Chociaż nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, dzisiaj w pozycjonowaniu chodzi już nie tylko o optymalizację. Równie istotny jest komfort użytkowania witryny. To dlatego działania z zakresu pozycjonowania pozwalają tworzyć strony internetowe, charakteryzujące się szybkością i płynnością ładowania, zmniejszając tym samym współczynnik odrzuceń i zwiększając liczbę wyświetleń. Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie, które pozwoli znaleźć Cię w sieci? Sprawdzamy!
Co sprawia, że SEO się opłaca?
Właściciele stron www, blogów i e-sklepów coraz chętniej (i częściej) inwestują w SEO. Co sprawia, że to się opłaca? Okazuje się, że powodów jest naprawdę sporo! Wśród najważniejszych należy wymienić szybsze ładowanie się stron zoptymalizowanych pod kątem SEO i poprawne wyświetlanie się tych stron na urządzeniach mobilnych (np. smartfonach, tabletach). Pozycjonowane strony zwracają uwagę użytkowników merytorycznym i atrakcyjnym contentem (w tym – wartościowymi artykułami), działania SEO zauważalnie poprawiają współczynnik konwersji, a samo pozycjonowanie pozwala budować świadomość marki. Co jeszcze sprawia, że SEO się opłaca?
Działania z zakresu SEO dążą do zapewnienia witrynie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google i pozwalają dotrzeć do jeszcze większej liczby potencjalnych klientów, lepiej zrozumieć ich potrzeby i dostosować stronę do ich preferencji. Wdrożenie SEO będzie wymagało Twojego zaangażowania. Jako właściciel e-sklepu, musisz prześledzić ścieżkę sprzedaży i określić, czego potrzebują użytkownicy na kolejnych etapach. Dzięki takiej wiedzy stworzysz angażujący i wartościowy content i poprowadzisz klientów przez lejek sprzedaży.
Niewątpliwą zaletą SEO jest możliwość zmierzenia praktycznie każdego aspektu podejmowanych działań. Takie rozwiązanie umożliwia weryfikację zwrotów z inwestycji z pozycjonowania, a dedykowane narzędzia, takie jak Google Analytics – kontrolę efektywności wdrażanych zmian, ruch na stronie, poziom współczynnika konwersji, wyniki sprzedaży i aktywność użytkowników w witrynie. Mając na uwadze powyższe, lepiej rozplanujesz budżet i w razie potrzeby – rozszerzysz zakres działań. Zwłaszcza że skuteczna strategia pozwoli zmniejszyć wydatki na reklamę. A to ma swoje zalety. Jakie?
Sukces w pozycjonowaniu nie oznacza wyłącznie przyciągnięcia użytkowników na stronę. Odbiorcy, którzy znajdą się w witrynie, powinni być rzeczywiście zainteresowani oferowanymi produktami lub świadczonymi usługami. Zgodnie z aktualnymi badaniami, klienci (również potencjalni), chętniej wchodzą w organiczne wyniki niż w reklamy PCC. Mając na uwadze powyższe, warto prowadzić zaawansowane działania SEO, najlepiej – pod okiem eksperta.
Działania SEO pod okiem specjalisty
Jak wielu przedsiębiorców, Ty również zastanawiasz się, czy pozycjonowanie ma sens i rzeczywiście przynosi wymierne korzyści? Zdecyduj się na audyt SEO. Wynik nie tylko pozwoli Ci ocenić, czy działania przyniosą satysfakcjonujące rezultaty. Dzięki audytowi dowiesz się, jak zaplanować skuteczną strategię SEO. Niemniej warto zrobić to we współpracy z agencją – wówczas będziesz miał pewność, że strona zostanie zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarki (jeśli zależy Ci na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, prawidłowa optymalizacja jest konieczna!), w efekcie czego odwiedzi ją zdecydowanie więcej potencjalnych klientów.
Działania SEO pozwolą Ci zdobyć przewagę nad konkurencją
Wciąż nie jesteś przekonany, czy SEO się opłaca? Skuteczne pozycjonowanie nie tylko czyni Twoją markę bardziej rozpoznawalną. Realizując strategię, poprawiasz skuteczność kampanii remarketingowej – im większa liczba osób odwiedza Twoją witrynę, tym większa staje się Twoje grupa remarketingowa. Kiedy jej członkowie będą sprawdzali pocztę bądź oglądali filmy na YT, możesz udostępniać im reklamy displayowe. Dlaczego warto to robić? Powód jest prosty – zwiększasz szansę na to, że ponownie znajdą się na stronie i tym razem – skorzystają z oferty.
Chcesz przyciągnąć na stronę ruch wysokiej jakości? Założone cele zrealizujesz dzięki działaniom SEO. Chcąc osiągnąć przewagę nad konkurencją, nie musisz publikować reklam PCC – wystarczy, że zadbasz o merytoryczne i wartościowe treści. Content powinien przyciągać odbiorców i jednocześnie – wykorzystywać popularne frazy kluczowe. Pozycjonowanie poprawi widoczność witryny, gwarantując przewagę nad konkurencją.