Remarketing AdWords

Remarketing AdWords

Remarketing AdWords

Remarketing AdWords to przydatne narzędzie, które pozwoli dotrzeć do klientów, którzy opuścili naszą stronę. Sprawdź jakie są skuteczne strategie remarketingowe, które zwiększą skuteczność naszych działań.

Promowanie i reklamowanie produktów i usług w Internecie jest jedną z najpopularniejszą form nowoczesnego marketingu. A remarketing jest coraz częściej wykorzystywany, aby zdobyć utraconego wcześniej klienta. Pozwala on na wyświetlenie reklamy osobom, które odwiedziły naszą witrynę i zachęca ich do wykonania interakcji – zrobienia zakupów, powrotu do porzuconego koszyka czy zapisania się do newslettera. Wybranie grupy docelowej w remarketingu Google zwiększa szansę powodzenia kampanii reklamowej.

Rodzaje remarketingu Google

Remarketing Google posiada takie opcje jak:

  • Remarketing standardowy – wyświetla reklamy osobom, które wcześniej odwiedziły naszą stronę
  • Remarketing dynamiczny – jest generowany automatycznie, to reklamy o charakterze spersonalizowanym
  • Remarketing wideo – reklamy wyświetlają się osobom, które oglądały wcześniej nasze filmy na YouTube, bądź przeglądały nasz kanał
  • Remarketing w aplikacjach mobilnych – reklamy są wyświetlane na aplikacjach mobilnych, związane są z siecią reklam Google
  • Remarketing Customer Match – wyświetla reklamy oparte na listach adresów e-mail
  • Listy remarketingowe dla reklam w sieci wyszukiwania – wyświetla reklamy osobom, które po opuszczeniu strony dalej szukają informacji w wyszukiwarce Google.

Najciekawsze strategie działania dla listy remarketingowej

To bardzo ważne, aby klient, który opuścił nasza stronę, ponownie do nas trafił. Dlatego warto poświęcić czas i zaangażować się w kampanię remarketingową, która przyniesie określone rezultaty. Przedstawiamy kilka sprawdzonych kampanii marketingowych, które pomogą odzyskać klienta.

Strategie dla listy remarketingowej:

  • Podstawowym zadaniem remarketingu AdWords jest docieranie do wszystkich użytkowników witryny
  • Przygotowanie osobnej listy remarketingowej do różnych kategorii produktów lub usług pozwoli na bezpośrednie przekierowanie użytkownika do poszczególnej kategorii sklepu
  • Odzyskanie klientów, którzy porzucili koszyk
  • Zachęcanie do zakupu innych produktów

Strategie reklamowe:

  • Reklamy powinny być dostosowane do wybranej grupy docelowej, pasować do wyglądu strony i zawierać wezwanie do działania, na przykład – zapisz się do newslettera, wykorzystaj kupon rabatowy
  • Google oferuje bezpłatną galerie reklam, która ułatwia wykonanie reklamy. W bazie znajduje się mnóstwo gotowych szablonów, które możemy wykorzystać. Dzięki możliwości personalizacji reklamy mogą być dopasowane do wyglądu strony. Powinna też być dostosowana do konkretnych list remarketingowych
  • Możliwość dotarcia do odbiorców za pomocą wszystkich rozmiarów i formatów reklam

Strategie ustalania stawek:

  • Optymalizator konwersji pomoże zoptymalizować liczbę konwersji – optymalizacja stawek w czasie rzeczywistym przy stawce CPC pozwala na zmaksymalizowanie zwrotu inwestycji
  • Ustalenie wyższej stawki dla listy remarketingowej ma większe szanse na dotarcie do większej ilości klientów, dzięki lepszej widoczności reklam

Strategie ogólne:

  • Reklama wyświetlana jest w jak najkrótszym czasie po odwiedzeniu strony
  • Wydłużenie okresu członkostwa list zwiększa zaangażowanie wizytatorów w konkretnym okresie. Im dłuższy okres tym większa liczba uczestników na liście remarketingowej
  • Zwiększenie zasięgu językowego i lokalizacyjnego
  • Reklama wyświetla się tylko wtedy, kiedy użytkownik ma szansę ją zobaczyć

Strategie długoterminowe:

  • Zwiększenie liczby użytkowników, których można dodać do list remarketingowych
  • Inwestycja w reklamy na witrynach, które osiągają dobre wyniki

Nie ma złotego środka, który pozwoli wybrać idealną strategię dla naszej firmy. Musimy przeanalizować i sprawdzić, która z nich będzie najlepiej dopasowana do naszej branży.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Coolbrand © 2018

Newsletter

Informacje o nowych artykułach i sposobach na rozwój biznesu prosto na Twój e-mail

FreshMail.pl