Co to jest FanPage?

Co to jest FanPage

Prowadzisz własną firmę, ale nie posiadasz strony internetowej? Jeśli tak, to koniecznie zapoznaj się z poniższym artykułem! Firmowa strona internetowa to koszt, na który nie każdy może sobie pozwolić. W tej sytuacji dobrą alternatywą jest fanpage na platformie Facebooka. To skuteczne rozwiązanie, które pozwoli Ci nie tylko wypromować firmę, ale również znaleźć potencjalnych Klientów. Czym jest fanpage oraz jakie korzyści wynikają z jego posiadania? Odpowiedzi zarówno na te, jak i inne pytania znajdziesz w poniższym wpisie. Zapraszamy!

Co to jest FanPage – definicja

FanPage, czyli inaczej profil firmowy lub własna strona, to konto marki w social mediach np. na Facebooku czy Instagramie. FanPage dedykowany jest przede wszystkim firmom, markom oraz osobom publicznym. Choć na początku może się wydawać, że nie różni od profilu osobistego, jednak dokonując jego analizy możemy się szybko przekonać, jak wiele możliwości finansowych nam daje. Właśnie dlatego, warto zwrócić na niego uwagę.

Jak założyć Fanpage na Facebooku?

Zastanawiasz się jak przebiega proces założenia firmowej strony? Jeśli chcesz założyć firmowy profil, pierwsze co musisz zrobić, to posiadać konto osobiste. Posiadanie konta osobistego jest niezbędne, ponieważ bez niego nie masz możliwości założenia profilu firmowego. Jak wygląda cała procedura założenia fanpage na Facebooku?

  1. Po zalogowaniu przejdź na zakładkę „STRONY”.
  2. Kliknij blok- „UTWÓRZ NOWĄ STRONĘ”.
  3. Następnie uzupełnij zdjęcia profilowe oraz zdjęcia w tle.
  4. Dokładnie uzupełnij swój fanpage, podając wszystkie istotne informacje (nazwę, adres witryny, aktualne dane kontaktowe, kategorię a także opis oferty firmy).
  5. I gotowe! Możesz już zamieścić swoje pierwsze wpisy.

Zastosowanie FanPage’a

Jedną z najważniejszych funkcji, jaką daje fanpage, jest to że może dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, dzięki czemu możesz stopniowo budować wizerunek swojej firmy bądź zamienić go w markę. Świetnym rozwiązaniem jest opcja szybkich powiadomień, bowiem informuje ona użytkowników o aktualnościach i wydarzeniach w firmie, co wpływa na większe zainteresowanie firmą oraz lepszy kontakt z Klientami. Wśród fanpage’y cieszących się największym zainteresowaniem znajdują się:

  • Fanpage związany z działalnością
  • Fanpage związany z inwestycją
  • Fanpage związany z artystą, zespołem bądź osobą publiczną
  • Fanpage związany z rozrywką
  • Fanpage związany z produktem lub marką

Fanpage – jakie korzyści?

Profil firmowy fanpage umożliwia marce komunikację z określoną grupą docelową. Na profilu firmowym możesz publikować np. zdjęcia, animacje czy filmy. Fanpage to doskonałe miejsce nie tylko do przedstawienia swojej oferty, ale również opowiadania o oferowanych przez siebie produktach lub świadczonych usługach. Mając własny profil firmowy możesz dotrzeć do użytkowników z publikowanymi treściami, a co za tym idzie zwiększać świadomość marki! To właśnie obecność marki w mediach społecznościowych umożliwia bezpośredni kontakt z odbiorcami. Tym sposobem użytkownicy mogą zdobyć interesujące ich informacje, bez konieczności opuszczania social mediów. Co więcej? Publikowanie wartościowych i ciekawych treści przyczynia się do większej wiarygodności oraz budowania pozycji eksperta marki. Dzięki kampaniom reklamowym możesz wypromować profil firmowy, zwiększyć ruch na stronie, a w efekcie pozyskać szerokie grono Klientów i zwiększyć sprzedaż! Reasumując, fanpage to świetny sposób na realizację wszystkich celów marketingowych oraz sukces firmy.

Więcej fanów na fanpage’u? Jak to zrobić?

Czy wiesz, że liczbę fanów na swoim profilu firmowym możesz zwiększyć na kilka sposobów?

  • Bezpłatnie – poinformuj znajomych o założeniu firmy i zaproś ich do jej obserwacji. Facebook pozwala wysyłać tzw. zbiorcze zaproszenia, dzięki czemu Twoja strona może bardzo szybko zyskać pierwszych followersów. Jednak to jeszcze nie wszystko! Możesz również zapraszać użytkowników, którzy zareagowali na Twój post. Pamiętaj, jeśli spodobał się im Twój wpis, mogą zostać dłużej by czytać nowe treści
  • Płatnie – przeznacz określony przez siebie budżet na płatne reklamy. Ponadto, możesz samodzielnie nauczyć się prowadzenia kampanii Facebook Ads bądź skorzystać z pomocy naszych specjalistów
  • Facebook- media społecznościowe, a przede wszystkim Facebook to miejsce, gdzie internauci spędzają naprawdę mnóstwo czasu. Wśród nich są tacy, którzy w przyszłości mogą być Twoimi Klientami. Dzięki fanpage możesz docierać do wybranych przez siebie grup odbiorców
  • Ważne! Pamiętaj, że profil prywatny różni się od fanpage’a. Profil prywatny służy przede wszystkim do użytku osobistego, dlatego to my podejmujemy decyzję, co na nim zamieszczamy. Z kolei fanpage to strona dla fanów- miejsce, w którym możesz rekomendować swój produkt.
  • Fanpage na Facebooku to doskonałe narzędzie zarówno do komunikacji, jak i budowania zaangażowanej społeczności Twojej firmy. Regularna publikacja treści z pewnością pomoże Ci zwiększyć sprzedaż produktów i usług!