Ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku?

Ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku

Prowadzenie firmowego fanpage na Facebooku to nie lada wyzwanie. Choć możesz zdecydować się na samodzielną obsługę lub zlecić to przypadkowej osobie w firmie, jednak takie rozwiązanie mija się z celem. Korzystając z usług sprawdzonej agencji marketingowej możesz być pewien, że Twoja firma wskoczy na wyższy poziom, dzięki umiejętnemu prowadzeniu fanpage. Pamiętaj, że portale społecznościowe to doskonałe miejsce na prowadzenie działań marketingowych. Koniecznie to wykorzystaj, a jeśli jeszcze nie posiadasz, załóż firmowe konto na Facebooku. Jesteś ciekawy, ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku oraz co wpływa na jego ogólny koszt? Podpowiadamy- sprawdź!

Prowadzenie fanpage na Facebooku- samodzielnie czy z agencją marketingową?

Często publikujesz posty na swoim prywatnym fanpage’u i jesteś przekonany, że z prowadzeniem firmowej strony też poradzisz sobie bez problemu? Oczywiście, zawsze możesz spróbować. Jednak, jeśli obce są dla Ciebie takie pojęcia jak np. publikowanie contentu czy budowanie społeczności, wówczas zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy ekspertów. Co istotne? Koszty związane z prowadzeniem fanpage na Facebooku nie są duże, co prezentujemy w dalszej części artykułu. Podpowiadamy również na co warto zwrócić uwagę wybierając agencję marketingową.

Ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku? Od czego zależy koszt usługi?

Koszt prowadzenia fanpage na Facebooku zależy przede wszystkim od zakresu pracy. Ceny wahają się średnio od kilku set złotych do kilku tysięcy miesięcznie. Zastanawiasz się skąd taka rozbieżność? Pakiety dla sklepów internetowych mają wyższą cenę, niż te dla lokalnych biznesów. Wszystko uzależnione jest także od branży i celów, jakie ma przynieść obsługa fanpage na FB. Ostateczna cena usługi zależy od wielu różnych czynników. Zatem, jakie konkretnie czynności i zadania składają się na całkowitą cenę prowadzenia fanpage?

  • Liczba wpisów na fanpage’a na Facebooku- dzienna, tygodniowa bądź miesięczna
  • Jeśli zastanawiasz się, ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku musisz wiedzieć, że duże znaczenie ma również copywriting, czyli fakt czy wpisy są tworzone od podstaw czy opracowywane według dostarczonych przez zamawiającego materiałów
  • Rodzaj materiałów umieszczanych na fanpage’u na FB a także to, czy Klient dostarcza materiały sam, czy są one wyszukiwane przez zleceniobiorcę
  • Jakość materiałów graficznych i ich rodzaj- czy są to materiały tworzone od podstaw, czy optymalizowane do wykorzystania w social mediach
  • Moderacja komentarzy- monitorowanie tego, czy firma nie jest atakowana przez negatywne opinie innych
  • Regularne odpowiadanie na komentarze- prowadzenie dyskusji bądź rozwiązywanie problemów komentatorów
  • Udzielanie odpowiedzi na wiadomości prywatne przysyłane na fanpage
  • Sponsorowanie postów, które na bieżąco pojawiają się na profilu
  • Tworzenie efektywnych kampanii reklamowych na Facebooku- opracowywanie grup docelowych, optymalizacja kosztów oraz przygotowywanie materiałów tekstowych i graficznych
  • Konkurencja na określonym obszarze- obecność dużej konkurencji w danym sektorze będzie wymagać większych nakładów na reklamę
  • oraz inne działania mające wpływ na efektywność mediów społecznościowych

Jak widać liczba czynników wpływających na cenę prowadzenia fanpage’a na Facebooku jest spora. Jednak nic straconego- zespół doświadczonych specjalistów zawsze chętnie doradzi Ci najlepsze rozwiązanie!

Prowadzenie fanpage na Facebooku- jakie korzyści będziesz mieć z zatrudnienia agencji?

Jeśli wiesz już ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku, zatem warto teraz wspomnieć o profitach dla Twojej firmy. Współpracując z naszą agencją możesz liczyć na bardzo wiele korzyści. Największe z nich to:

  • Cenny czas- zyskujesz czas, który możesz przeznaczyć na działalność biznesową
  • Kompleksowo opracowana strategia działania, dzięki której Twoja firma osiągnie założone cele
  • Fanpage zoptymalizowany do potrzeb Twojej firmy- użyteczny i atrakcyjny dla wszystkich odwiedzających go osób
  • Bieżące śledzenie nowości pojawiających się na rynku- dzięki takiemu rozwiązaniu zwiększysz przewagę nad konkurencją
  • Szersze grono Klientów- dzięki komunikatom reklamowym dotrzesz do konkretnych grup docelowych, zainteresowanych Twoimi produktami bądź usługami
  • Cykliczne raporty dotyczące sprzedaży oraz zestawienia na temat tego, ilu Klientów skorzystało z Twoich usług

Etapy przygotowania i prowadzenia działań na FB

Zastanawiasz się, jak będzie wyglądała współpraca z naszą agencją marketingową? Poniżej przedstawiamy poszczególne etapy działań realizowanych przez naszych ekspertów:

  1. Audyt wykonanych dotychczas działań- poznanie mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń, jakie stoją przed firmą. Co więcej? Audyt obejmuje również ocenę jakości publikowanych treści.
  2. Wstępna strategia- określenie konkretnej grupy docelowej, celów działań oraz sposobu komunikacji z odbiorcami.
  3. Kreacja identyfikacji wizualnej fanpage’a spójnej z innymi elementami graficznymi m.in. stworzenie avatara, cover photo i szablonów graficznych do wpisów.
  4. Przygotowanie kalendarza treści- szczegółowe rozplanowanie w czasie określonych postów i ich promocji a także prezentacja konkretnych propozycji do akceptacji zleceniodawcy.
  5. Dodatkowe kampanie reklamowe- określenie właściwego celu, budowa tekstowej i wizualnej warstwy komunikatu reklamowego, odpowiedni dobór kryteriów targetowania oraz ustalenie harmonogramu kampanii.
  6. Bieżący kontakt z Klientami- udzielanie odpowiedzi, komentarze i rekomendacje.
  7. Regularne i systematyczne raportowanie efektów działań- prezentacja szczegółowych danych i precyzyjna analiza efektów.

Ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku? Przykładowa kalkulacja

Oto przykład, ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku w przypadku restauracji w dużym mieście:

80 zł netto/h – średnia godzinowa stawka agencyjna przy stałej współpracy z Klientem
10 publikacji w ciągu miesiąca, które obejmują koncepcję, grafikę, treść oraz publikację)
10 x 1,5 h /mies. = 15h/ mies.
Monitoring konta / komunikacja/ interakcje – 4h/ mies.
Obsługa kampanii Facebook ADS – 4h/ mies.
Suma: 23h/ mies.
Wycena: 23 x 80 zł netto/ h = 1840 zł/ netto / mies.

Ważne! Powyższe ceny stanowią wartość wyłącznie orientacyjną i nie są ofertą handlową Coolbrand.

Chcesz powierzyć prowadzenia fanpage na Facebooku specjalistom? Nie ma problemu- pomożemy zaistnieć Twojej firmie w mediach społecznościowych. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i wątpliwości. Zapraszamy serdecznie!