Pozycjonowanie niektórym osobom wydaje się bardzo dochodowym zajęciem. Dobry klient potrafi płacić kilka tysięcy złotych miesięcznie. Perspektywa wysokich dochodów, pracy możliwej z każdego miejsca pociąga wiele osób. Dlatego w tym artykule przyjrzymy się najważniejszym aspektom pracy pozycjonera.

Ciągłe zmiany

Praca pozycjonera to dla wielu marzenie. Jak wygląda w praktyce?

Jeżeli chcesz pracować w branży pozycjonowania, to musisz nastawić się na ciągły rozwój. W algorytmach Google są stale wprowadzane zmiany, a to oznacza, że musisz być na bieżąco, bo w przeciwnym wypadku twoje działania nie będą skuteczne. To natomiast przełoży się na niezadowolenie twoich klientów, co odbije się na tym, jak funkcjonuje twój biznes i w jakiej jest kondycji.

Koniecznością jest śledzenie stron i serwisów branżowych. Dodatkowo warto pojawiać się na różnych szkoleniach i konferencjach z zakresu SEO. To generuje dodatkowe koszty w pracy jako copywriter.

Stres i nerwy

Prowadząc własną firmę generalnie naraża się na więcej stresu niż przeciętna dorosła osoba. Konieczność pozyskiwania nowych klientów i inne aspekty prowadzenia firmy potrafią być bardzo stresujące.

Jednocześnie praca pozycjonera jest bardzo stresująca, ponieważ efekty pozycjonowania nie zależą w 100% od Ciebie. Może się okazać, że Ty zadbałeś o optymalizację on-site, pozyskiwałeś linki wysokiej jakości, jednak mimo wszystko wzrostu pozycji nie ma.

W dodatku część klientów ma roszczeniową postawę, co dodaje jeszcze większego stresu.

Współpraca biznesowa

Dzisiaj pozycjonowanie wymaga działalności na wielu płaszczyznach. Dlatego też, jeżeli nie prowadzisz agencji marketingowej, to musisz współpracować z innymi przedsiębiorcami np. w zakresie copywritingu, albo marketingu szeptanego. Tylko w ten sposób jesteś w stanie osiągnąć trwały wzrost pozycji stron twoich klientów. Próba zajmowania się wszystkim osobiście da rezultat odwrotny od oczekiwanego i może przyczynić się do utraty dobrych klientów.

Pozyskiwanie nowych klientów

To jeden z najważniejszych aspektów pracy każdego pozycjonera, który prowadzi swoją firmę. Stały napływ nowych klientów jest kluczowy, jeżeli nie chcesz stracić płynności finansowej.

To oznacza, że musisz prowadzić swoją działalność na co najmniej dwóch płaszczyznach:

  • Pozyskiwanie nowych klientów
  • Realizacja zleceń dla obecnych klientów

Elastyczność

Dzisiaj pozycjonując strony swoich klientów musisz za każdym razem zadbać o indywidualne podejście:

  • Rozpoznanie potrzeb klienta
  • Opracowanie najlepszej strategii dla niego
  • Dopasowanie działań do potrzeb i celów klienta

To wszystko sprawia, że działania SEO w przypadku każdej pozycjonowanej przez Ciebie witryny mogą delikatnie różnić się od siebie. A Ty, jeżeli chcesz zapewnić jak najlepsze rezultaty swoim klientom powinieneś zadbać o to, żeby dobrze zrozumieć ich potrzeby. Istotne jest dobranie również odpowiedniego sposobu rozliczania, o czym pisaliśmy w jednym z naszych artykułów.

Pamiętaj również, że realizując zlecenie dla swojego klienta, musisz dbać o regularne wysyłanie raportów. Dzięki temu twój klient będzie miał pewność, że pracujesz nad jego stroną.

Budowanie relacji

Niektóre firmy pozycjonerskie działają na zasadzie “Firma-klient” – traktują osoby korzystające z ich usług bezosobowo. Jeżeli chcesz wyróżnić się na rynku, to powinieneś budować pozytywne relacje ze swoimi klientami.

Wiele osób osiągających sukcesy w branży pozycjonerskiej nie nazywa firm i osób korzystających z ich usług klientami, lecz partnerami biznesowymi. Taka prosta zmiana w nazewnictwie odbija się na znaczących zmianach w postrzeganiu osób, z którymi współpracujesz i stosunkach z nimi. To z kolei przekłada się na twoje dochody. Zadowoleni klienci będą też polecać twoje usługi dalej.

Praca w czyjejś firmie

Niektórzy pozycjonerzy mogą chcieć pracować po prostu w jakiejś firmie XYZ i zajmować się tam pozycjonowaniem. Jest to rozwiązanie gwarantujące stabilne dochody. Zwykle pracuje się po prostu 8 godzin dziennie, otrzymuje się stałą wypłatę, z ewentualną premią za efekt.

Niesie to ze sobą kilka ułatwień — nie musisz przejmować się pozyskiwaniem klientów, nawiązywaniem relacji biznesowych. Zwykle po prostu wykonujesz powierzone Ci zadania. Jednak z drugiej strony twoje dochody są mocno ograniczone, a inne kwestie (takie jak konieczność ciągłego rozwoju) pozostają niezmienione.

Podsumowanie

Praca pozycjonera nie jest lekka. Konieczność ciągłego rozwoju, pozyskiwanie nowych klientów, stres związany ze zmianami w algorytmach Google — to codzienność w tej branży. Jednocześnie, jeżeli pozycjonowanie jest twoją pasją, lubisz się tym zajmować, albo po prostu jesteś dobry w pozycjonowaniu, to śmiało zacznij działać tutaj, ponieważ możesz tu zarabiać bardzo dobre pieniądze. A dobrych pozycjonerów na rynku jeszcze brakuje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *