Co to jest Ceneo?

Co to jest Ceneo

Prowadzenie biznesu wymaga ciągłej promocji własnej oferty, co pozwala pozyskiwać szerokie grono nowych Klientów. Brak odpowiednich działań marketingowych może poskutkować nie tylko brakiem przychodów, ale nawet całkowitym zniknięciem z rynku. Posiadając biznes e- commerce, swoje produkty możesz dodawać do porównywarek internetowych. Co to jest Ceneo? Jak działa i jak ma wpływ na firmę? Wszystkiego dowiesz się czytając poniższy artykuł. Zaczynajmy!

Co to jest Ceneo?

Ceneo to najpopularniejsza porównywarka cenowa na polskim rynku internetowym. To bardzo istotne narzędzie marketingowe w całej branży e- commerce. Wykorzystując Ceneo można wyszukać naprawdę atrakcyjne promocje! Portal posiada atrakcyjny interfejs a korzystanie z niego jest przyjemne i szybkie. Co ciekawe, z tego portalu korzysta już ok. 20 tysięcy firm, a oferta zawiera ponad 25 mln produktów. Choć dla młodych i niedoświadczonych przedsiębiorców te liczby mogą być nieco odstraszające, jednak wejście na rynek Ceneo, nawet przy tak ogromnej konkurencji nie musi być kłopotliwe.

Czy wiesz, że ……

W serwisie dostępny jest specjalny dział „Biznes Ceneo”, dzięki któremu możliwa jest integracja sklepu internetowego z porównywarką cenową. Ceneo posiada również specjalny dział dla sklepów i producentów. Ponadto, na stronie dostępna jest obszerna baza wiedzy, dzięki której łatwo znaleźć informacje na temat integracji e- commerce z Ceneo.

Jak działa Ceneo?

Ceneo, jako pierwsze pozycjonuje najtańsze produkty. Wyświetlają się one użytkownikom automatycznie, w pierwszej kolejności. Właśnie dlatego dobrze jest posiadać konkurencyjne ceny. Jednak, nie oznacza to, że musisz każdego dnia sprawdzać setki ofert konkurencyjnych firm i dostosowywać własną cenę do ich propozycji. Cały proces można zautomatyzować wykorzystując tzw. bindowanie. To narzędzie, które cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem i jest wykorzystywane przez specjalistów od PR. To świetne rozwiązanie, dzięki któremu Twoje produkty będą pozycjonowały się wyżej, a co za tym idzie wzrośnie klikalność w ofertę. Powinieneś jednak pamiętać, że najniższa cena to nie wszystko!

Opinie na Ceneo

Czy wiesz, że użytkownicy Ceneo mogą również skorzystać z sortowania po ilości opinii? Opinie innych użytkowników dla wielu osób stanowią gwarancję jakości produktu. Pozytywna recenzja dla większości konsumentów jest znacznie ważniejsza, niż nawet najlepszy opis produktu. Komentarze na dany temat gwarantują, ze produkt jest naprawdę dobry. Moc opinii w internecie jest dzisiaj bardzo duża! Z reguły przedsiębiorcy nie mogą pozwolić sobie na duże obniżki cen. Różnica cenowa między naszym produktem, a produktem konkurencji nie będzie na tyle atrakcyjna, aby zachęcić do wyboru naszej oferty. Właśnie w tej sytuacji opinie odgrywają kluczową rolę!

Warto zaznaczyć, iż przedsiębiorcy wystawiający swoje produkty w porównywarce Ceneo mogą przystąpić do „Programu Zaufanych Opinii”. To specjalny program, dedykowany dla marek, które posiadają co najmniej 90% pozytywnych opinii pod umieszczonymi produktami w ciągu ostatnich 30 dni. Przeprowadzone badania jasno wykazują, że użytkownicy dużo chętniej wybierają produkty e- sklepów posiadających odznakę „Programu Zaufanych Opinii”. Jednak, co zrobić, kiedy nie mamy doświadczenia i jesteśmy zupełnie nowi w branży? Wówczas można zdecydować się na zakup opinii, czyli tzw. buzz marketing. Średnie ceny za pojedynczą opinię wahają się od 20 groszy za krótki komentarz do 5 zł za bardziej rozbudowaną rekomendację. Pamiętaj jednak, że w przypadku opinii nie chodzi o ich ilość, ale o jakość!

Porównywarka Ceneo w biznesie- zalety

Wiesz, już co to jest Ceneo oraz jak działa, pora więc poznać zalety portalu. Poprzez porównywarkę cen możesz kupić wiele różnych przedmiotów m.in. odzież, książki, sprzęt RTV, meble, akcesoria oraz inne gadżety. Ceneo stwarza dużą szansę na promocję własnego biznesu. Konsumenci mogą w łatwy sposób złożyć zamówienie- klikając w przycisk „Kup teraz”. Jednak to nie wszystko- portal Ceneo może przenieść konsumenta do sklepu, gdzie dopiero użytkownik złoży zamówienie. Dużą zaletą jest to, że prowadzenie biznesu na portalu Ceneo nie wymaga opłaty abonamentu- serwis pobiera inne, określone z góry opłaty.

Przedsiębiorcy mają do wyboru różne oferty. Jedną z najbardziej popularnych jest rozliczenie CPC (cost per click). Łącząc swój biznes e- commerce z Ceneo, zapłacisz za każde kliknięcie użytkownika w Twoją ofertę a także otworzenie okna z produktem. Najczęściej ceny wahają się od ok. 30 gr do 90 gr za każde kliknięcie. Innym ciekawym rozwiązaniem jest tzw. rozliczenie z góry. Jak to wygląda w praktyce? Otóż, Przedsiębiorca wpłaca środki na specjalne konto, a portal Ceneo pobiera opłatę wtedy, gdy internauta otworzy stronę sklepu korzystając z porównywarki cenowej.

Reasumując główną zaletą prowadzenia biznesu przez Ceneo, jest większa szansa na pozyskanie Klienta. Pamiętaj, że użytkownicy poprzez takie serwisy szukają zazwyczaj najtańszych produktów. Jeśli Twoja oferta jest atrakcyjna i korzystna cenowo, masz dużą szansę na sukces!