Facebook Pixel – co to jest?

Facebook Pixel

Właściciele witryn oraz sklepów internetowych chcą, aby jak najwięcej użytkowników odwiedziło ich strony internetowe m.in. w celu znalezienie danych kontaktowych bądź dokonania zakupu. Pomóc mają w tym specjalne kampanie reklamowe Facebook Ads. Należy jednak pamiętać, że tylko odpowiednio przemyślane działania przynoszą oczekiwane rezultaty. W przygotowaniu skutecznych kampanii może pomóc Facebook Pixel, który służy do śledzenia użytkowników na stronie www. Dzisiaj przyjrzymy się nieco bliżej temu zagadnieniu- sprawdzimy czym tak naprawdę jest i jak z niego korzystać. Zapraszamy!

Facebook Pixel – definicja

Facebook Pixel to fragment kodu Java Script, który umieszcza się na stronie internetowej. Umożliwia on zbieranie informacji na temat tego, jak zachowują się użytkownicy, którzy odwiedzają naszą witrynę i mierzy skuteczność działań promocyjnych. Facebook Pixel jest szczególnie przydatny podczas tworzenia statystyk i zestawień, których celem jest określenie skuteczności danej kampanii reklamowej. Pozwala gromadzić informacje o odbiorcach, do których można kierować reklamy remarketingowe. Jeśli zależy Ci na większym ruchu na stronie, a co za tym idzie zwiększeniu sprzedaży- koniecznie zaimplementuj FB Pixel na swojej stronie internetowej.

Podstawowe funkcje Facebook Pixel

Dzięki FB Pixel możesz w łatwy sposób dotrzeć do osób z reklam na Facebooku, do osób, które odwiedziły Twój profil, wykonały określoną czynność bądź dodały produkt do koszyka. Zapis tych wszystkich danych w jednym miejscu sprawia, że tworzenie lejka sprzedażowego jest niezwykle proste. Podstawową funkcja piksela Facebook jest remarketing, czyli kierowanie reklam do wybranych przez nas osób. Dzięki tej wiedzy możesz stworzyć odpowiednią kreację np. z kodem promocyjnym na realizację zamówienia i z ponownym zaproszeniem na Twoją stronę.

Ważne! Działania remarketingowe cieszą się bardzo dużą skutecznością, bowiem mamy idealnie dopasowaną kreację do grupy docelowej. Co więcej? Użytkownik zna już produkt, a algorytmy znacznie szybciej przejdą przez etap nauki. To wszystko dzięki Facebook Pixel. FB Pixel nie tylko wspiera kampanie produktowe. Jest również bardzo skuteczny, jeśli chodzi o budowanie świadomości marki, wzmocnienie jej i poszerzenie.

Kiedy i jak zainstalować FB Pixel?

Zastanawiasz się kiedy wykonać instalację kodu? Jak najszybciej. Pamiętaj, że Pixela nie można użyć wstecz. Co to oznacza w praktyce? Wszystkie zdarzenia, które zostały zrobione przed instalacją nie zostaną wykorzystane do tworzenia skuteczniejszych reklam.

Jak zainstalować Facebook Pixel? Pierwszy krok to wybranie zakładki „PIXELE” w „MENADŻERZE REKLAM”. Jeśli nie posiadasz tam utworzonego Pixela dla swojej witryny, to po przejściu na tę zakładkę zobaczysz komunikat- UTWÓRZ PIXEL FACEBOOKA. Następnie należy nazwać swój kod, aby w trakcie pracy z reklamami móc go szybciej rozpoznać i kliknąć WYŚLIJ. Tym sposobem masz już utworzony Pixel, a jedyne co pozostało, to wgrać go na Twoją stronę internetową. W tym celu możesz skorzystać z 3 opcji:

  • Ręcznie- należy skopiować cały kod pixela, a następnie umieścić w kodzie nagłówka () każdej podstrony
  • Integracja partnerska- w przypadku strony www stworzonej w oparciu o najpopularniejsze systemy CMS
  • Poprzez instrukcję e- mail- należy wysłać ją wraz z kodem do programisty, który zajmuje się witryną

Po zainstalowaniu Facebook Pixel, kolejnym ważnym krokiem jest konfiguracja zdarzeń. To właśnie dzięki nim dowiesz się, kto odwiedził Twoją stronę, kiedy miało to miejsce, czy zdecydował się na zakup oraz wiele innych danych. Jednak zanim do tego dojdzie, musisz wskazać Facebookowi, na których działaniach powinien się skupić.
Wyróżniamy 2 typy zdarzeń: standardowe i niestandardowe. Zdarzenia standardowe dotyczą działań, które obsługujesz w produktach reklamowych. Zaczynają działać, gdy dodasz je do kodu FB Pixel. Dzięki nim możliwe jest rejestrowanie i optymalizacja pod kątem konwersji. Z kolei, zdarzenia niestandardowe to wszystkie działania, które nie mieszczą się w granicach standardowych zdarzeń. Umożliwiają stworzenie nietypowej grupy odbiorców, co daje znacznie większą szansę dotarcia do jeszcze większej liczby Klientów.

Dlaczego warto posiadać zainstalowany Facebook Pixel?

Facebook Pixel dostarcza bardzo cenne informacje, które pozwalają optymalizować działania reklamowe. Wśród największych korzyści FB Pixel można wymienić:

  • Śledzenie interakcji, jakie użytkownicy podejmują po wejściu na stronę www
  • Sprawdzenie z jakich urządzeń korzystają użytkownicy oraz jakie podstrony odwiedzają
  • Sprawdzenie na którym etapie sprzedaży najczęściej nie dochodzi ona do skutku
  • Możliwość wykorzystania zebranych danych do przygotowania reklam remarketingowych

Remarketing to niezwykle skuteczna metoda prowadzenia kampanii online. Dzięki niej możesz dotrzeć do podobnych do siebie odbiorców. Zależy Ci na tworzeniu skutecznych kampanii reklamowych? Koniecznie sprawdź naszą ofertę- zajmujemy się nie tylko prowadzeniem i obsługą social media, ale również wieloma innymi usługami z zakresu marketingu online. Zapraszamy!