Pozyskaj do 400 klientów w jeden miesiąc – ze strony www i z Facebooka

Grafika zawierająca definicję konwersji

Twoją stronę internetową codziennie przegląda co najmniej kilka osób. Każdą z tych osób możemy nazwać leadem. Lead to użytkownik, który jest potencjalnie zainteresowany ofertą i może zostać Twoim klientem.

Dlatego Twoim zadaniem jest systematyczne zwiększanie liczby użytkowników odwiedzających serwis (nie musisz tego robić sam, możesz skorzystać z pomocy agencji) a następnie przekonanie tych osób do wykonania konkretnej czynności – czyli tak zwanej konwersji.

Konwersja to inaczej podjęcie działania przez użytkownika strony, czyli zmiana biernego obserwatora w aktywnego odbiorcę.

Konwersję, czyli to co chcemy, żeby użytkownik zrobił, możemy podzielić na dwa typy – mikro konwersje i makro konwersje.

Makro konwersje to Twoje główne cele, czyli sprzedaż, zakup ze strony internetowej, zarejestrowanie konta przez klienta.

Mikro konwersje to działania mniej znaczące, ale równie ważne, które w przyszłości mogą prowadzić do sprzedaży np. zapisanie do newslettera, pobranie ebooka, kliknięcie w numer telefonu itp.

Konwersja – jak ją mierzyć

Warto zadać sobie pytanie – czy marketing, który stosuję – działa?
Co to znaczy, że działa lub nie działa? Jaki efekt uzyskałem a jaki był spodziewany? Ile budżetu przeznaczyłem na pozyskanie klientów? Ilu klientów pozyskałem? Jaki był rzeczywisty koszt pozyskania klienta?

Odpowiedzi na te pytania poznamy właśnie poprzez mierzenie konwersji.

Najpopularniejsze narzędzia do mierzenia konwersji, to oczywiście:

  • Google Analytics – podpowie nam, ile osób się zarejestrowało, ile osób przeszło do strony z reklam wyświetlanych w Google Ads, oraz ile osób przeszło do strony z social mediów
  • callback24 wspólnie z Google Analytics – pozwala zweryfikować, jak wielu użytkowników dzwoni a integracja dwóch narzędzi pozwoli śledzić połączenia wykonywane z widgetu Callback24 oraz bezpośrednio ze stron internetowych (calltracking).

Jak przyciągnąć klientów na stronę internetową?

Przede wszystkim powinieneś zdefiniować – kim jest Twój klient?
Kogo chcesz przyciągnąć na stronę internetową?

Czy to klient indywidualny, czy firma?

W przypadku klienta indywidualnego, mamy do czynienia z konkretną osobą, która bardzo często kupuje pod wpływem emocji, pod wpływem chwili.
Gdy sprzedajemy nasz produkt firmie, wówczas pojawia się kilka osób decyzyjnych. Co więcej, często osoba, z którą rozmawiamy nie ma mocy sprawczych, decyzję musi zatwierdzić jeszcze właściciel, zarząd itp. Firmy są zainteresowane faktami, liczbami, konkretnymi korzyściami, które zyskają poprzez Twój produkt.

Aby przyciągnąć użytkowników do strony internetowej, warto zastosować:

  • e-mail marketing – czyli przesyłanie przy wykorzystaniu poczty elektronicznej zainteresowanym odbiorcom ciekawych treści i promocji
  • marketing automation – automatyzacja pozyskiwania leadów – część procesu dzieje się samoczynnie
  • Callback24 widget, jako multizadaniowe narzędzie wspierające kontakt z klientem – możliwość oddzwaniania, integracji z dostępnymi chatami, opcja wysłania maila prosto z widgetu
  • media społecznościowe – pozwalają dotrzeć do zainteresowanych osób z imienia i nazwiska, analizować ich zachowania i upodobania.
  • Landing page – głównym celem tej dedykowanej strony jest nakłonienie użytkownika do pozostawienia danych w formularzu kontaktowym. W ten sposób pozyskujemy dane do realnie zainteresowanego odbiorcy
  • marketing treści – umieszczanie materiałów video, artykułów i poradników, webinarów, case study pozwala zgromadzić społeczność zainteresowaną dany obszarem a następnie zmienić ich w klientów
  • case study – studium przypadków pokazuje potencjalnym klientom, że działania prowadzone przez firmę przynoszą realny rezultat.
  • kampania w Google – prowadzenie kampanii Google Ads daje natychmiastowe efekty, pozwala również zmierzyć, jaką kwotę wydaliśmy na pozyskiwanie klientów.

Jak zmienić leady w klientów?

Wiemy już, że nie wszyscy użytkownicy, którzy odwiedzają stronę będą Twoimi klientami. Ale kluczem jest cykliczne zwiększanie tej liczby.
Jak to zrobić?

Przede wszystkim warto wczuć się w naszego klienta i jego oczami prześledzić proces zakupowy dostępny na stronie internetowej. Powinniśmy sprawdzić, czy

  • po wpisaniu w wyszukiwarkę Google kilku interesujących słów kluczowych Twoja strona pojawia się w Internecie, czyli czy potencjalny klient może Cię znaleźć
  • szybko ładuje się strona
  • jest dostępna i czytelna na różnych przeglądarkach i urządzeniach
  • pierwsze wrażenie klienta będzie pozytywne, czy wszystko będzie czytelne
  • są dane kontaktowe umieszczone w widocznym miejscu
  • Callback24 widget do oddzwaniania – dzięki mechanizmom wzywającym do akcji pozyskuje do 30% więcej klientów ze strony internetowej i z Facebooka. Umożliwia oddzwonienie do klienta w 15 sekund. Pozwala również przeanalizować pracę handlowców i sprawdzić, co dzieje się z przedzwonionymi leadami
  • czy proces zakupowy jest czytelny, klient poradzi sobie z dokonaniem zakupu
  • jest aktualny certyfikat SSL – dla klientów liczy się bezpieczeństwo.
  • Na stronie jest Call To Action, czyli wezwanie do akcji.

Warto systematycznie budować pozycję eksperta. Im większy autorytet, tym silniejsza marka i większe szanse na sprzedaż.

W następnym kroku warto klientowi dać coś bezpłatnie – tak zwany lead magnet.

Użytkownik zostawia swoje dane w formularzu a w zamian otrzymuje prezent w postaci poradnika, ebooka itp. Ty z kolei otrzymujesz dane do klienta.

Jak pozyskiwać klientów z Facebooka?

Dzięki reklamom na Facebooku, czyli Facebook Ads.
Jeśli jeszcze zastanawiasz się nad tym, czy Twój klient jest na Facebooku, to odpowiedź brzmi, tak!
W grudniu 2022 roku założonych było niemal 25 milionów kont na Facebooku w Polsce. To oznacza, że 64.1% populacji całego kraju posiada konto w tym portalu społecznościowym.

Facebook wielu przedsiębiorcom kojarzy się tylko z działaniami PR-owymi, czyli z prowadzeniem firmowego FanPage. Tymczasem, jeśli przyjrzymy się możliwościom reklamowym portalu, to zobaczymy, że możemy skutecznie pozyskiwać konkretne dane klientów, np. numer telefonu czy adres e-mail.

Jak to zrobić?

Przykładem takiej reklamy jest facebook lead ads. Jest to forma reklamy nastawiona na pozyskiwanie zainteresowanych kontaktów i generowanie sprzedaży. Dane pozyskiwane są za pomocą formularza kontaktowego, w którym możemy poprosić użytkownika o:

  • Imię i nazwisko
  • Numer telefonu
  • Adres email
  • Miejsce zamieszkania
  • Data urodzin
  • Stanowisko zawodowe
  • Nazwa firmy
  • Firmowy numer telefonu, email

Co bardzo ważne, reklamę formularzową konfigurujemy w panelu Facebookowym, nie potrzebujemy pomocy programisty, ani tworzenia dodatkowych podstron.

Użytkownik Facebooka wypełnia reklamowy formularz, podaje swoje dane, które Ty następnie możesz pobrać w panelu Facebookowym. I oddzwonić do potencjalnego klienta.

Możesz zareagować na potrzebę klienta jeszcze szybciej – integrując się z narzędziem typu callback, służącym do oddzwaniania w 15 sekund.

Połączenie narzędzia callback24 z kampaniami formularzowymi na Facebooku pozwala oddzwonić do potencjalnego klienta w 15 sekund! To daje ogromną przewagę względem konkurencji – dzięki integracji dodzwaniasz niemal natychmiast, jak tylko użytkownik wypełni formularz.
Skorzystaj z możliwości, jakie daje bezpłatne narzędzie callback24 i pozyskaj do 400 klientów w jeden miesiąc!