Ile kosztuje reklama na FB?

Ile kosztuje reklama na FB

Z reklamy na Facebooku korzystają, zarówno mniejsze firmy wydające po 100 zł miesięcznie na reklamy, jak i duże, międzynarodowe korporacje, które operują budżetami na poziomie kilku milionów złotych. Jakie są koszty reklamy na Facebooku i od czego zależą? Informujemy poniżej!

Jaki jest koszt reklamy na Facebooku?

Budżet to kwota jaką jesteś w stanie wydać na kampanię by wyświetlać swoje reklamy dla odbiorców. Pamiętaj jednak, że im mniejszą kwotę wybierzesz, tym możesz spodziewać się niższych wyników. Należy zaznaczyć, iż koszt reklamy na tym portalu jest uzależniony przede wszystkim od aukcji reklamowej, na którą ma wpływ wiele różnych czynników takich jak:

  • Kwota jaką reklamodawca może zapłacić za reklamę
  • Jakość reklamy
  • oraz wyświetlenia reklamy osobom, u których istnieje największa szansa dokonania konwersji

Do najtańszych celów kampanii reklamowej należy rozpoznawalność marki oraz zasięg. Według szacunków cena dotarcia do odbiorców po wybraniu tych celów kampanii to ok. 300 zł miesięcznie. Kampanie ukierunkowane są na konkretny cel – konwersję lub generowanie leadów.

Co wpływa na cenę reklamy na Facebooku?

Koszt reklamy na Facebooku zależy od wielu czynników. Określając minimalny budżet kampanii powinieneś wziąć pod uwagę m.in.:

  • Branżę
  • Grupę odbiorców
  • Wymagania oraz zalecenia dotyczące danej branży
  • Lokalizację
  • Cel reklamowy
  • Sezonowość
  • oraz umiejscowienie reklamy

Branża

Rodzaj branży firmy jest istotnym czynnikiem, który ma wpływ na koszty reklamy na Facebooku. Z reguły droższe produkty mają dłuższą ścieżkę zakupową, a co za tym idzie wymagają większych nakładów na jej poszczególne etapy. Produkty, które są wysoko konkurencyjne również potrzebują większego budżetu reklamowego, aby pokonać konkurencję.

Grupa odbiorców

Targetowanie może przyczynić się do nieskutecznego wydawania budżetu. Sprecyzowanie grupy docelowej daje dużo większą szansę na to, że użytkownik nie znajduje się w nim przypadkowo. Tym sposobem zwiększa się trafność reklamy, a wszelkie koszty ulegają redukcji.

Cel kampanii

Głównym celem kampanii Facebook Ads jest przede wszystkim wskazanie algorytmowi Facebooka, na czym najbardziej Ci zależy podczas prowadzenia danej kampanii reklamowej. Ponadto, ułatwia również śledzenie postępów oraz ocenianie przebiegu kampanii reklamowej. To jeden z głównych atrybutów, które wpływają na koszt kampanii.

Lokalizacja

Należy zaznaczyć, że koszty reklam skierowanych na określoną lokalizację mogą różnić się między sobą. Np. reklama zagraniczna będzie potrzebowała znacznie większego budżetu niż reklamy prowadzone na terenie kraju. Jednak cena reklamy może się również różnić na terenie Polski, co może wynikać m.in. ze większej konkurencji na danym terenie.

Sezonowość

Sezonowość to kolejny czynnik, który wpływa na koszty reklamy na Facebooku. W cieszących się zainteresowaniem sezonach zakupowych np. w okresie letnim znacząco wzrasta liczba reklam, które oferują usługi bądź produkty związane z wakacjami. Z tego powodu wzrasta nie tylko konkurencja, ale również ceny reklam.

Umiejscowienie reklamy

Miejsce reklamy również wpływa na jej koszt. Reklamy mogą pojawiać się m.in. na Instagramie, Facebooku czy Messengerze. Ponadto, cena reklamy zależna jest również od tego czy dana strona internetowa jest nowa, czy działa już na rynku od dłuższego czasu. W przypadku, gdy witryna jest nowa należy zająć się przede wszystkim jej optymalizacją oraz budową świadomości wśród użytkowników.

Przykładowy koszt kampanii reklamowej na Facebooku

Mnogość różnych rodzajów reklam, branż oraz celów kampanii sprawia, że trudno jest określić poszczególne stawki. Jednak biorąc pod uwagę różne cele kampanii można oszacować średnią cenę za poszczególne działania w Polsce:

  • Zasięgi – koszt od kilku do kilkunastu złotych za tysiąc wyświetleń – najczęściej od 5 do 10 zł
  • Przekierowanie do strony – ok. 0,50 -1 zł za kliknięcie w reklamę
  • Zakup produktu – cena od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych
  • Polubienie strony – stawki średnio od 0,20 -1,50 zł za polubienie
  • Aktywność związana z danym postem – kilka groszy za aktywność przy najbardziej popularnych postach

Reasumując, koszt reklamy w systemie reklamowym Facebooka zależy od wielu różnych zmiennych, aczkolwiek ogrom możliwości konfiguracji kampanii sprawia, że spełnią swoją rolę, zarówno w mniejszych firmach, jak i światowych korporacjach. Jeśli potrzebujesz pomocy w tej kwestii koniecznie skontaktuj się z naszymi specjalistami. Gwarantujemy, że wybierzemy najlepszą kampanię dla Twojej marki, dzięki której odniesiesz sukces na rynku!