Jak założyć sklep internetowy z odzieżą?

Jak założyć sklep internetowy z odzieżą

Sklepy z odzieżą mają największy udział w sprzedaży internetowej, która cieszy się z roku na rok coraz większą popularnością wśród konsumentów. Jednak każdy, kto planuje rozpocząć działalność w tej branży musi liczyć się z ogromną konkurencją i walką o każdego Klienta. Należy pamiętać, że walka ta nie odbywa się tylko pod względem atrakcyjności towaru oraz ceny.

Dla kupujących duże znaczenie ma również punktualna dostawa, fachowa i pomocna obsługa Klienta oraz szybkość udzielania informacji. Zatem, jak założyć sklep internetowy z odzieżą? Podpowiadamy w poniższym artykule!

Pamiętaj o szacie graficznej

Jeżeli zależy Ci na wyróżnieniu się na tle konkurencji, skup się na wizualnej oprawie Twojego sklepu internetowego. Pamiętaj, że branża modowa sprzedaje swoje towary za pomocą elementów graficznych m.in. dużych banerów, specyficznego logo oraz estetycznych zdjęć produktów. W sklepie online z odzieżą istotna jest przejrzystość strony i łatwość wyszukiwania produktów według określonych cech. Dzięki łatwemu wyszukiwaniu Klient od razu będzie mógł zobaczyć Twój produkt według cech, które zaznaczył.

Co więcej? Oprócz funkcjonalnej witryny, należy również zastanowić się nad dobrym komponowaniem się strony internetowej z produktami. W obecnym czasie w trendach graficznych dominują minimalistyczne formy, które nie przytłaczają użytkowników sklepu przerostem tego typu elementów. Właśnie dlatego, w celu uzyskania nowoczesnego wyglądu witryny, stworzenie unikalnej i indywidualnej szaty graficznej jest bardzo atrakcyjną możliwością.

Zadbaj o zdjęcia produktów i opisy

Czy wiesz, że integrując się z hurtownią oraz korzystając z plików XML, otrzymujesz w pakiecie opis każdego produktu? Jednak nie warto zostawiać gotowych opisów w sklepie internetowym, przede wszystkim ze względu na wielokrotne powielanie tych samych zdań. Wyszukiwarka Google nie toleruje takich treści dobrze!

Z tego powodu warto poświęcić czas na przygotowanie własnych, oryginalnych opisów produktów, korzystając jednocześnie z odpowiednio dobranych słów i fraz kluczowych, używanych w celu pozycjonowania sklepu internetowego z odzieżą. Pamiętaj, aby opisywać produkty językiem korzyści m.in. przedstawiać różne możliwości produktu, które Klient będzie mógł sobie wyobrazić np. „lekka, zwiewna sukienka tiulowa będzie idealnym rozwiązaniem na spotkanie w kobiecym gronie w kawiarni, a także romantyczne wyjście z partnerem”. Tym sposobem przedstawisz wielokrotne zastosowanie jednego produktu, co z punktu widzenia Klienta okazuje się bardzo korzystne.

Z kolei, jeżeli chodzi o zdjęcia, powinny one oddawać w pełni rzeczywisty stan oferowanych produktów. Co ciekawe, obecna zaawansowana nowoczesna technologia pozwala również na prezentowanie produktu który obraca się o 360 °. To świetne rozwiązanie, które jest nie tylko atrakcyjne dla Klienta, ale również pozwala na zwiększenie poczucia u niego możliwości podglądania produktu przed zakupem.

Jaka komunikacja sklepu odzieżowego?

Należy pamiętać, iż e-sklep z odzieżą to również wyzwanie pod względem komunikacji z potencjalnymi Klientami. Czy zastanawiałeś się nad tym, w jaki sposób będziesz przedstawiać swoje nowe produkty w social mediach, a jak za pomocą newslettera? Powinieneś wiedzieć, że Klienci kupują oczami. W związku z tym warto tworzyć dobrej jakości zdjęcia, które następnie można wykorzystywać do komponowania atrakcyjnych przekazów informacyjnych.

Jednym z najlepszych rozwiązań na skuteczne promowanie sklepu internetowego o tematyce modowej jest prowadzenie bloga w obrębie sklepu. Podobnie jak dokładne opisywanie produktów za pomocą języka korzyści, tak również prowadzenie bloga tematycznego, który opisuje możliwości wykorzystania asortymentu przyczynia się do częstszych odwiedzin strony przez użytkowników. Ponadto, połączenie bloga ze sklepem sprawia, że wzrasta zaangażowanie wśród Klientów. Interesujące wpisy wraz ze zdjęciami przykładowych stylizacji mogą stać się źródłem inspiracji dla wielu Klientów.

Integracja z hurtownią

W sytuacji, jeżeli nie posiadasz dostawcy, u którego możesz zaopatrywać się w asortyment bądź nie wiesz jakie produkty chcesz sprzedawać, najlepszym rozwiązaniem jest gotowa integracja z hurtowniami dostępnymi w sieci. Z dostępnej listy zintegrowanych hurtowni przeważająca część wpisuje się w branżę modową m.in. bielizna, odzież, torebki, dodatki czy biżuteria.

Jednym z najpopularniejszych modeli współpracy pomiędzy sklepami internetowymi z odzieżą a hurtownią jest dropshipping. To rozwiązanie, z którego korzysta coraz więcej firm, przede wszystkim ze względu na fakt, iż oferuje niski wkład własny, brak dużego ryzyka handlowego oraz brak konieczności kupowania i magazynowania towaru. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze i czas możesz zainwestować w rozwój swojego sklepu online.

Wady i zalety modelu sprzedaży metodą dropshipping

Zalety:

  • Brak inwestycji w towar
  • Możliwość zakupu produktów dopiero po wpłynięciu zamówienia od Klienta
  • Brak prowizji od dokonanych transakcji
  • Bezpłatna współpraca
  • Wysyłka w atrakcyjnych cenach
  • Brak konieczności zatrudnienia osobnej osoby do pakowania
  • Brak magazynu

Wady:

  • Kontrola oraz nadzór nad zamówieniami we współpracy z hurtownią
  • Przywiązanie do hurtowni, z którą się współpracuje
  • Oraz lekko wydłużony czas obsługi zamówienia

Mamy nadzieję, iż po przeczytaniu powyższego artykułu wiesz już jak wygląda zakładanie sklepu internetowego z odzieżą. Jeśli jednak masz dodatkowe pytania bądź wątpliwości – skontaktuj się z nami. Gwarantujemy, że razem znajdziemy najlepsze rozwiązanie, dzięki któremu osiągniesz sukces na w branży modowej e-commerce. Zapraszamy do COOLBRAND!