Jeden z największych i najpopularniejszych serwisów rynku pracy w Polsce? Setki tysięcy ofert pracy? GoWork- portal pracy cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród pracodawców i osób poszukujących pracy ze względu na możliwość wystawiania opinii o pracodawcach. Fakt, że serwis zawiera już ponad 4 mln opinii sprawił, iż jest on dziś największym tego typu serwisem w naszym kraju. Co istotne? Wizerunek firmy to sposób, w jaki biznes postrzegany jest w świadomości wielu osób, zarówno Klientów, partnerów biznesowych, jak i pracowników! Wizerunek przedsiębiorstwa tworzą wszystkie wyobrażenia i odczucia na temat firmy, jej produktów i usług. Właśnie dlatego tak duże znaczenie mają GoWork opinie o pracodawcach.
Pozytywna reputacja firmy przekłada się również na jej przewagę wśród konkurencji, a co za tym idzie Klienci częściej korzystają z jej usług. Firma ciesząca się dobrą opinią, szybciej wdroży nowe technologie i wprowadzi na rynek innowacyjne produkty, dzięki czemu odniesie znacznie większy sukces. Jak wyglądają opinie GoWork? Jak je wykorzystać do Employer Brandingu oraz jakie funkcje spełniają? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdziesz poniżej. Zapraszamy!
Kilka słów o GoWork i zakresie jego działalności
Choć historia firmy GoWork sięga 1990 roku, portal pracy swoje działanie rozpoczął w 2004 roku. Jednak początkowo był to tylko jeden obszar działalności, gdyż od 2006 roku serwis zajmuje się również prowadzeniem szkoleń m.in. dla oświaty. Co więcej? W 2010 roku GoWork otworzyła pierwszą szkołę policealną w Warszawie. Dzisiaj jej placówki znaleźć można w wielu miastach Polski np. w Krakowie bądź Wrocławiu. Szkoły oferują nauczanie zarówno w formie zdalnej, jak i stacjonarnej na ponad 100 kierunkach!
Jednak, dla pracodawców znacznie większe znaczenie ma portal pracy, gdyż może służyć jako miejsce do wystawiania ogłoszeń a jednocześnie ceniony jest za możliwość wystawiania opinii o pracodawcach oraz brania udziału w dyskusji. Dodatkowo serwis GoWork posiada blog, na którym znajdują się cenne wskazówki nie tylko dla pracodawców, ale i pracowników.
GoWork opinie o pracodawcach – jak wyglądają?
Obecnie na portalu GoWork można dodawać 2 rodzaje opinii na temat pracodawców:
- Klasyczne opinie- w tym miejscu pracownicy dzielą się miedzy sobą opiniami na temat danego pracodawcy. Klasyczne opinie mają duże znaczenie, ponieważ każdy użytkownik może odpowiedzieć na daną opinię- dotyczy to nie tylko pracodawców, ale również pracowników. W ten sposób tworzą się dyskusje, które mogą dostarczyć wiele istotnych informacji dla przyszłych pracowników
- Raporty z rozmów kwalifikacyjnych- użytkownicy mogą precyzyjnie opisać, jak wyglądała rozmowa rekrutacyjna ( jakie pytania zostały im zadane). Choć opinii na temat rozmów kwalifikacyjnych nie jest zbyt dużo, jednak dostarczają wiele wartościowych informacji. Należy zaznaczyć, iż raportów z rozmów rekrutacyjnych nie można komentować
Opinie GoWork- inne funkcje
Czy wiesz, że na portalu GoWork masz także możliwość zamieszczania ofert pracy? Dużym atutem tego rozwiązania jest to, że osoba czytająca opinie na temat Twojej firmy może sprawdzić również aktualne oferty pracy! Oprócz tego, zarówno pracownicy, jak i kandydaci na pracowników mogą zadawać pytania odnośnie firmy bądź konkretnego stanowiska. Odpowiedzi na nie może udzielić pracodawca oraz inni użytkownicy. Ponadto, pracodawca ma możliwość aktywnego prowadzenia profilu m.in. poprzez dodawanie aktualności, co jest dowodem dbania o Employer Branding.
Jak napisać dobre opinie?
Warto mieć na uwadze, iż dzisiaj bardzo wiele osób szuka informacji na temat opinii o pracodawcach. Nic dziwnego, bowiem kandydaci na pracowników chcą być pewni, że dokonali dobrego wyboru. Mowa tutaj nie tylko o samym miejscu pracy, ale relacjach między kierownictwem a pracownikami a także możliwościami rozwoju i awansu. Pozytywne opinie GoWork gromadzone i publikowane mają olbrzymie znaczenie marketingowe. Wystarczy wziąć pod uwagę badania mówiące, że ponad 95% internautów szuka w sieci recenzji na temat pracodawców, produktów bądź usług, a aż 85% ma do nich zaufanie! W referencjach od Klientów najważniejsze są konkrety, czyli tzw. efekty! A więc, jak napisać dobrą opinię o firmie?
- Unikaj bliźniaczych opinii, które można znaleźć na każdej witrynie takich jak m.in. „Profesjonalna firma”. Taka rekomendacja jest nieprzydatna dla Klientów, ponieważ nie mówi nic o Tobie i Twojej firmie.
- Opinie na stronie www powinny być opowieścią dla Twojego potencjalnego Klienta, w której kluczową rolę odgrywa Twój produkt/ usługa.
- Jeśli Twoja oferta nie należy do najtańszych, bardzo dobrym rozwiązaniem są opinie, które dowodzą, że jesteś wart swojej ceny, a tańsze rozwiązanie to błąd, którego przyszły Klient może uniknąć.
Przykład dobrej rekomendacji
„Wcześniej korzystaliśmy z usług tańszej firmy, ale efekty były znacznie poniżej naszych oczekiwań. Zdecydowaliśmy się na zmianę. Usługi {nazwa Twojej firmy} są droższe, jednak zdecydowanie warte swojej ceny. Co więcej? Zainwestowane przez nas pieniądze już dawno się zwróciły”.
Zależy Ci na dobrych opiniach GoWork? Doskonałym pomysłem na zdobycie cennych opinii, jest również nawiązanie współpracy z naszą agencją marketingową. Doświadczeni specjaliści napiszą dla Ciebie opinie, które wzbudzą zaufanie! Pamiętaj, gdy to inni, a nie Ty mówią dobrze o Twojej firmie, produktach lub usługach- Twoja wiarygodność wzrasta! To reklama dla osób, które jeszcze nie skorzystały z Twojej oferty. Jeśli się wahają, przygotowane przez nas opinie pomogą im w podjęciu właściwej decyzji.
Opinie GoWork- jak je wykorzystać w do Employer Brandingu?
Zależy Ci na pozyskiwaniu najlepszych kandydatów? Koniecznie zadbaj o swój wizerunek pracodawcy! Portal GoWork to największe miejsce w Polsce, gdzie można znaleźć opinie na temat pracodawców. Co ciekawe, największe przedsiębiorstwa mają nawet kilkanaście tysięcy opinii na swój temat. Jak je wykorzystać?
- Bierz aktywny udział w tym co dzieje się na profilu Twojej firmy- mowa tutaj przede wszystkim o dyskusjach, które toczą się na Twoim firmowym profilu na portalu GoWork
- Jeśli pojawią się opinie, na bieżąco na nie odpowiadaj
- Prowadź merytoryczną dyskusję ze wszystkimi użytkownikami, a zwłaszcza z osobami, które zostawiają negatywne komentarze. Pamiętaj, nawet gdy rozmówca jest niemiły, zawsze zachowuj swój profesjonalizm!
- Zawsze odpowiadaj na pytania zadawane przez kandydatów
- Wykorzystaj sekcję z aktualnościami i publikuj odpowiednie informacje
- GoWork opinie niosą ze sobą wiele korzyści, spośród których warto podkreślić:
- Wyróżnienie się na tle konkurencji
- Budowa wiarygodności i rozpoznawalności marki
- Pomoc w podjęciu decyzji odnośnie pracy, decyzji zakupowych
- Skuteczniejsze pozycjonowanie strony firmowej
Ważne! Aktywnie prowadzony profil GoWork sprawi, że zrobisz bardzo dobre wrażenie na pracownikach, dzięki czemu wzrosną szanse na pozyskanie wartościowych kandydatów!
Opinie nie tylko pozytywne? Sprawdź co o Tobie piszą
Decydując się na publikowanie opinii na GoWork należy liczyć się również z tym, że nie zawsze będą one pozytywne. Zawsze trzeba dokładnie przeanalizować każde zdanie na temat prowadzonej działalności, sprawdzić czy negatywna opinia jest uzasadniona i czy nie powinna być sygnałem do wprowadzenia pewnych zmian, poprawek czy popełnionych przez nas błędów. Pamiętaj, jeśli weźmiesz pod uwagę krytyczne opinie Klientów, to z czasem mogą stać się Twoimi wartościowymi kontrahentami!
Negatywne opinie na GoWork- jak sobie z nimi radzić?
Jednym z podstawowych sposobów na radzenie sobie z negatywnymi opiniami jest merytoryczna odpowiedź. Prowadzenie dyskusji w profesjonalny sposób sprawi, że Twoja firma wiele zyska w oczach pracowników. Oczywiście, negatywne opinie można również zignorować, zwłaszcza jeśli ogólna ocena Twojej firmy jest pozytywna.
Jednak, jeśli opinia narusza dobro Twojej firmy- jest atakiem, pomówieniem czy zawiera nieprawdziwe informacje, możesz dążyć do jej usunięcia. Jak tego dokonać? W tym celu możesz skontaktować się z administracją GoWork bądź skorzystać z pomocy prawnika. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie tylko pozbędziesz się negatywnego wpisu, ale pociągniesz osobę, która go opublikowała do odpowiedzialności karnej.
Procedura usunięcia opinii z GoWork
Na Twoim profilu GoWork pojawiły się wulgarne komentarze napisane w sposób obraźliwy? Zauważyłeś w nich groźby, wyzwiska, pomówienia? Jeśli więc, znalazłeś na swoim profilu negatywne opinie i wiesz ze nadają się do usunięcia, musisz koniecznie skontaktować się z administratorami całego portalu. Najprostszym sposobem jest zgłoszenie komentarza – możesz to zrobić mailowo lub telefonicznie. Gdy administratorzy zapoznają się z Twoim zgłoszeniem i uznają to za stosowne, usuną komentarz z widoku publicznego.
Co dalej? Komentarz zostanie zarchiwizowany- mimo, że użytkownicy nie będą go widzieć, administratorzy będą mogli udostępnić Ci go do wglądu. To przydatne rozwiązanie, zwłaszcza jeśli hejt jest wynikiem nieuczciwych działań konkurencji. Wówczas kasowanie pojedynczych opinii to za mało! Jeśli ataki hejterskie stają się coraz silniejsze, powinieneś rozwiązać sprawę w inny sposób- skierować ją do sądu. W przypadku sprawy sądowej bardzo duże znaczenie mają zrzuty negatywnych komentarzy. Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, możesz zwrócić się do administracji z prośbą o ich udostępnienie. Na wniosek organów ścigania administracja GoWork będzie zobowiązana do udostępnienia numeru IP urządzenia, z którego zostały opublikowane komentarze. Tym sposobem policja namierzy sprawcę!
Chcesz wypromować swoją markę i zdobyć zaufanie użytkowników? Zapoznaj się z naszą ofertą. W Coolbrand prowadzimy profesjonalne działania marketingowe. Potrzebujesz dobrych opinii? Nie ma problemu! Przygotujemy dla Ciebie rekomendacje, dzięki którym Twoja firma stanie się godna zaufania. Zapraszamy serdecznie.