Artykuł sponsorowany- przykłady publikacji

Artykuł sponsorowany- przykłady publikacji

Artykuł sponsorowany to subtelna, a zarazem skuteczna forma reklamy, która nie tylko promuje produkty i usługi firmy, ale przekazuje wartość dla czytelnika. W internecie znaleźć można przykłady artykułów sponsorowanych, które zbudowały świadomość marki i znacznie zwiększyły ruch na stronie. Co więcej? Publikacja tego typu treści doskonale wpisuje się w strategię content marketingu. To właśnie marketing treści jest skutecznym sposobem na promocje Twojej firmy a odpowiednio przygotowane treści pomagają dotrzeć do szerszego grona odbiorców. W tym artykule poznasz rodzaje i przykłady artykułów sponsorowanych i dowiesz się, na co warto zwrócić uwagę przed ich napisaniem. Zaczynajmy!

Rodzaje artykułów sponsorowanych

Dzisiaj, aby zainteresować Klienta swoją ofertą, trzeba zmienić podejście. Standardowe reklamy, takie jak np. display już od dawna tracą na skuteczności. Nic dziwnego, bowiem użytkownicy mają już dość nachalnych reklam, a większość z nich po prostu je blokuje. Obecna promocja w sieci opiera się na content marketingu, a przede wszystkim na publikacji wartościowych i merytorycznych treści sponsorowanych. Artykuł sponsorowany może przyjąć jedną z trzech form, co zależy w głównej mierze od celu, do jakiego ma zostać wykorzystany. Zatem, wyróżnić można:

  • Artykuły eksperckie- to treści wyróżniające się wysoką jakością. Ich przygotowanie wymaga precyzji i szczegółowości, ponieważ najczęściej wyczerpują w całości dany temat. Eksperckie artykuły sponsorowane realizowane są w oparciu o wiarygodne źródła- znajdujące się w nich informacje poparte są badaniami lub wypowiedziami ekspertów. Treści publikowane są najczęściej na portalach branżowych bądź eksperckich blogach, czyli w miejscach odwiedzanych przez konkretne grupy odbiorców
  • Artykuły reklamowe- najprostsza forma treści sponsorowanych, która opiera się przede wszystkim na bezpośredniej promocji określonego produktu/ usługi. Reklamowy artykuł sponsorowany nie tylko zachwala proponowane rozwiązanie, ale zawiera również linki prowadzące bezpośrednio do sklepu bądź strony firmowej
  • Artykuły nawiązujące- różnią się od artykułów eksperckich „luźniejszą treścią”. Teksty nawiązujące poruszają określony temat i w delikatny sposób nawiązują do oferty firmy. Należy zaznaczyć, iż artykuł nawiązujący musi posiadać właściwy kontekst i w żadnym wypadku nie może być zbyt nachalny, ponieważ może negatywnie wpłynąć na ocenę wiarygodności treści, a tym samym zniechęcić użytkownika do podejmowania dalszych działań

Artykuły sponsorowane – przykłady

Teraz, gdy wiesz już z jakich treści sponsorowanych możesz korzystać, pora zapoznać się z przykładami firm, które zrobiły i robią to bardzo dobrze. Oto kilka z nich:

Jesteśmy kobietami, więc dbanie o siebie mamy po prostu wpisane w codzienny grafik. Każda z nas używa przynajmniej kosmetyków pielęgnacyjnych, a większość sięga również po kolorowe. Jak to się ma do ekologii? Niezbyt dobrze. Czy w takim razie powinnyśmy raz na zawsze zrezygnować z dbania o siebie? Na szczęście nie!

Źródło: https://kobieta.onet.pl/pielegnacja-w-zgodzie-z-natura-i-srodowiskiem-po-jakie-produkty-siegac/4re3905

Kolejny dzień w zimnym, szarym biurze, do którego ciężko dojechać przez wszechobecne korki. Te same, praktycznie anonimowe twarze, ciągle zacinający się ekspres do kawy, powtarzający się do znudzenia rozkład dnia. Monotonia pracy w wielkiej korporacji. Jak sprawić, żeby pracownicy nie myśleli w ten sposób o swojej codziennej aktywności zawodowej?

Źródło: https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/wyscigowy-team-building/76ylg76

Marzysz o niewielkim hoteliku albo o przytulnym pensjonacie w urokliwym zakątku Polski? Boisz się zaryzykować i spełnić swoje plany? Masz świadomość jak bardzo konkurencyjna jest branża HoReCa i troszczysz się o przyszłość Twoich finansów? mBank przygotował specjalną ofertę dla przedsiębiorców rozpoczynających przygodę z biznesem, która pozwoli zniwelować ryzyko związane z inwestycją.

Źródło: https://www.e-hotelarz.pl/artykul/47710/bezpieczny-start-w-branzy-horeca/

Innym przykładem treści sponsorowanych jest anglojęzyczny artykuł opublikowany w serwisie War History Online. Artykuł pt. „Emotionally Though Virtual Tour Inside the Auschwitz Concentration Camp” został stworzony przez serwis Discover Cracow. Ze względu na fakt, iż temat Auschwitz cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem wśród czytelników serwisu War History Online, możliwość wirtualnej wycieczki jest dla nich świetną zachętą. Co istotne? Treść artykułu sponsorowanego opowiada o historii obozu w Auschwitz i zawiera oryginalne zdjęcia z tego okresu, opatrzone odpowiednimi podpisami. W treści znajduje się również video, dzięki któremu można wziąć udział w interaktywnej wycieczce online przez obóz.

Choć artykuł nie zawiera zbyt wiele linków promocyjnych, jednak właściwy przygotowany film pozwolił na zamieszczenie wartościowego i merytorycznego contentu w zewnętrznym medium. Dowodem popularności artykułu jest ponad 50 tysięcy polubieni na Facebooku (bez żadnej dodatkowej promocji).

Artykuły sponsorowane jako istotny element content marketingu

Artykuły sponsorowane to podstawowe elementy strategii content marketingu, dzięki którym można pozyskać szerokie grono Klientów oraz poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Artykuł sponsorowany przygotowany w profesjonalny sposób nie tylko buduje wiarygodność, ale przedstawia dane rozwiązanie w korzystnym świetle. Treści zawierające linki, które przekierowują bezpośrednio na stronę firmową mogą stanowić skuteczne wsparcie całego procesu sprzedaży! Dodatkową zaletą jest artykułów sponsorowanych jest możliwość umieszczenia słów kluczowych w formie anchorów do linków przekierowujących. Należy jednak pamiętać, aby frazy były spójne tematycznie z adresem URL.

Zastanawiasz się gdzie publikować artykuły sponsorowane? Miejscem publikacji mogą być wszelkiego rodzaju blogi, witryny lub portale branżowe. Przed wyborem konkretnego serwisu warto zwrócić uwagę na liczbę użytkowników regularnie go odwiedzających oraz popularność w social mediach. Co więcej? Należy również zadbać o to, by umieścić artykuł sponsorowany na stronie, która opisuje zbliżoną tematykę. Dzięki takiemu rozwiązaniu zyskasz pewność, że Twój artykuł trafi do właściwej grupy docelowej.

Co warto ustalić przed napisaniem artykułu sponsorowanego?

Przed rozpoczęciem pisania artykułu sponsorowanego należy określić jego wszystkie istotne elementy:

  • Cel treści- są różne rodzaje i przykłady artykułów sponsorowanych. Niektóre z nich mają za zadanie budować świadomość marki, a inne zachęcać do skorzystania z oferty
  • Sposób reklamy- co zamierasz przedstawić i co wyróżnia Twoje produkty
  • Miejsce publikacji- zarówno sty tekstu, jak i jego poziom merytoryczny powinien być dopasowany do innych tekstów, które znajdują się na stronie
  • Grupa docelowa- kto ma być odbiorcą danej treści
  • Metoda linkowania- link może występować w czystej formie lub być ukryty pod określonym anchorem (słowem kluczowym)
  • Styl pisania- czy ma być to tekst o luźnym charakterze czy ekspercki

Przedstawione wyżej przykłady artykułów sponsorowanych to rodzaj subtelnej reklamy. Ich treść jest wartościowa, dzięki czemu buduje wiarygodność i pozwala zdobyć uznanie czytelników. Należy jednak pamiętać, że publikacja treści sponsorowanych przynosi efekt wyłącznie wtedy, kiedy trafia do konkretnej grupy docelowej. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat artykułów sponsorowanych, koniecznie odezwij się do nas. Chętnie pomożemy i podzielimy się z Tobą naszym bogatym doświadczeniem- zapraszamy!