Edytor Google Ads – czym jest i jakie korzyści przynosi?

Edytor Google Ads – czym jest i jakie korzyści przynosi?

Prowadzisz wiele kampanii reklamowych równocześnie? Nic dziwnego, że zarządzanie kontami lub grupami reklam, optymalizacja i pozostałe, konieczne do przeprowadzenia procesy wydają Ci się czasochłonne. Zastanawiasz się, czy jest możliwe zaoszczędzenie czasu i pieniędzy przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności i skuteczności działań realizowanych w ramach wielu kampanii? Poznaj edytor Google Ads i przekonaj się, jakie korzyści może Ci zagwarantować.

Czym jest Google Ads?

Dopiero odkrywasz tajniki kampanii reklamowych Google, a wiele pojęć wciąż jest dla Ciecie niejasnych? Masz wątpliwości, czym jest Google Ads i jakie działanie wykazuje? Koniecznie sprawdź!

Google Ads to darmowa aplikacja, którą możesz pobrać bezpośrednio na wybrane urządzenie mobilne i z poziomu tego urządzenia zarządzać kampaniami, pracować w trybie offline, a także – w maksymalnie krótkim czasie wprowadzać zmiany na wielu kontaktach jednocześnie (tylko jeśli jesteś ich administratorem). Korzystanie z edytora jest stosunkowo proste. Rozpoczęcie działań z wykorzystaniem Google Ads wymaga ściągnięcia jednego konta, włącznie ze statystykami. Naniesione zmiany zostaną wprowadzone dopiero po przesłaniu projektu. Takie rozwiązanie pozwala nie tylko zaoszczędzić czas. Edytor maksymalnie upraszcza procesy zbiorcze. Jak działa w praktyce?

Edytor Google Ads – jak działa?

Już wiesz, że utworzenie konta Google Ads przebiega bezproblemowo, podobnie jak zbiorcze wprowadzanie zmian? Czas sprawdzić, jak działa (i co jeszcze potrafi!) edytor Google Ads! Wśród funkcji, na które warto zwrócić szczególną uwagę, należy wymienić:

  • możliwie szybkie kopiowanie elementów kampanii reklamowej, reklamy i słów kluczowych;
  • opcję importu i eksportu danych z plików;
  • możliwość łatwego przeniesienia danych z plików zewnętrznych. To przydatna opcja, zwłaszcza jeśli pracujesz (tworzysz reklamy, dobierasz frazy i słowa kluczowe) także w innych narzędziach;
  • możliwość przeniesienia kampanii przygotowanych w Google Ads do pliku zewnętrznego. Takie rozwiązanie okaże się trafione w sytuacji, gdy będziesz chciał pobrać dane na swój komputer po to, żeby zaprezentować je klientom;
  • możliwość sprawdzenia wszystkich statystyk prowadzonej kampanii oraz jej pod-zestawów.
  • możliwość wprowadzenia zmian w wersji roboczej. To opcja odpowiednia dla tych, którzy nie mają pewności, czy zaplanowane rozwiązania okażą się trafione lub chcą sprawdzić kilka rozwiązań na raz;
  • możliwość pracy w trybie offline;
    Edytor Google Ads – jakie korzyści gwarantuje?
    Zastanawiasz się, czy korzystanie z edytora Google Ads ma sens? Sprawdź, w jaki sposób możesz z nim pracować i zaobserwuj korzyści, jakie z tej pracy będą płynęły.

Kopiowanie elementów kampanii pomiędzy kontami

Możliwość kopiowania elementów pomiędzy kontami lub w ich obrębie sprawa, że nie musisz każdorazowo uzupełniać wszystkiego od nowa. Sprawdzone schematy i działania warto wykorzystywać w kolejnych kampaniach, zwłaszcza że Google Ads umożliwia kopiowanie wybranych elementów, słów kluczowych albo grup reklam. Edytor umożliwia także korzystanie z gotowego szkieletu i nanoszenie zmian bezpośrednio na niego, niemożliwe jest natomiast kopiowanie list odbiorców.

Zbiorcze zmiany jednego elementu

Musisz podmienić we wszystkich przygotowywanych reklamach daną rzecz – słowa kluczowe, nagłówki, adres URL albo dodać logo firmy? Wprowadzanie zmian ręcznie zajęłoby Ci ogrom czasu. Możesz ten czas skrócić, korzystając z edytora Google Ads. Jak to zrobić? Zaznacz kampanię, w której chcesz wprowadzić zmiany, a następnie – wprowadź je, korzystając z funkcji kopiuj-wklej. Modyfikacje dokonają się we wszystkich reklamach.

Szukanie duplikatów słów kluczowych

Przygotowując kampanię reklamową, koniecznie zadbaj o optymalizację słów kluczowych. To ważne – przede wszystkim dlatego, że zduplikowane słowa-klucze wyraźnie obniżają skuteczność i widoczność akcji. Co jeszcze sprawia, że należy ich unikać? Okazuje się, że identyczne słowa w grupach reklam sprawiają, że te ze sobą konkurują. Chcąc pozbyć się problemu, skorzystaj z możliwości przeskanowania konta w celu wykrycia i wyeliminowania napotkanych trudności. Listę duplikatów otrzymasz niemal natychmiast.

Skróty klawiszowe

Skróty klawiszowe zna i docenia niemal każdy użytkownik komputera. Nic dziwnego – pozwalają na szybkie uruchomienie konkretnych funkcji albo wprowadzanie lub zapisywanie zmian. Edytor Google Ads, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, skrótów klawiszowych proponuje całkiem sporo. Dzięki odpowiednim kombinacjom nie tylko skopiujesz i wkleisz treści, ale także – cofniesz komendę, znajdziesz i zamienisz konkretny element albo dodasz nowy.

Praca offline

Brak dostępu do Internetu uniemożliwia Ci realizację obowiązków? Decydując się na współpracę z edytorem Google Ads, unikniesz nieprzyjemnych sytuacji. Narzędzie pozwala na pracę w systemie offline. Zmiany możesz nanosić, jednak ich publikacja będzie możliwa dopiero wówczas, gdy odzyskasz połączenie. Dzięki możliwości zapisania wprowadzonych modyfikacji na dysku nie musisz się obawiać, że utracisz dane.