Content marketing a pozyskiwanie ruchu

Content marketing a pozyskiwanie ruchu

Większość osób oddziela kwestie pozycjonowania i zdobywania linków, od akcji marketingowych nastawionych na bezpośrednie pozyskiwanie ruchu. Jednak czy aby na pewno to dobre rozwiązanie? Czy nie istnieją sposoby i strategie, dzięki którym można jednocześnie pozyskiwać ruch i linki? W tym artykule przyjrzymy się możliwościom, jakie daje content marketing.

Wyjdź do swoich użytkowników

Książka
Treść ma dzisiaj kluczowe znaczenie

Po założeniu strony internetowej możesz starać się ją wypozycjonować w Google i czekać, aż użytkownicy sami na nią wejdą. Jednak zanim taki ruch się pojawi, może minąć wiele czasu. Ty w tym czasie będziesz tworzył wartościowe treści, które znikną niezauważone. Nie powinieneś do tego dopuścić!
Ponadto warto pamiętać, że w bardzo konkurencyjnych branżach minie wiele czasu, zanim uda Ci się osiągnąć wysokie pozycje, co pozwoli przebić się do twoich odbiorców. A co gdyby istniał inny sposób, dzięki któremu niemalże od razu pozyskasz ruch na swoje strony internetowe, a przy okazji zbudujesz markę i pozytywnie wpłyniesz na pozycje strony w Google? Tym sposobem jest właśnie Content marketing.
Czym się różni content marketing od klasycznego linkowania?
To pytanie może zadać sobie wiele osób, gdy po raz pierwszy usłyszy to hasło. Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na dwa elementy:

  • Cel działań — w przypadku content marketingu celem jest nie tylko zdobycie linka, ale również stworzenie własnej marki, bezpośrednie przekierowanie odbiorców na twoją stronę internetową.
  • Miejsce publikacji treści — artykuły content marketingowe są publikowane na wartościowych stronach w odróżnieniu od np. precli albo artykułów publikowanych na zapleczu.

W content marketingu pozyskane linki to w pewnym sensie skutek uboczny. Ponadto content marketing daje natychmiastowe rezultaty w postaci ruchu skierowanego bezpośrednio ze strony, na której umieściłeś artykuł oraz zwiększonej liczby wyszukiwań nazwy twojej marki.

Bądź kreatywny

Gdy zastanawiasz się, na jakim portalu opublikować artykuł, do kogo się zgłosić z prośbą o napisanie artykułu gościnnego, to bądź kreatywny. Zamiast skupiać się na największych portalach z branży, poszukaj innych, mniejszych stron, na których łatwiej będzie Ci coś opublikować:

  • Możesz poszukać blogów tematycznych.
  • Poszukaj portali regionalnych.Mimo że nie są tak popularne, jak ogólnopolskie, to potrafią dostarczyć wiele, wartościowego ruchu.
  • Poszukaj portali niszowych np. zamiast stron poświęconych tematyce zdrowia, poszukaj stron poświęconych tematowi związanemu bardziej z twoją stroną.

Mniejsze portale często generują mniejszy, ale za to bardziej wartościowy ruch. Ponadto, jeżeli będziesz już publikował na mniejszych portalach, to publikowanie na większych będzie łatwiejsze.

Postaw na jakość w treści

To bardzo istotne. Niektóre osoby mają takie podejście, że jak piszą na inną stronę, to nie będą się starać. Jednak to bardzo ryzykowna strategia, działając w ten sposób content marketing, może dać odwrotny efekt od oczekiwanego.
Warto również unikać ogólnych tematów, na które pisano wielokrotnie. To droga do stworzenia treści, obok której większość osób przejdzie obojętnie. Co zatem warto robić?

  • Wybierać bardziej sprecyzowane i specyficzne zagadnienia. Tematy, które są bardziej niszowe.
  • Zadbaj o chwytliwy, ale jednocześnie prawdziwy nagłówek.
  • Stwórz artykuł, który niesie jak największą wartość dla czytelnika.
  • Pamiętaj, że głównymi źródłami ruchu dzisiaj są media społecznościowe i wyszukiwarki internetowe. Dlatego też pamiętaj o zadbaniu o SEO tworzonych treści.

Strategia to podstawa

Jeżeli chcesz, żeby content marketing dał Ci jak największe zyski, to zadbaj o to, żeby był on elementem przemyślanej strategii. Pamiętaj, że jeżeli twój artykuł zdobędzie popularność na innym serwisie, to przełoży się to również na twój sukces:

  • Zostaniesz zapamiętany przez więcej osób, co wpłynie na twoją markę osobistą.
  • Jeżeli zadbasz o zasady SEO w artykule, to może on stale generować ruch na twój serwis internetowy.
  • Dobra treść, która odniesie sukces, może sprawić, że zostaniesz zaproszony do tego, żeby regularnie publikować w danym serwisie.
  • Jeżeli artykuł odniesie sukces, to istnieje szansa, że serwis, na którym go opublikowałeś również zaangażuje się w jego promocję.

Nie traktuj artykułów gościnnych po macoszemu. Jeżeli zaangażujesz się w ich tworzenie, to możesz na tym tylko skorzystać.

Co z linkami?

Niektóre osoby mają nawyki związane, z tym jak wyglądało pozycjonowanie dawniej. Wtedy popularne były różne strony, na których można było opublikować artykuł z linkiem do swojej strony internetowej. Dzisiaj niektórzy dalej pozycjonują w ten sposób swoje witryny, jednak nie jest to już tak skuteczne.
Linki mają cały czas znaczenie, jeżeli chodzi o pozycję twojej strony w wyszukiwarce internetowej (więcej przeczytasz na ten temat w tym artykule). Warto jednocześnie pamiętać, że pozyskanie linków nie jest głównym celem kampanii content marketingowej. Zamiast tego skup się na tym, żeby ludzie bezpośrednio z artykułów, które piszesz przechodzili na twój serwis i wykonywali zaplanowane przez Ciebie akcje. To jest znacznie większa wartość, która w dodatku daje natychmiastowe efekty. Natomiast w długoterminowej perspektywie wpłynie pozytywnie na twoje pozycje w wyszukiwarce internetowej.