Pozyskiwanie linków zewnętrznych i zarządzanie nimi to podstawa pozycjonowania stron internetowych. Backlinki obecne są w działaniach SEO już od momentu wprowadzenia pierwszego algorytmu odpowiedzialnego za określenie kolejności wyświetlania witryn w wyszukiwarce Google. Dobrze przemyślana strategia linków zdecydowanie przyczynia się do polepszenia pozycji w rankingu wyszukiwarki. Zapoznaj się z poniższym artykułem i dowiedz się, czym są backlinki, jak je pozyskiwać oraz jak wpływają na SEO!
Backlink – definicja
Co to jest backlink? To inaczej link przychodzący, który prowadzi do naszej strony internetowej, ale umieszczony na innej witrynie. Co istotne? Backlink może również przenosić między podstronami tej samej strony internetowej- wówczas nazywany jest linkiem wewnętrznym. Backlinki nie tylko sterują ruchem użytkowników między witrynami, ale są jednymi z najważniejszych elementów SEO. Co to oznacza? Mogą znacząco wpłynąć na pozycję strony, do której kierują.
Ważne! Linki przychodzące, wykorzystywane w celu pozycjonowania powinny cechować się przede wszystkim wysoką wartością, czyli prowadzić ze strony www, która posiada wysokie wskaźniki rankingowe. Pozyskiwanie backlinków to świetny sposób na uzyskanie większej widoczności w Google, a co za tym idzie pomaga wygenerować duży ruch na stronie.
Rodzaje backlinków
Czy wiesz, że backlinki dzielą się na różne podtypy? Posiadają różne funkcje, a każdy z nich jest bardzo przydatny podczas optymalizacji strony. Wyróżniamy:
- Link dofollow- to najbardziej popularna forma linkowania. Link dofollow skutecznie zachęca boty wyszukiwarek, aby odwiedziły daną stronę internetową. Strona, która odsyła dzieli się swoją renomą z tą, do której prowadzi łącze. To świetne rozwiązanie, które w łatwy sposób może podnieść do nowej strony internetowej. Właśnie z tego powodu ich pozyskanie jest kluczowe dla dobrze zaplanowanej strategii SEO! Sposób linkowania dofollow sprawdza się zarówno w Off- Page SEO, jak i w wewnętrznej nawigacji w witrynie. Właściwe wykorzystanie tego rodzaju łącza ułatwia botom poruszanie się pomiędzy stroną główną a podstronami
- Link nofollow- głównym celem istnienia linków nofollow jest to, aby niskiej jakości backlinki, które prowadzą na daną stronę nie były brane pod uwagę. Najczęściej oznaczenie nofollow zawierają linki pochodzące z portali społecznościowych czy for internetowych. Mimo tego linki nofollow potrafią generować ruch użytkowników i pomagają zapoznać się z treścią strony. Co więcej? Mogą okazać się również pomocne w pozyskiwaniu odsyłaczy dofollow. Linki noffolow dobrze sprawdzają się w SEO wewnętrznym- umożliwiają blokowanie botom dostęp do stron m.in. do podstrony logowania. Dzięki ich obecności strona internetowa nie jest oceniana jako sztucznie promowana
Wpływ backlinków na pozycjonowanie
Linki zewnętrzne od lat stanowią jeden z najważniejszych elementów strategii mającej na celu nie tylko zwiększać widoczność witryny, ale wpływać na wysokości pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Odpowiednio przemyślany i naturalny profil linków może przynieść szereg korzyści, które wpływają na wzrost sprzedaży. Największe zalety backlinków to:
- Wzrost pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania- dobrej jakości linki zewnętrzne do sygnał dla robotów Google, że Twoja strona jest wartościowym miejscem w internecie, a tym samym godna polecenia innym użytkownikom
- Doskonały sposób na indeksowanie stron- backlinki dla robotów Google stanowią jeden z podstawowych sposobów odnajdywania nowych stron. Wartościowe linki zewnętrzne skutecznie pomagają indeksować w Google nowe treści , dzięki czemu znacznie szybciej są widoczne w wynikach wyszukiwania
- Większa rozpoznawalność marki i budowa autorytetu- wartościowe backlinki wpływają nie tylko na wiarygodność strony internetowej, ale także firmy. Budowanie pozycji eksperta w swojej branży ma ogromny wpływ na skuteczność pozycjonowania
- Większy ruch na stronie- każdy link zewnętrzny umieszczony w odpowiednim miejscu do świetna okazja do zwiększenia ruchu na stronie, a to z kolei przekłada się na większą konwersję i sprzedaż
Pamiętaj o jakości backlinków!
Z punktu widzenia SEO większe znaczenie ma nie ilość backlinków, a jakość. Ponadto, niektóre backlinki mogą spowodować odwrotny efekt od oczekiwanego, zwłaszcza jeśli prowadzą ze stron o wątpliwym autorytecie w oczach wyszukiwarki Google. Należy pamiętać, że nienaturalne a wręcz toksyczne linki przychodzące mogą odbić się na pozycji strony, a w niektórych przypadkach doprowadzić do nałożenia na witrynę filtra algorytmicznego.
W naszej agencji marketingowej dobrze wiemy, ze bez skupienia się na wartości linków zewnętrznych oraz naturalnym profilu nie tylko marnujemy duży potencjał, ale narażamy się na nałożenie kary przez Google. Każdego Klienta traktujemy w sposób indywidualny- oferując odpowiednio dostosowaną strategię pozycjonowania.
Jak zdobyć linki przychodzące?
Istnieje wiele sposobów na pozyskiwanie cennych backlinków. Oto kilka z nich:
- Publikacja artykułów sponsorowanych
- Dystrybucja autorskich treści
- Linki z istniejących już artykułów
- Tworzenie artykułów gościnnych
- Atrakcyjne treści graficzne
- Komentarze i opinie na blogach i forach
- Wpisy katalogowe i ogłoszenia lokalne
- Udzielanie wywiadów i kontakt z dziennikarzami
- Systemy wymiany linków
- Strony satelity oraz własne zaplecze
Podstawowe działania związane z link buildingiem można wykonać na własną rękę. Pamiętaj jednak, że w dłuższej perspektywie niezastąpiona będzie pomoc doświadczonych specjalistów zajmujących się na co dzień pozycjonowaniem.
Backlinki są bardzo ważne dla SEO. Dla wyszukiwarek są jednym z podstawowych kryteriów rankingowych. Jeśli inne witryny kierują do Twojej strony internetowej jako do źródła, to znaczy, że znajdują się tam treści wartościowe dla użytkowników. Potrzebujesz pomocy w zakresie backlinków? Koniecznie sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami! Zapraszamy.