Jak prowadzić sklep internetowy?

Jak prowadzić sklep internetowy

Zastanawiasz się, jak skutecznie prowadzić własny sklep internetowy, aby przynosił Ci jak najwięcej zysków na satysfakcjonującym poziomie? Prowadzenie sklepu online to dzisiaj nieodzowna codzienność. Wraz z szybkim rozwojem technologii Klienci chcą mieć wybór, czy zakupić produkt w sklepie stacjonarnym, czy internetowym. Jeśli nie prowadzisz e-sklepu, musisz mieć świadomość, że tracisz wielu Klientów. Pamiętaj, że internet to nie tylko miejsce zakupów, ale również miejsce potwierdzania wiarygodności oraz jakości oferowanych usług. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, jak skutecznie prowadzić własny sklep internetowy!

Niski koszt dostawy głównym kluczem do sukcesu

Zakupy drogą internetową to dla Klientów również wygoda i zaoszczędzony czas. Mimo, iż zamawiając online Klienci muszą dodatkowo płacić za przesyłkę, jednak wychodząc naprzeciw im oczekiwaniom warto zaproponować konkurencyjną lub darmową opcję przesyłki, która obowiązywałaby powyżej ustalonej kwoty zakupów. Należy zaznaczyć, iż do najważniejszych czynników skutecznego prowadzenia sklepu, które przekonują Klientów do zakupu należą atrakcyjna cena i niski koszt dostawy. Doskonałym przykładem jest m.in. Allegro lub Ceneo, które promują oferty atrakcyjne dla Klienta pod tym względem.

Wybierz odpowiednią platformę sprzedaży

Zastanawiając się, jak prowadzić sklep internetowy, należy przemyśleć jaka platforma do prowadzenia sklepu będzie dla Ciebie odpowiednia. Jeżeli chcesz zbudować własny sklep online, masz kilka opcji do wyboru:

  • Możesz stworzyć stronę praktycznie od zera pod swoje preferencje, jednak do tego konieczny będzie doświadczony zespół graficzno-programistyczny
  • Możesz wykupić darmowy szablon graficzny oraz poprosić programistę o wdrożenie i dostosowanie pod swoje usługi
  • Możesz wybrać również najprostszą opcję, czyli skorzystać z gotowej platformy e-commerce dostępnej w agencjach marketingowych. Jest to rozwiązanie najmniej wymagające – płacisz miesięczny abonament, który zapewnia dostęp do wszystkich niezbędnych narzędzi, które umożliwią Ci m.in. łatwe prowadzenie sklepu, czy dostosowanie pod zapotrzebowanie Klientów

Pamiętaj o ofertach promocyjnych w sklepie internetowym

Kluczowym elementem na jaki zwracają uwagę obecni konsumenci jest cena. Co istotne? Na rynku, na którym panuje konkurencja cenowa zdecydowana większość Klientów poszukuje jak najlepszych ofert cenowych, czyli promocji. Właśnie dlatego warto w swoim e-sklepie wprowadzać atrakcyjne oferty promocyjne oraz powiadamiać o nich Klientów np. za pomocą mediów społecznościowych. Warto również wykorzystać ważne wydarzenia handlowe w ciągu roku takie jak: Black Friday, czy Cyber Monday.

Zapewnij swoim Klientom fachową obsługę

Profesjonalna i kompleksowa obsługa Klienta buduje pozytywne doświadczenia, co sprawia, że Klienci wracają do firm, które traktują ich fachowo i odpowiadają na ich zapotrzebowania. Profesjonalna obsługa Klienta to m.in:

  • Umiejętność słuchania i udzielania odpowiedzi
  • Kompetencje – fachowa wiedza na temat sprzedawanych produktów
  • Pokazanie zrozumienia
  • Udzielenie rzetelnych, sprawdzonych i aktualnych informacji
  • Szybkie i sprawne działanie

Zastanawiasz się, co możesz dzięki temu zyskać?

  • Satysfakcję Klienta
  • Lojalność
  • Oraz przewagę nad konkurencją i pozytywne rekomendacje, wpływające na wzrost sprzedaży

Prosty proces składania zamówień

Należy pamiętać, iż zbyt skomplikowany proces składania zamówień jest jednym z najczęstszych powodów rezygnacji z dalszych zakupów bądź składania zamówienia. Dzisiaj wszystko dzieje się szybko i również Klient w sklepach internetowych szuka szybkich rozwiązań. Czynniki, na które warto zwrócić uwagę, aby uprościć ten proces to:

  • Jak najmniejsza ilość pól do wpisania podczas realizacji zamówienia
  • Możliwość dopisania dodatkowych sztuk produktów z poziomu koszyka
  • Opcja powrotu do kategorii z asortymentem danego sklepu
  • Oraz sprawny i szybki proces przejścia od logowania do zakupu

Ważne! Dodatkowo, warto zadbać również o RODO, wybór wielu form płatności oraz poczucie bezpieczeństwa Klienta.

Omnichannel – wielokanałowość

Powinieneś wiedzieć, iż Klienci lubią mieć opcje wyboru np. zakupić produkt w sklepie offline, czy może obejrzeć go w sklepie stacjonarnym, aczkolwiek zakupić docelowo w internecie m.in. na Allegro. W związku z tym, warto bazować na różnych platformach takich jak np. porównywarki cenowe, marketplace, czy inne platformy sprzedażowe. Założenie sklepu internetowego na wielu kanałach wymaga sporej ilości czasu i poświęcenia. Jednak proces ten znacznie ułatwiają oprogramowania e-commerce, które umożliwiają zarówno zbudowanie całościowo sklepu online, jak integracje z platformami sprzedażowymi.

Reasumując, w obecnych czasach, gdy rynek cechuje się bardzo dużą konkurencyjnością ofert, podstawą jest skuteczne prowadzenie sklepu internetowego. Uczciwość, profesjonalna obsługa Klienta, łatwa w użyciu strona internetowa, wielokanałowość oraz łatwy kontakt z firmą to skuteczny i sprawdzony przepis na sukces!
Jeżeli masz dodatkowe pytania bądź wątpliwości związane z tym, jak prowadzić sklep internetowy – skontaktuj się z nami. Doświadczeni specjaliści COOLBRAND służą kompleksową pomocą oraz fachowym doradztwem. Zapraszamy!