Wojna cenowa jest tym, czego woli uniknąć większość właścicieli sklepowych — niezależnie od tego, czy mówimy o e-sklepach, czy też o firmach nastawionych na sprzedaż offline. Jednocześnie to e-sklepy są tutaj w znacznie gorszej pozycji, ponieważ za pomocą porównywarek cenowych takich jak Ceneo można z łatwością sprawdzić, gdzie najtaniej kupisz produkt. Stąd powstaje pytanie — czy warto dołączać do porównywarek?

Korzyści z uczestnictwa w porównywarkach cenowych

Połączenie sklepu z wyszukiwarką cenową daje Ci wiele korzyści. Trzeba pamiętać o tym, jak duże zasięgi mają różnego rodzaju porównywarki — są to serwisy, z których korzysta wielu konsumentów. Coraz częściej przed finalizacją transakcji ludzie sprawdzają, jaka jest najkorzystniejsza cena. Możliwość zdobycia nowych klientów to bez wątpienia największa korzyść z dołączenia do porównywarek cenowych.

Ponadto trzeba pamiętać, że w porównywarkach często masz również możliwość wyróżnienia się. Najczęściej kilka pozycji będących na szczycie listy produktów, to pozycje „reklamowe”, za które firmy zapłaciły, żeby tam się znaleźć. Daje to pewną możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji.

Poza tym w niektórych sklepach można się wyróżnić. Przykładowo w Ceneo jest to etykieta „zaufane opinie”. Uczestnictwo w porównywarkach to również możliwość zdobycia opinii o sklepie, które pomogą Ci w pozyskaniu klientów, nawet jeśli cena będzie wyższa.

Wady korzystania z porównywarek cenowych

Główną wadą uczestnictwa w porównywarkach cenowych jest to, że zaczynasz konkurować ceną. Cała idea porównywarek wywodzi się właśnie z tego, żeby kupować jak najtaniej. Dlatego, jeśli chcesz zarabiać większe marże, to możesz mieć problem z tym, żeby zyskać klientów dzięki porównywarkom.

Należy pamiętać o tym, że uczestnictwo w porównywarkach cenowych kosztuje. Najczęściej rozliczenia następują w modelu CPC (cost per click), gdzie płacisz za przejście do twojej witryny. Różne porównywarki mają różne stawki za kliknięcie, co zależy w dużej mierze od popularności danego portalu.

Zwykle za uczestnictwo w porównywarkach nie płacisz żadnego abonamentu, twoim jedynym kosztem są kliknięcia. Dlatego też możesz po prostu sprawdzić, czy w twoim przypadku uczestnictwo w porównywarce przynosi zysk.

Jak wdrożyć porównywarkę cenową w swoim sklepie?

Zwykle dołączenie do programu jest bardzo proste — wystarczy zarejestrować się w programie i zintegrować swój sklep z porównywarką. Zwykle jest to proste, jednocześnie dokładną instrukcję znajdziesz na stronie danej porównywarki.

Pamiętaj, że większość firm oferuje pomoc i wsparcie swoim klientom, więc jeśli będziesz miał jakiś problem z integracją e-sklepu, to po prostu skorzystaj z pomocy technicznej. W ten sposób rozwiążesz swoje problemy.

Jednocześnie warto pamiętać o odpowiedniej analizie ruchu. Zadbaj o to, żeby odpowiednio skonfigurować programy analizujące ruch, takie jak Google Analytics, które pozwolą Ci analizować, jak ruch z porównywarki przekłada się na zakupy i dochody. Zwłaszcza jeśli korzystasz z usług różnych porównywarek — może się okazać, że pomimo iż strona X generuje największy ruch, to jest on nieopłacalny, natomiast porównywarka Y i Z generują razem o wiele mniejszą ilość wejść, ale na nich faktycznie zarabiasz.

Jednocześnie warto podejść do tego strategicznie — możliwe, że porównywarka X generuje straty w krótkoterminowej perspektywie, ale dbając o komunikację z klientem, jesteś w stanie w długoterminowej perspektywie osiągnąć zysk dzięki tak pozyskanym konsumentom. Wiele zależy tu od strategii twojej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *