Jak założyć sklep internetowy – koszty

Jak założyć sklep internetowy – koszty

To, ile kosztuje sklep internetowy i jego założenie zależy przede wszystkim od wybranych rozwiązań i tego jaką część prac jesteś w stanie wykonać samodzielnie. Wpływ ma przede wszystkim wybór platformy e-commerce. Od tego bowiem zależy, jak szybko i za ile wystartujesz w branży e-commerce. Przeczytaj poniższy poradnik i sprawdź dokładnie koszty sklepu internetowego jakie musisz uwzględnić. Zapraszamy!

Koszty Oprogramowania sklepu online

Obecnie na rynku funkcjonują trzy podstawowe typy oprogramowań sklepów internetowych. Wszystkie z nich różnią się, zarówno specyfiką działania, jak i kosztami, z którymi wiąże się prowadzenie sprzedaży za ich pośrednictwem.

Dedykowany sklep internetowy

Dedykowany sklep internetowy to oprogramowanie stworzone dla Ciebie od A do Z. Jest to jednak rozwiązanie najdroższe ze wszystkich opisywanych opcji. Największe zastosowanie znajduje w przypadku dużych sklepów na rynku, które potrzebują unikalnych i spersonalizowanych funkcji. Wybierając dedykowany sklep internetowy musisz liczyć się z takimi kosztami jak:

  • Koszt projektu sklepu
  • Wynagrodzenie programistów bądź agencji – koszty związane z instalacją sklepu na serwerze, stworzeniem oprogramowania i jego konfiguracją
  • Koszty serwera i domeny
  • Koszty wykonania integracji z zewnętrznymi systemami bądź firmami
  • Koszty związane z aktualizacją i rozwojem oprogramowania
  • Koszty usuwania ewentualnych usterek
  • Oraz koszty wsparcia technicznego

W tym przypadku koszt będzie wynosić od kilku do nawet kilkudziesięciu czy kilkuset tysięcy zł na start. Jednak dokładne kwoty zależą od Twoich potrzeb, rozmiaru sklepu oraz Partnera, którego wybierzesz do współpracy podczas tworzenia oprogramowania.

Sklep internetowy open-source

Oprogramowanie typu open-source daje Ci możliwość stworzenia sklepu i zarządzania sprzedażą z poziomu wygodnego i prostego panelu administracyjnego. Możesz edytować kod takiej platformy, dostosowując go do swoich własnych potrzeb. Open-source wyróżnia fakt, iż dostęp do tej platformy jest darmowy.

Jednak wykorzystanie tego typu oprogramowania nie oznacza, że nie poniesiesz żadnych kosztów sklepu internetowego. Choć jest to tańsze rozwiązanie niż dedykowany sklep, jednak wciąż dość kosztowne. Bezpłatnie otrzymujesz wyłącznie sam dostęp do szkieletu oprogramowania, które wymaga konfiguracji oraz rozwoju o niezbędne funkcje. Stawiając na open-source musisz liczyć się z takimi kosztami jak:

  • Serwer i domena
  • Instalacja sklepu na serwerze oraz jego konfiguracja
  • Szablon sklepu internetowego lub jego projekt graficzny
  • Wtyczki i różnego rodzaju integracje
  • Aktualizacje oprogramowania
  • Wsparcie techniczne
  • Naprawa awarii

Jeżeli chodzi o koszty założenia sklepu internetowego na platformie open-source, jest to minimum kilka tysięcy zł, aczkolwiek często znacznie więcej.

Sklep internetowy w abonamencie – SaaS

Sklep online abonamencie to rozwiązanie, które pomoże Ci szybko i sprawnie rozpocząć sprzedaż w sieci, bez konieczności posiadania technicznej wiedzy. Co więcej? W ramach comiesięcznej niskiej opłaty otrzymasz wszystkie niezbędne do pracy narzędzia, dzięki czemu nie będziesz musiał przejmować się wyborem oraz instalacją wtyczek, jak ma to miejsce w przypadku oprogramowania open-source. Opłaty jakie poniesiesz wybierając platformę Saas to:

  • Abonament
  • Oraz ewentualne usługi dodatkowe np. indywidualny projekt graficzny

Pamiętaj, że wszystko inne otrzymujesz w cenie abonamentu. Mowa tutaj m.in. o licznych integracjach, wsparciu technicznym czy rozwoju i aktualizacjach oprogramowania. Wszystko to sprawia, że wybór oprogramowania SaaS jest znacznie tańszym sposobem na rozpoczęcie sprzedaży internetowej.

Koszt domeny i serwera

Każdy e-sklep musi posiadać domenę, czyli adres www. Najlepiej, aby była ona taka sama jak nazwa sklepu internetowego, ponieważ ułatwi to Klientom zapamiętywanie oraz odszukiwanie Twojej firmy i Marki. Koszt opłacenia domeny wynosi najczęściej od kilku złotych do kilkunastu tysięcy zł w skali roku. Na cenę domeny wpływają m.in:

  • Historia domeny – domeny nowe, nieposiadające historii będą tańsze, z kolei domeny istniejące od lat są droższe
  • Użyta końcówka – (pl., .com)
  • Popularność – pozyskanie popularnej domeny będzie zdecydowanie bardziej kosztowne

Jeżeli chodzi o koszt opłacenia serwera, jest on związany z jego parametrami oraz możliwościami jakie daje. Może wahać się od kilkudziesięciu do kilku tysięcy rocznie.
Masz dodatkowe pytania dotyczące zakładania lub prowadzenia sklepu internetowego oraz kosztów z tym związanych? Skontaktuj się z nami, a my rozwiejemy wszystkie Twoje wątpliwości. Zapraszamy do COOLBRAND!