Prowadzenie sklepu internetowego to ciągła, nieustająca pogoń za sukcesem, jednak musisz pamiętać że w tym wszystkim najważniejszy jest klient! Dzięki niemu możesz szybko pomnażać zyski oraz skutecznie wspinać się po szczeblach swojej kariery, aż osiągniesz pozycję lidera w danej branży. Dlatego bardzo istotne jest budowanie dobrych relacji na linii klient- marka a także dbanie o pozytywne doświadczenie odbiorców. Pracując nad polepszeniem Customer Experience warto odpowiedzieć sobie na 2 podstawowe pytania:

  1. Czego tak naprawdę oczekują klienci?
  2. W jaki sposób możesz spełnić ich oczekiwania na wszystkich etapach zakupu?

Utrzymywanie kontaktu z klientami

Prowadząc sklep internetowy musisz pamiętać, iż każdy klient chciałby mieć możliwość natychmiastowego kontaktu z firmą. Warto zatem zastanowić się nad wdrożeniem tzw. Chatbota, jest to bowiem bardzo korzystne rozwiązanie zarówno dla firmy jak i klientów, pozwala natychmiastowo otrzymać odpowiedzi na zadane pytania. Rozwiązywanie problemów z jego zastosowaniem sprawia, iż dany klient otrzymuje pełne i rzetelne informacje o danym produkcie w dowolnym momencie, co tym samym przekłada się na zadowolenie z zakupów.

Mobilność strony- klucz do sukcesu?

Jasną rzeczą jest, iż kupując online najczęściej używa się do tego celu urządzeń mobilnych, między innymi smartfonów lub tabletów. Możliwość robienia zakupów online na urządzeniach mobilnych ma szczególnie duże znaczenie w przypadku młodych osób.

Zaleca się aby podczas projektowania sklepu internetowego na platformie PrestaShop dopasować go jak najlepiej do urządzeń mobilnych, gdyż dzięki temu można w wygodny sposób dokonywać zakupów.

Dobra i skuteczna logistyka

O czym warto pamiętać? To, iż znaczny wpływ na „Customer Experience” bardzo duży wpływ ma czas oraz sposób dostawy! W tym przypadku dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie ze specjalnych modułów PrestaShop , które zdecydowanie usprawniają automatyzację, odbywa się to poprzez wygenerowanie numeru przesyłki oraz wysłanie dyspozycji odbioru paczki od kuriera.

  • Pamiętaj, iż bardzo dużą zaletą takiego rozwiązania jest możliwość tzw. Śledzenia przesyłki „na żywo” czyli w czasie rzeczywistym!
  •  Można również skorzystać z darmowej wysyłki oraz zwrotu.

Odpowiednie doświadczenie- ukierunkowane na konkretnych odbiorców

Co istotne? Nowoczesna technologia daje pewność i gwarancję nie tylko zbudowania profesjonalnego sklepu internetowego, ale również znalezienia jak najlepiej spersonalizowanej oferty, a wszystko to dzięki usprawnionej obsłudze. Według przeprowadzonych badań nawet 80% osób rekomenduje robienie zakupów w sklepach z lepszą obsługą. Obecnie wśród najbardziej popularnych sposobów znajdują się:

  • Konkretne zniżki, które dopasowane są do indywidulanych użytkowników
  • Opisy poszczególnych produktów, które pasują do zainteresowań klientów
  • Zachętą do robienia zakupów w Twoim sklepie internetowym mogą również być specjalne życzenia i rabaty wysyłane z okazji urodzin bądź innych, równie ważnych rocznic, między innymi z wykorzystaniem innowacyjnego modułu Happy Birthday

Lojalny klient powinien być nagradzany

Pamiętaj, że dobre doświadczenie ma bardzo duży wpływ nie tylko na rozwój firmy, ale także na jej całościowy obrót. Aby zbudować dobry wizerunek firmy, a tym samym umocnić relację miedzy firmą a klientami warto korzystać ze specjalnych programów lojalnościowych.

  • Użytkownicy, którzy często dokonują zakupów w Twoim sklepie internetowym powinni być nagradzani, między innymi :w formie punktów, które można wymienić na poszczególne kupony, bądź otrzymywać możliwość zamówienia darmowego produktu.
  • Co istotne? Innowacyjna technologia oraz programy lojalnościowe nie tylko ułatwiają zakupy, ale przede wszystkim wpływają na doświadczenie zakupowe konsumentów. Jest to skuteczne rozwiązanie, które przynosi korzyści zarówno dla klienta jak i dla firmy!
  • Podsumowanie

Świadomość przedsiębiorców w kwestii znaczenia Customer Experience rośnie w naszym kraju z roku na rok. Do firm, które bardzo mocno skupiają się na badaniu CX oraz zarządzaniu  doświadczeniami klientów należą między innymi: Nike, Adidas, Allegro oraz Rossman. Podczas budowania swojego biznesu pamiętaj aby właściwie zarządzać doświadczeniem klientów, gdyż dzięki temu szybciej osiągniesz oczekiwany sukces! Celem każdego przedsiębiorstwa powinno być dbanie o jak najwyższą jakość obsługi oraz pozostawanie pozytywnych wspomnień po obcowaniu z firmą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *