Własny sklep online może być doskonałym pomysłem na biznes. Co ciekawe, dzisiaj jego założenie jest znacznie prostsze niż kiedyś. Jednym z najłatwiejszych sposobów na handel w internecie jest dropshipping. Ciekawym pomysłem może być współpraca, zarówno z polskimi hurtowniami jak i zagranicznymi sprzedawcami. Zatem, jak sprzedawać towary z Aliexpress? Odpowiedź na to oraz inne pytania znajdziesz w poniższym artykule. Zapraszamy!
Dropshipping z Aliexpress – gdzie sprzedawać?
Zastanawiasz się, gdzie sprzedawać z AliExpress? Najlepiej robić to we własnym sklepie internetowym. Założenie e-sklepu może być proste i tanie pod warunkiem, że wybierzesz odpowiednią platformę sprzedażową. Innym sposobem jest sprzedaż na Allegro, jednak biorąc pod uwagę prowizję może być ona nieopłacalna, dlatego znacznie lepszą opcją będzie sklep pod własną marką.
Co sprzedawać?
Jest to pytanie, na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Tak jak w każdym innym przypadku, należy zrobić szczegółową i precyzyjną analizę rynku i konkurencji. Warto sprawdzić na co i w jakich okresach może być największy popyt i co staje się coraz bardziej popularniejsze. Ponadto, przed podjęciem decyzji warto również sprawdzić, jak wygląda sprzedaż tych samych produktów u konkurencji, jakie oferuje ceny oraz jak wygląda promocja jej produktów i jak reagują Klienci. Pamiętaj, że niezależnie od tego, co sprzedajesz ważne jest przygotowanie właściwej strategii marketingowej.
Czym jest dropshipping z Aliexpress?
Dropshipping z Aliexpress to inaczej dropshipping z Chin, czyli pośrednictwo w sprzedaży. Co to oznacza? Nie kupuje się od producenta tych towarów, a następnie sprzedaje bezpośrednio użytkownikom. Produkty są wysyłane bezpośrednio z Chin do Klienta sklepu. Na żadnym etapie nie trafią do właściciela sklepu, dzięki czemu nie trzeba się martwić o odprawę celną oraz naliczenie podatku VAT lub celnego.
Dropshipping z Aliexpress – o czym należy poinformować na stronie e-sklepu?
Jak już wyżej wspomnieliśmy, w przypadku dropshippingu z Aliexpress jesteś tylko pośrednikiem. To informacja, którą należy koniecznie przekazać Klientom oraz zaznaczyć, że towary wysyłane są do nich bezpośrednio z Chin. Taka sytuacja wiąże się z dłuższym czasem przesyłki oraz możliwymi dodatkowymi opłatami celnymi.
Jednak zarówno jedną, jak i drugą rzecz można w pewnym stopniu pominąć, ponieważ producenci z Chin od pewnego czasu posiadają magazyny na terenie Europy. W związku z tym towar, który trafia do takiego magazynu nie przynosi ryzyka opłat celnych lub dodatkowego podatku VAT. Ponadto, oprócz wyeliminowania ryzyka dodatkowych opłat zmniejsza się również czas przesyłki. Towary znajdujące się w magazynach zlokalizowanych w Europie, w tym również w Polsce trafiają do Klientów zdecydowanie szybciej niż produkty prosto z Chin.
Obliczanie przychodu i rozliczanie w dropshippingu z Chin
Zastanawiasz się, jak obliczyć przychód w dropshippingu z Aliexpress? To bardzo proste. Marżą będzie różnica pomiędzy kwotą jaką żąda producent towaru z Chin a tą za jaką sprzedaje ją sklep internetowy. Należy również pamiętać o kosztach wysyłki, ponieważ w przypadku towaru z Aliexpress mogą być one bardzo różne. Niektóre zaczynają się praktycznie od zera, natomiast inne mogą przewyższać wartość towaru, szczególnie w przypadku dużych przedmiotów. Podczas kalkulacji dochodu takiego sklepu, należy wliczyć również opłaty przeznaczone na utrzymanie strony internetowej oraz prowizje dla Allegro, jeśli prowadzi się tam sprzedaż.
Jak wygląda rozliczenie dropshippingu z Chin? Pamiętaj, że to sprzedawca z Chin jest dostawcą towaru dla Klienta końcowego – sklep jest tylko i wyłącznie pośrednikiem. Właśnie dlatego na sklepie nie ciąży żaden obowiązek odprowadzania podatku VAT od sprzedanych tym sposobem towarów. Z kolei, podstawą do obliczania podatku dochodowego jest prowizja pobierana przez sklep. Innymi słowy, chodzi tutaj o różnicę w cenie oferowanej przez dostawcę z Chin a sam sklep.
Reasumując, dobrze zaplanowany dropshipping z Aliexpress może być świetnym pomysłem na biznes. Podobnie jak w każdym biznesie, należy pamiętać o odpowiedniej promocji i marketingu. Dotarcie do Klientów to fundament. Niestety w przypadku tego modelu sprzedaży nie wszystko zależy tylko od sklepu internetowego, dlatego trzeba poinformować o tym Klientów i sprawić, by wszystkie usługi były świadczone na jak najwyższym poziomie.