na pytania oraz słowa kluczowe, które odmienimy w przyjaznej i naturalnej dla odbiorcy formie. Powinny być również poprawne stylistycznie i bez błędów ortograficznych. Tworząc nagłówki do treści pamiętajmy o nagłówkach H1-H6. Dla wyszukiwarki to znak, że jest to coś, na co warto zwrócić uwagę.

6. Analiza działań

Google Analytics pozwala na dokładną analizę naszych działań. Pozwala sprawdzić ruch na stronie, ilość unikatowych wejść, źródła ruchu oraz sprawdzanie efektów zmian, jakie wprowadzamy przy pozycjonowaniu. Co ważne, Google Analytics jest zupełnie bezpłatny. To potężne narzędzie, które daje niezbędne informacje, które możemy wykorzystać przy pozycjonowaniu stron. Jeżeli chcesz wykorzystać jego potencjał, to przeczytaj nasz artykuł o Google Analytics.

7. Zachęcający wygląd strony

Najważniejsza jest oczywiście treść, ale nie możemy zapominać też o wyglądzie witryny. Strona, która nie jest przyjazna dla oczu z pewnością nie spodoba się użytkownikom i po wejściu od razu zamkną zakładkę. Musimy też zwrócić uwagę na szybkość ładowania strony i podstron. Jeśli strona będzie zbyt długo się wgrywać z pewnością nadszarpnie cierpliwość odbiorców. Szybkość otwierania stron możemy sprawdzić na Google Page Speed Test.

Czy to wszystko?

Oczywiście, że nie. SEO posiada wiele możliwości, a 7 zasad, które przedstawiliśmy to jedynie wierzchołek góry lodowej. Jednak warto zapoznać się z podstawami, aby móc zacząć samodzielne pozycjonowanie stron.