Czy wiesz, że obecnie już ponad miliard użytkowników korzysta z Map Google? Powinno to dać sygnał firmom i przedsiębiorstwom. Dlaczego? Otóż, jest to dla nich duża szansa na nawiązanie kontaktu z potencjalnym Klientem! Czym jest Google Mapa? Jakie usługi oferuje i jak firmy mogą ją wykorzystać? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdziesz w poniższym artykule. Zapraszamy serdecznie!
Google Maps – definicja
Google Mapa to popularne narzędzie, które służy do ustalania lokalizacji użytkownika. Aplikacja Google Maps umożliwia m.in. oglądanie map powierzchni ziemi, wyznaczanie trasy do miejsc oraz przeglądanie atrakcji i miejsc dodanych przez użytkowników. Serwis został stworzony przez Google w 2005 roku i jest bezpłatny dla niekomercyjnych użytkowników. Platforma oferuje kilka usług:
- Planowanie trasy dojazdu- wskazówki dla kierowców, rowerzystów, a także pieszych i użytkowników transportu publicznego, którzy planują podróż z punktu A do punktu B
- API (interfejs programowy aplikacji Google Maps)- funkcja, dzięki której administratorzy stron internetowych mogą umieszczać Mapy Google na swoich witrynach
- Aplikacja Google Maps dla smartfonów- usługa lokalizacji dla kierowców, która wykorzystuje lokalizację urządzenia mobilnego w systemie GPS oraz dane pochodzące z sieci bezprzewodowych i komórkowych
- Google Street View- pozwala użytkownikom zarówno przeglądać, jak i nawigować po panoramicznych obrazach z miast na całym świecie. Co więcej? Zapewnia panoramiczne widoki z ulicy oraz umożliwia wyświetlanie wybranych części świata
- Inne usługi dodatkowe powiązane z Google Maps- umożliwiają również podgląd zdjęć satelitarnych księżyca, Marsa i niebios dla astronomów. Są to odpowiednio: Google Moon, Google Mars i Google Sky
Google Mapa – dobre rozwiązanie dla Twojego biznesu?
Google Mapa to droga do Twojej firmy! Na stronie internetowej odgrywa podstawową rolę- ustala lokalizację firmy za pomocą punktu na mapie. Internauta korzystający z witryny, dzięki Mapom Google oraz usługom lokalizacyjnym może w łatwy sposób sprawdzić trasę dojazdu do Twojej firmy. To jedna z najważniejszych funkcji, a jednocześnie największy atut usługi. Zastanawiasz się, na jakie korzyści możesz jeszcze liczyć?
- Łatwy i szybki dostęp do danych kontaktowych- to kolejna zaleta, jaką oferuje Google Mapa. Serwis udostępnia indeks firmy, który zawiera m.in. godziny otwarcia firmy oraz numer telefonu. Ze względu na fakt, iż większość wyszukiwań w Google Maps wykonywana jest przez telefon, użytkownicy za pomocą jednego kliknięcia mogą się z nami skontaktować. To doskonałe rozwiązanie, które znacznie skraca dystans, ułatwiając tym samym nawiązanie kontaktu z firmą
- Google Mapy skutecznie zachęcają do odwiedzania naszej witryny- poza podaniem numeru telefonu, Google Mapa wyróżni twoją stronę internetową. O co konkretnie chodzi? Jeśli użytkownik chce zdobyć więcej informacji, w łatwy sposób może przejść do witryny i je odszukać. Mapy stanowią duże źródło ruchu na naszej stronie internetowej
- Zdjęcia firmy w Mapach Google- czy wiesz, że w Google Maps można znaleźć zdjęcia np. wystroju pokoi, jeśli weźmiemy pod uwagę hotel bądź pensjonat. Dzięki tej usłudze obrazy mogą być wyświetlane bezpośrednio w wyszukiwarce, co potrafi przekonać bardzo wielu Klientów. Mapy Google tworzą więc wizytówkę firmy, zachęcając nie tylko do kontaktu, ale również zakupów
- Większe zaufanie do firmy- pozytywne opinie Klientów to świetna metoda na zbudowanie zaufania do marki i firmy. Google wyświetla opinie i recenzje, dzięki czemu użytkownicy mogą podjąć lepszą decyzję
Czy wiesz, że ……
W Polsce Google Mapa wyszukiwana jest w wyszukiwarce ponad 10 mln razy w ciągu miesiąca, a w USA nawet ponad 50 mln? Na świecie wyszukiwanie map z pewnością sięga bardzo wysokich, 9- cyfrowych liczb. Inwestycja w reklamę Google Maps to ogromna szansa dla sklepów detalicznych oraz firm, gdyż dzięki temu mogą w łatwy sposób dotrzeć do potencjalnych Klientów.
Jak dodać Google Maps na własnej stronie www?
Powinieneś wiedzieć, że możesz dodać swoją firmę do Google Maps, ale możesz również umieścić Mapy na własnej stronie internetowej. To bardzo dobre rozwiązanie, dzięki któremu odwiedzjący Cię użytkownicy dowiedzą się, gdzie znajduje się Twoja firma. W ten sposób wskażesz im wskazówki dojazdu. Aby użytkownik nie musiał ręcznie wprowadzać współrzędnych, możesz umieścić Mapę Google na swojej stronie internetowej, dzięki czemu będzie mógł sprawdzić wskazówki dojazdu do firmy podczas przeglądania Twojej witryny. Jeśli chodzi o wyniki z Google Maps, są one widoczne zarówno w aplikacji map, jak i w wynikach wyszukiwania.
Biorąc pod uwagę, jak wiele osób korzysta z Google Maps, reklama jest doskonałym sposobem na przyciągnięcie Klientów do Twojego biznesu. Dzięki takiemu rozwiązaniu możesz wyróżnić się spośród konkurencji. Google stanowi prym w zakresie wyszukiwania informacji, a ogromną zaletą jest dostępność Google Maps na różnych urządzeniach mobilnych. Pamiętaj, że nie musisz być ekspertem by oznaczyć swoją firmę w Google Maps. Jeśli masz jakieś pytania lub wątpliwości- wystarczy, że skontaktujesz się z naszą agencją.