Artykuł ekspercki to prawdziwy rarytas wśród artykułów. Taki tekst zbuduje naszą markę i zwiększy zaufanie wśród klientów. Jednak nie każdy jest gotowy napisać taki artykuł. Co może dać nam jego publikacja? Kto powinien być jego autorem?
Pytanie do eksperta
Aby napisać dobry artykuł ekspercki musimy być specjalistą w swojej dziedzinie. Ekspert to osoba, która powinna być autorytetem i znać temat od podszewki. Tutaj potrzebna jest nie tylko wiedza teoretyczne, ale też praktyczna.
Porady – jak napisać artykuł ekspercki?
Jeśli uważamy się za specjalistę i mamy odpowiednią wiedzę i umiejętności, możemy spróbować stworzyć dobry artykuł ekspercki.
Oto nasze wskazówki:
- Artykuł ekspercki to nie praca naukowa. Pamiętajmy, że czytać go będą laicy, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę. Używajmy więc zwrotów i wyrażeń, które zrozumieją wszyscy. Nie zaszkodzi dawka humoru i własnych wtrąceń, które urozmaicą każdy artykuł. Sama teoria może zanudzić czytelników, dlatego postarajmy się opisać temat w sposób ciekawy i kreatywny. Dobrze, jeśli zamiast nudnych wykresów stworzymy infografiki, które pobudzą wyobraźnię odbiorców. W tym artykule poruszamy kwestie narzędzi do robienia infografik.
- Musimy znaleźć kompromis i sprawić, aby artykuł był czytelny dla wszystkich, a jednocześnie nie możemy dopuścić, żeby nasz odbiorca poczuł się jak niedorajda, któremu trzeba wszystko tłumaczyć. Postarajmy się nie opisywać i nie tłumaczyć rzeczy oczywistych, a jedynie techniczne kwestie, które nie są zrozumiałe dla osób spoza branży.
- Postawmy na własne doświadczenie. Opisywanie teorii i definicji innych autorów będzie po prostu nudne. Tworząc artykuł oparty o nasze przemyślenia i wnioski będzie o wiele bardziej interesujący i dodatkowo doda nam „łatkę” eksperta.
- Starajmy się nie wplatać potocznie używanych zwrotów eksperckich, bo łatwo jest popełnić gafę. A błąd eksperta może kosztować długo budowane zaufanie.
Po co tworzyć teksty eksperckie?
Artykuł ekspercki przede wszystkim może wzbudzić zaufanie do marki i zbudować grono wiernych klientów. To dużo bardziej wiarygodny artykuł od artykułu sponsorowanego, który ma za zadanie wypromować nasz produkt lub markę. Przykładowo, tekst napisany przez trenera fitness będzie dużo łatwiej zachęci do zakupu odżywek dla sportowców niż przypadkowo wybrana osoba.
Tekst specjalistyczny, który napiszemy sami, także może zawierać naturalne linki, które wspomogą pozycjonowanie naszej witryny. Dodatkowo, napisany przez nas lub zatrudnionych w firmie specjalistów, będzie dużo tańszy (czasem nawet darmowy) niż artykuł sponsorowany, za który możemy zapłacić od kilkuset do kilku tysięcy złotych.
Społeczeństwo jest wręcz otoczone reklamami, dlatego szuka artykułów pisanych przez autorytety. Ty też możesz stać się takim autorytetem, jeśli Twoje artykuły eksperckie będą przyjazne odbiorcom, ciekawe, a przede wszystkim wiarygodne.