Czym są opisy alternatywne pod grafikami i co musisz o nich wiedzieć? Sprawdziliśmy!

Praca grafików komputerowych

Czym są opisy alternatywne pod grafikami i co musisz o nich wiedzieć? Sprawdziliśmy!

Sprawiają, że treści stają się bardziej przystępne, a strona – estetyczna i bardziej atrakcyjna wizualne. Grafiki w witrynie są pożądane, zarówno przez właścicieli stron www, jak i użytkowników, a ich głównym zadaniem jest przyciągnięcie uwagi i wydłużenie czasu obecności odbiorcy w witrynie. Żeby tak było, muszą być dopasowane do preferencji grupy docelowej. Zastanawiasz się, czy grafiki mogą wpływać na wyniki w wyszukiwarce Google i skutecznie wspierać pozycjonowanie? Okazuje się, że tak. Czytaj dalej i sprawdź, co o tym decyduje.

Grafika z opisem, czy bez, czyli co warto wiedzieć o opisach pod grafiką

Rola grafiki na stronie www jest nie do przecenienia, niestety, wielu właścicieli witryn nie docenia potencjału obrazków i wciąż publikuje je w witrynie bez zmiany ich nazwy. W konsekwencji treściom towarzyszą standardowo opisane grafiki. Czy to źle? Okazuje się, że tak – przede wszystkim dlatego, że coraz większa liczba użytkowników decyduje się na wyszukiwanie w Google również grafik. Dobry opis wspiera pozycjonowanie i poprawia widoczność strony. Jak prawidłowo podpisać obrazek, który zamierzasz wykorzystać? Najlepiej – stosując frazy kluczowe. Warto pamiętać, że nie bez znaczenia jest także jakość grafiki i zgodność z tematyką publikowanych treści.

Zmiany w nazwach plików są korzystne z punktu widzenia działań pozycjonerskich – nawet wówczas, gdy nowe nazwy są bardzo długie i zawierają markę, rodzaj produktu i model. Dzięki temu znalezienie konkretnego przedmiotu nawet w bardzo rozbudowanym sklepie będzie zdecydowanie łatwiejsze.

Opisy alternatywne – co musisz o nich wiedzieć i o czym pamiętać?

Opisy alternatywne grafik pomagają w wyszukiwaniu obrazków w sieci. Zastanawiasz się, czy spełniają jeszcze jakieś funkcje? Okazuje się, że tak – opis alternatywny przydaje się również osobom z niepełnosprawnością – korzystają one z dedykowanego oprogramowania, czytającego teksty. Program nie jest jednak w pełni funkcjonalny i nie może opowiadać o obrazach. W takich sytuacjach alt tag (opis alternatywny) sprawdza się idealnie. Co jeszcze musisz o nich wiedzieć i o czym koniecznie musisz pamiętać?

  1. Idealna nazwa (tekst alternatywny) powinna zawierać zarówno frazy kluczowe, jak i opis grafiki.
  2. Nazwa alternatywna musi być w pełni unikalna.
  3. Opis alternatywny grafiki, którą zdecydujesz się wykorzystać, powinien zawierać maksymalnie dużo informacji, jednocześnie jednak nie może dotyczyć zbyt wielu detali. Zdecydowanie lepiej wykorzystać zatem nazwę i model sprzętu niż nazwę i możliwy sposób zastosowania.
  4. Długość tekstu alternatywnego nie powinna przekraczać 125 znaków. Jeśli stanie się inaczej, czytniki ekranu nie będą go czytały. Średnia długość powinna zatem wahać się w okolicy 100 znaków.
  5. Opis alternatywny powinien mieć możliwie naturalny wydźwięk – po to, żeby użytkownik bez problemu trafił na stronie (ważna jest różnorodność stosowanych słów).

Jak zmienić opis alternatywny obrazka?

Zastanawiasz się, jak dokonać zmiany opisu obrazka? Można to zrobić, korzystając z jednej z dwóch dostępnych metod:

  • wchodząc w panel FTP – właśnie tam należy wyszukać interesujący fragment kodu, odpowiadającego za konkretny obrazek, a następnie zmienić ten z opisem alt (alternatywny opis obrazka).
  • wchodząc w panel CMS, warto jednak pamiętać, że nie każdy go posiada.

Grafiki na stronie internetowej – tak czy nie?

Stosowanie grafik na stronie internetowej zdecydowanie ma sens – wzbudzają zainteresowanie i pozwalają użytkownikowi zdecydować o tym, czy zostanie na stronie. Dodatkowo – wspomaga działania SEO, pomaga odnaleźć pożądaną stronę www i są przydatne również dla osób z niepełnosprawnością. Jeśli nie dysponujesz odpowiednią wiedzą w tym zakresie, skontaktuj się ze specjalistami – szybko przekonasz się, że warto.