Skuteczne pozycjonowanie gwarantuje mnóstwo korzyści. Jeśli jednak chcesz dotrzeć do różnorodnych grup odbiorców, musisz korzystać z wielu metod, w tym także – fraz long tail (tzw. fraz długiego ogona). Czym są i dlaczego nie może ich zabraknąć w działaniach SEO? Czytaj dalej i sprawdź, co musisz wiedzieć!
Long tail, czyli czym jest konkretny rodzaj fraz?
Frazy long tail, czyli frazy długiego ogona to frazy bardzo szczegółowe, zbudowane z kilku słów (więcej niż trzech). Taki rodzaj fraz kluczowych precyzyjnie określa potrzeby użytkownika. Pomimo tego, że frazy long tail są stosowane rzadziej, niż te generyczne, zdecydowanie częściej prowadzą do konwersji.
Frazy long tail – jak prawidłowo je wybierać?
Jesteś zdania, że wyłącznie pozycjonowanie na ogólne słowa kluczowe jest skuteczne? Owszem, taki rodzaj działań pozwala zaistnieć w wyszukiwarce, jednak dotarcie do konkretnego użytkownika wymaga opracowania szczegółowej i przemyślanej strategii. Mając na uwadze powyższe, warto zainteresować się pozycjonowaniem z wykorzystaniem fraz long tail. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że cechuje się wysoką skutecznością i dużymi możliwościami, jednocześnie wymagając niskich nakładów finansowych (w przeciwieństwie do pozycjonowania na ogólne słowa kluczowe, które jest bardzo kosztowne).
Frazy long tail wskazują na konkretne oczekiwania użytkownika, w przeciwieństwie do fraz ogólnych, które często naprowadzają wyłącznie na sklepy. Działanie fraz ogólnych może być nieskuteczne w sytuacji, gdy użytkownik szuka inspiracji lub porady i nie jest zainteresowany produktem (nawet, jeśli wpisuje jego nazwę). Wówczas podanie nazwy nie zawsze kończy się konwersją i zyskiem. Zupełnie inaczej jest w przypadku stosowania fraz długiego ogona, które pozwalają uzyskać satysfakcjonujące wyniki. Możesz wskazać nie tylko interesujące Cię miasto, ale także – konkretne cechy produktu, którego szukasz.
Pozycjonowanie z wykorzystaniem fraz long tail – czy jest kosztowne?
Jesteś zdania, że frazy long tail nie są często wybierane przez użytkowników? Okazuje się, że jest zupełnie odwrotnie – są nie tylko chętnie używane, ale ich użycie jest zdecydowanie częstsze, niż w przypadku fraz generycznych, kończy się zakupem. Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim dlatego, że użytkownik, który wpisuje w wyszukiwarkę więcej niż trzy słowa kluczowe (a więc – korzysta z fraz long tail), wie, czego szuka i szybciej podejmuje decyzję. Czy w związku ze swoją skutecznością pozycjonowanie long tail jest drogie? Okazuje się, że nie. Co więcej, takie działania okazują się bardziej opłacalne niż te wykonywane na frazach ogólnych.
Pozycjonowanie z wykorzystaniem fraz long tail jest bardzo atrakcyjne, w związku z czym niezależnie od wysokości budżetu można osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty.
Frazy long tail – jak je wybierać, żeby skutecznie pozycjonować?
Pamiętaj, że jeśli pozycjonowanie ma być skuteczne, frazy (zarówno generyczne, jak i długiego ogona) muszą być dobrane do potrzeb konkretnej branży. Duże znaczenie dla sukcesu ma także lokalizacja (czyli zakres działalności) – wskazując we frazie nazwę miejscowości, pozwolisz szybciej odnaleźć swoją firmę, a w konsekwencji – pozyskać nowych klientów. Nie mamy wątpliwości – pozycjonowanie z wykorzystaniem fraz długiego ogona wspiera pozycjonowanie lokalne i pozwala skutecznie pokonać konkurencję. Co ciekawe, long tail mogą stać się ciekawym tematem wpisu blogowego, oczywiście – bezpośrednio związanego z ofertą produktów lub usług firmy.
Czy frazy długiego ogona są skuteczne?
Pozycjonowanie z wykorzystaniem fraz długiego ogona bez wątpienia jest skuteczne, tym bardziej jeśli te zawierają nazwę miejscowości i cechy produktu. Co więcej – jest opłacalne i pozwala na zaoszczędzenie często sporej sumy. Long tail sukces zapewnia zwłaszcza w e-commerce – z powodzeniem można je wykorzystać na blogu (wówczas fraza długiego ogona może być wykorzystana w tytule wpisu lub sama może być tytułem wpisu) lub w artykułach sponsorowanych. Warto pamiętać, że frazy długiego ogona, chociaż skuteczne, są tylko elementem wszystkich działań pozycjonerskich.