Czym są alerty Google i dlaczego warto je włączyć? Zobacz, co musisz wiedzieć, żeby być na bieżąco!

Czym są alerty Google i dlaczego warto je włączyć Zobacz, co musisz wiedzieć, żeby być na bieżąco

Google nie stoi w miejscu – świadczą o tym regularnie wdrażane, innowacyjne i przydatne funkcjonalności. Dlaczego warto na bieżąco śledzić poczynania światowego giganta? Chociażby dlatego, że bycie na czasie wyraźnie ułatwia pracę – Google w ostatnim czasie m.in. wyraźnie poprawił możliwość śledzenia nowych wyników wyszukiwania ze względu na słowa kluczowe. Przegapiłeś tę zmianę? Czytaj dalej i koniecznie sprawdź, dlaczego warto włączyć alerty Google. Dodatkowo początkującym wyjaśnimy, czym one są.

Pierwsze kroki w świecie Google? Sprawdź, czym są alerty

Alerty Google, to najprościej powiadomienia, które informują o pojawiających się nowinkach. Co ciekawe, możesz dowolnie wybrać interesującą Cię dziedzinę i być na bieżąco m.in. ze światem nauki, rozrywki albo kultury.

Jak włączyć alerty Google? Praktyczne wskazówki

Włączenie alertów Google we własnej przeglądarce nie jest skomplikowane i nie powinno nikomu sprawić trudności. Wystarczy wejść na www.google.pl/alerts, a następnie – dodać pożądaną frazę, bezpośrednio nawiązującą do interesującej Cię tematyki. Dzięki temu, kiedy w SERP-ach pojawi się wynik zawierający słowo kluczowe (frazę kluczową), które zdecydowałeś się dodać do alertów Google, natychmiastowo otrzymasz wiadomość na adres e-mail, przypisany do konta Google. Co ciekawe, subskrypcję możesz spersonalizować, zawężając do języka i miejsca na świecie, z którego chcesz otrzymywać informację, gatunku wyświetlanych witryn lub liczby oczekiwanych wyników. To praktyczne opcje, dzięki którym dotrzesz wyłącznie do tych nowinek, które naprawdę Cię interesują.
Potrzebujesz bardziej szczegółowych wskazówek? Sprawdź, jak włączyć alerty Google w zaledwie 5 krokach!

Bądź na bieżąco, dzięki 5 prostym krokom. Jak włączyć alerty Google?

Jeśli zdecydujesz się włączyć alerty Google, musisz wejść na stronę Google Alerts, tj. www.google.pl/alerts, zalogować się na konto i wybrać interesującą Cię tematykę. Jak dodać inne, wymagane informacje? Koniecznie sprawdź!

Załóż konto Google/Gmail i wejdź na stronę Google Alerts

Subskrypcja alertów Google jest dedykowana głównie właścicielom kont Google lub Gmail, zatem, chcąc otrzymywać interesujące Cię powiadomienia, musisz jedno z nich założyć, a następnie – zalogować się i wejść na stronę Google Alerts. Warto wiedzieć, że wszystkie powiadomienia zostały już domyślnie skonfigurowane z rozwiązaniami Google, niemniej, można je przekierować na inne konta (zrobisz to na poziomie edycji).

Zaloguj się na istniejące lub nowopowstałe konto Google/Gmail

Alert Google możesz utworzyć bezpośrednio po zalogowaniu się, a monitorować w zakładce „ja w Internecie”. Jak być na bieżąco z interesującą Cię dziedziną? Możesz kliknąć „+” przy sekcji, która zwróciła Twoją uwagę.

Wybierz tematykę, która Cię interesuje

Chcesz szczegółowo określić interesujący Cię zakres tematów? Wybierz je, korzystając z możliwości wpisania słowa kluczowego lub hasła (frazy kluczowej) w okienku „utwórz alert”. Zanim jednak klikniesz opcję „utwórz alert”, sprawdź poniżej, co powinieneś zrobić wcześniej.

Dostosuj alerty do swoich preferencji

Przed utworzeniem alertu warto doprecyzować jego parametry, m.in. częstotliwość otrzymywania powiadomień, liczbę otrzymywanych wyników, gatunek wyświetlanych witryn, język i miejsce na świecie, z którego mają być wyświetlane powiadomienia. Kiedy dostosujesz alert do swoich preferencji, kliknij przycisk „utwórz alert”.

Zweryfikuj słowa kluczowe i pozostałe wymagane informacje

Jeśli chcesz otrzymywać wyselekcjonowane informacje, alerty są doskonałym rozwiązaniem – odpowiednio dostosowane parametry gwarantują przesyłanie powiadomień dotyczących konkretnego tematu. Jeśli chcesz osiągnąć najlepsze efekty, zwróć uwagę na wykorzystywane słowa kluczowe i dopisz je do powiadomień zarówno w języku, w którym chcesz otrzymywać powiadomienia, jak również – w języku angielskim.

Co zrobić, kiedy alerty Google nie trafiają do Ciebie?

Edytowałeś alerty Google, jednak te wciąż do Ciebie nie docierają? Pamiętaj, że pierwsze powiadomienia pojawiają się w ciągu 24 godzin po poprawnej rejestracji i właściwym wdrożeniu fraz kluczowych. Zweryfikuj, czy powiadomienia nie trafiają do folderu SPAM. Jeśli tak, dodaj adres googlealerts-noreply@google.com do kontaktów i bądź na bieżąco!

Alerty Google – dlaczego warto je włączyć?

Alerty Google są dla każdego i każdy powinien z nich korzystać. Pozwalają nie tylko na staranną selekcję informacji, które do trafiają bezpośrednio do odbiorcy. Powiadomienia wysyłane przez giganta z Mont Blanc są przydatne również dla przedsiębiorców – ułatwiają analizę rynku, śledzenie opinii o marce lub personie oraz osób poszukujących pracy (pozwalają śledzić ciekawe oferty, pojawiające się na rynku).

Edycja alertów Google – czy jest możliwa?

Co ciekawe, alerty Google są elastyczne i dopasowują się do Twoich bieżących zainteresowań. Co to oznacza w praktyce? Że możesz je dowolnie i w każdej chwili edytować, czyli usuwać albo dodawać słowa kluczowe. Jak to zrobić? Kliknij przycisk „edytuj”, a następnie wybierz funkcję „pokaż opcje” i wprowadź pożądane zmiany. Edycję potwierdzisz, klikając „zaktualizuj alert”.

Alerty Google – czy można je usunąć?

Nie chcesz otrzymywać alertów Google? Możesz samodzielnie zrezygnować z subskrypcji. Jak to zrobić? Wybierz przycisk „usuń” (znajdziesz go obok alertu Google) lub „anuluj subskrypcję” (ten przycisk został umieszczony na dole e-maila z powiadomieniem).