Czy opisy kategorii w e-sklepie są konieczne?

Sklep internetowy, koszki, kategorie

Przybliżają użytkownikowi oferowany w e-sklepie asortyment i wyróżniają Cię na tle konkurencji. Opisy kategorii, jeśli są poprawnie zbudowane, stanowią integralną część atrakcyjnego i dobrego merytorycznie contentu. Dlaczego warto je tworzyć i umieszczać w działach produktowych? Koniecznie sprawdź!

Opisy kategorii dla e-sklepu – dlaczego warto je tworzyć?

Brak opisu kategorii lub brak opisu konkretnego produktu, wpływa niekorzystnie na wizerunek marki i skutecznie zniechęca do korzystania z oferty e-sklepu. Z perspektywy działań marketingowych, dobry opis jako integralna część contentu, potrafi zdziałać cuda. Zatem – dlaczego warto tworzyć unikalne opisy kategorii dla kolejnych podstron i równocześnie – opisy dla poszczególnych produktów? Powodów jest co najmniej kilka. Dobrze zbudowane, nie tylko wyjaśniają użytkownikowi z asortymentem jakiego rodzaju ma do czynienia, ale także – wyróżniają ofertę na tle konkurencji, zwracają uwagę na zalety proponowanych produktów i zachęcają potencjalnego klienta do podjęcia korzystnej z punktu widzenia sprzedawcy decyzji zakupowej.

Kiedy jeszcze opis kategorii okazuje się niezbędny? Na przykład wtedy, gdy produktów dostępnych w ofercie sklepu internetowego jest bardzo dużo. W sytuacji, gdy własny e-commerce prowadzisz samodzielnie, przygotowanie unikalnych treści dla każdego z nich jest bardzo wymagające. Opis kategorii umożliwi wygodą i przejrzystą prezentację oferty i jednocześnie – zaoszczędzi Twój czas. Warto jednak pamiętać, że systematyczne uzupełnianie opisów poszczególnych produktów będzie skutkowało większym ruchem w witrynie, a zainteresowanie przełoży się bezpośrednio na zyski.

Opisy kategorii a SEO

Tworzenie unikalnych opisów produktów i opisów kategorii ma wpływ na pozycje sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. Dzieje się tak tylko wówczas, gdy content e-sklepy jest odpowiednio przemyślany, a treści zawierają frazy kluczowe (a więc – teksty są przygotowywane zgodnie z obowiązującymi zasadami SEO). Warto pamiętać, żeby słowa-klucze, wykorzystane w publikowanych treściach brzmiały naturalnie (np. były odmienione na różne sposoby).

Jak pisać opisy kategorii pod SEO?

Jeżeli content ma służyć pozycjonowaniu, musi być tworzony przede wszystkim pod użytkownika, a aspekt SEO powinien stanowić wyłącznie „dodatek”. Opisy kategorii pod pozycjonowanie muszą zatem być merytoryczne, konkretne i mieć ścisły związek z poruszanym tematem. Najlepsze treści powstają dla konkretnego odbiorcy i są bogate we frazy kluczowe. To ważne, zwłaszcza że za weryfikację contentu odpowiada algorytm, który wykrywa słabe, niemerytoryczne i kopiowane treści. Zagrożeniem dla pozycji e-sklepu w wynikach wyszukiwania są zwłaszcza te ostatnie. Decydując się na wykorzystanie tekstów, które widnieją na innych stronach, narażasz się na nałożenie bana lub filtru od Google. Konsekwencją takiej kary może być całkowite usunięcie sklepu z indeksów Google, co w praktyce oznacza, że adres www nie będzie widoczny w wynikach wyszukiwania.

Jak tworzyć dobre opisy kategorii? Wykorzystaj poprawnie odmienione frazy kluczowe i zadbaj, żeby opis odpowiadał na popularne pytania. Jakie? Użytkownicy Google wyszukiwanie interesujących treści najczęściej rozpoczynają od takich słów, jak: jak, gdzie, kiedy, dlaczego, czym i po co.

Długie czy krótkie – jakie opisy kategorii warto tworzyć?

Wiesz, jakie opisy kategorii stosować, żeby zapewnić sobie widoczność e-sklepu i zainteresować użytkowników oferowanymi produktami, jednak wciąż zastanawiasz się, czy publikowane treści powinny być długie, czy krótkie? Okazuje się, że na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Chociaż powszechna jest opinia, że Twoje treści, jeśli mają Cię wyróżnić, powinny być obszerniejsze niż treści konkurencji, Google nie podaje, jak długi powinien być content. Zwłaszcza że ta długość jest jednym z kilku tysięcy czynników rankingowych Google, mających wpływ na widoczność e-sklepu.