Co to jest artykuł sponsorowany?

Co to jest artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany to doskonały sposób na promocję firmy. Szczególnie duże znaczenie odgrywa w obecnym czasie, w dobie nachalnych reklam, gdyż jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem w walce u uwagę Klienta. Artykuł sponsorowany bardzo pozytywnie wpływa na odbiór marki przez Klienta. Co więcej? To również świetne źródło ruchu na stronę. Jednak, aby ta metoda reklamy mogła przynieść oczekiwany efekt, należy pamiętać kilku istotnych aspektach. Co to jest artykuł sponsorowany? Jakie go dobrze napisać i jakie są jego zalety? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziesz w poniższym artykule. Zapraszamy.

Artykuł sponsorowany- definicja

Artykuł sponsorowany to forma reklamy w serwisie internetowym bądź w prasie. To profesjonalnie przygotowany tekst dziennikarski, zawierający wartościową treść dla odbiorcy. Należy podkreślić, iż w artykułach sponsorowanych materiał reklamowy jest bardzo delikatny- występuje najczęściej w postaci grafiki, linku promującego konkretny produkt lub usługę czy logo marki. Głównym celem artykułu sponsorowanego jest nie tylko przyciągnięcie uwagi Klienta i zainteresowanie go danym tematem, ale również „call to action”, czyli zachęcenie do działania.

Ważne! Treść tekstu powinna odnosić się przede wszystkim do reklamowanego produktu/ usługi, ale w subtelny sposób. Artykuł sponsorowany powinien być tak przygotowany, aby odbiorca nie czuł się zbyt nachalnie namawiany do zakupu. Pamiętaj, że reklama w artykule sponsorowanym to część pewnej całości. To opowieść, z którą czytelnicy pragną się zapoznać.

Publikacja materiałów sponsorowanych przynosi wiele korzyści firmom, które decydują się na ten rodzaj promocji. Pozytywny wizerunek firmy w oczach Klientów, przekazywanie merytorycznych treści, oddziaływanie na pozycjonowanie za pomocą fraz kluczowych i linków do strony firmowej, to tylko niektóre z licznych zalet artykułów sponsorowanych!

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Najważniejsze wskazówki

Jak przygotować ciekawy i przyciągający uwagę artykuł sponsorowany? Przede wszystkim w artykule nie powinno zabraknąć wartościowych treści dla użytkowników. Najlepiej rozpocząć od określenia celu, w jakim tworzony jest artykuł. Przykładem mogą być np. treści opisujące nowe produkty bądź usługi oferowane przez firmę. W następnym kroku należy wykonać precyzyjny i szczegółowy reasearch informacji. Co istotne? Jeśli przygotowujesz treści o charakterze reklamowym, zadbaj o to, by były rzetelne i prawdziwe.

Artykuł sponsorowany powinien być napisany w sposób dopasowany do potencjalnego odbiorcy. Pamiętaj jednak, że inne słowa stosuje się w artykułach branżowych i specjalistycznych, natomiast inne w treściach dedykowanych szerokiemu gronu odbiorców. Cała treść powinna być sprawdzona pod katem poprawności językowej. Jeśli zależy Ci, aby artykuł przykuwał wzrok czytelników, dodaj odpowiednie zdjęcia, grafiki a treść podziel na akapity. Należy pamiętać, że artykuł sponsorowany to nie tylko linki prowadzące do strony firmowej, ale przede wszystkim wartościowy content budujący pozytywny wizerunek firmy!

W naszych artykułach sponsorowanych zawsze starannie stosujemy się do wszystkich wytycznych, dzięki czemu są one przejrzyste i spójne, a co za tym idzie przyjemnie się je czyta. W tekstach sponsorowanych oprócz treści ważny jest również sposób jej przedstawienia, dlatego dbamy także o kwestie wizualne co sprawia, że są one przyjemniejsze w odbiorze. Stosowanie chwytliwych śródtytułów, wyróżnień i pogrubień sprawia, że w artykule łatwiej jest wyłapać najbardziej istotne kwestie. Stawiamy na prosty i zgrabny przekaz, który dotrze do każdego czytelnika!

Gdzie publikować artykuły sponsorowane?

Zastanawiasz się, gdzie można publikować artykuły sponsorowane? W obecnym czasie coraz rzadziej trafiają one do prasy. Zdecydowana większość z nich publikowana jest na różnego rodzaju stronach www. Mowa tutaj zarówno o stronach internetowych o zasięgu lokalnym, ogólnopolskim, jak i światowym! Treści sponsorowane mogą być publikowane na portalach o specjalistycznej i ogólnej tematyce. Koszt poszczególnej publikacji zależy od rodzaju portalu oraz ruchu jaki generuje. W przypadku portali o niewielkim ruchu, cena najczęściej nie przekracza 100 zł. Z kolei, na najbardziej popularnych stronach internetowych koszt może być porównywalny z emisją reklamy w TV- publikacja jednego artykułu sponsorowanego może kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych.
W sieci dostępne są platformy posiadające oferty publikacji artykułów na stronach o różnorodnej tematyce. W naszym kraju najpopularniejsze z nich to: WhitePress i Linkhouse. Choć wybór odpowiedniego miejsca może być trudny, jednak warto poświęcić trochę czasu na wybór portalów, które są warte uwagi. W tym celu powinieneś zadać sobie pytanie, jaki jest główny cel Twojego artykułu sponsorowanego:

  • Szybkie wygenerowanie ruchu na stronie
  • Zwiększenie świadomości marki- produktu- usługi
  • Bezpośrednia sprzedaż
  • Lepsza i większa widoczność w wyszukiwarce Google

W zależności od indywidualnych potrzeb, każdy z powyższych celów będzie miał inny plan działania. Jeśli chcesz sprzedawać, to najistotniejszym będzie dotarcie do określonej grupy docelowej. Warto publikować artykuły sponsorowane na portalach, które mają szansę zająć wysokie pozycje. Dzięki temu istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że potencjalni odbiorcy trafią na Twoje treści wielokrotnie na tej samej stronie.

Artykuł sponsorowany a SEO

Czy wiesz, ze artykuły sponsorowane są bardzo potrzebne w budowaniu widoczności w internecie? Bez nich nikt nie będzie wiedział, że Twoja firma istnieje. Co więcej? Nie chodzi tutaj o pojedynczy artykuł, ale dziesiątki a nawet setki sponsorowanych treści, pozyskanych w naturalny sposób. Artykuł sponsorowany to skuteczny i bardzo solidny sposób reklamy. To naturalna metoda, aby przyciągnąć uwagę Klienta, nauczyć czegoś, przekazać informacje oraz treść. Właśnie dlatego warto pisać na tematy, które są aktualne i wartościowe merytorycznie. Pamiętaj, że przedstawienie informacji w obiektywny sposób jest dzisiaj pożądane. Należy również zadbać, aby artykuł sponsorowany był w odpowiedni sposób zoptymalizowany, dobrze wykończony graficznie i nie sprawiał problemów z nawigacją.

Jednym z działań SEO jest tzw. link building, czyli pozyskiwanie wartościowych linków odsyłających do Twojej strony, co generuje większy ruch. Dlatego, tak bardzo istotne jest publikowanie artykułów z linkami w serwisach z odpowiednią renomą SEO! Ogromną zaletą artykułów sponsorowanych jest to, że umieszczane w nich linki wyglądają zupełnie naturalnie i stanowią uzupełnienie tematu, który użytkownik może kontynuować na Twojej witrynie.

Artykuły sponsorowane- jakie korzyści?

Każdy artykuł sponsorowany przynosi wiele korzyści, których tak naprawdę nie sposób zliczyć. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich:

  • Powodują wzrost sprzedaży
  • Stanowią nowe źródło ruchu na stronie internetowej
  • Budują pozytywny wizerunek firmy
  • Precyzyjnie odpowiadają na potrzeby odbiorców
  • Są świetnym sposobem promocji firmy
  • Są bardziej wiarygodne i mniej nachalne niż inne formy reklam
  • Przekazują wartościowe i merytoryczne treści
  • Są skuteczną formą pozycjonowania, zawierają nie tylko słowa kluczowe, ale również linki do strony internetowej

Reasumując, artykuł sponsorowany może przynieść mnóstwo korzyści, zaczynając od poprawy wizerunku, a kończąc na pozytywnym oddziaływaniu na SEO. Warto wykorzystać tę formę publikacji do promocji firmy i oferty. Zapraszamy również do zapoznania się z naszą ofertą. Doświadczeni copywriterzy przygotują dla Ciebie jakościowy artykuł sponsorowany, który pomoże Ci dotrzeć do docelowej grupy odbiorców, wzbudzić zainteresowanie ofertą, a co najważniejsze wpłynąć na wzrost sprzedaży!