Choć mogłoby się wydawać, że sprzedaż na allegro jest przeznaczona tylko dla mniejszych graczy, jednak lata rozwoju e-commerce oraz profesjonalizacja platform sprzedażowych pokazały, iż jest to miejsce, w którym każdy ma szanse na znalezienie swoich docelowych odbiorców. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, jak założyć sklep na Allegro. Zapraszamy!
Czy sklep na Allegro się opłaca?
Opłacalność sklepu Allegro w znacznym stopniu zależy od charakterystyki sprzedawanych produktów. W związku z tym, wpływ na Twoje zyski będą miały m.in.:
- Konkurencja
- Sezonowość
- Unikalne zdjęcia i opisy
- Cena
- Czas wysyłki i formy dostawy
Sklep allegro opłaca się najbardziej, gdy stanowi część Twojej strategii sprzedaży wielokanałowej. Połączenie ze sklepem internetowym pozwala dotrzeć do różnych grup odbiorców, a co za tym idzie zmaksymalizować zyski. Właśnie ze względu na zróżnicowane oczekiwania oraz potrzeby oferta przygotowana dla Klientów sklepu online powinna różnić się od tej dostępnej na Allegro.
Firmowe konto, czy zwykłe konto na Allegro?
Podział na konta firmowe oraz prywatne wprowadzony przez Allegro jest nie tylko intuicyjny, ale wręcz oczywisty. Mimo tego wielu sprzedawców nie widzi dużych różnic pomiędzy nimi i chętnie rozpoczyna sprzedaż z użyciem profilu stworzonego kilka lat wcześniej. Często zdarza się też, że przedsiębiorcy wybierają prywatne konta ze względu na krótszy czas weryfikacji danych. Co istotne? Różnica pomiędzy sklepem na Allegro a zwykłym użytkownikiem jest znacząca.
Sprzedaż na Allegro z oficjalnego konta – dlaczego warto?
- Napis „Firma” widoczny jest przy nazwie użytkownika po kliknięciu w nazwę sprzedawcy – wzbudza zaufanie kupujących, którzy mogą obawiać się o realność oferty. Dotyczy to szczególnie sytuacji, gdy sprzedajesz drogie produkty
- Funkcje dla firm dostępne w Allegro wspomogą Cię w wystawianiu faktur, dzięki czemu oszczędzisz cenny czas
- „Super sprzedawca” pomoże Ci sprzedawać jeszcze więcej – program opiera się o wzorową obsługę Klienta potwierdzoną opiniami Klientów. Gdy spełnisz warunki programu, Twoje oferty zyskają specjalne bonusy w postaci monet, a kupujący chętniej wybiorą właśnie je m.in. z powodu obecności dodatkowych bonifikatów
Oprócz zalet jakie wynikają z posiadania konta firmowego na Allegro, obecny sposób prezentacji produktów umożliwia wykorzystanie społecznego dowodu słuszności w sprzedaży. Innymi słowy, Twoja sprzedaż będzie napędzała kolejne zakupy.
Jak założyć konto firmowe?
- Przejdź na stronę rejestracji na Allegro – wybierz tam opcję „Firma”. Na tym etapie wymagane od Ciebie jest podanie adresu e-mail oraz loginu. Pamiętaj, że login jest widoczny dla Twoich kupujących i nie będziesz mieć możliwości jego późniejszej zmiany. Właśnie dlatego najlepiej, aby była to nazwa Twojej firmy lub domeny prowadzonego już sklepu internetowego
- W formularzu rejestracyjnym stworzysz również hasło do konta oraz podasz numer telefonu. Ponadto, potrzebne są również dane dla Twojej firmy – podajesz kraj oraz numer NIP. Resztę danych Allegro pobiera z Głównego Urzędu Statystycznego, a Ty możesz wprowadzić ewentualne korekty
- Potwierdź rejestrację klikając aktywacyjnego e-maila – na Twój adres mailowy podany w formularzu rejestracyjnym w ciągu kilku minut przyjdzie wiadomość aktywacyjna. Kliknij, aby potwierdzić założenie konta
- Poddaj się weryfikacji – konta firmowe są dodatkowo weryfikowane w celu zwiększenia bezpieczeństwa korzystania z nich przez Klientów. Dlatego zostaniesz poproszony o dokonanie przelewu na kwotę ok. 1 zł z konta firmowego. Pamiętaj, że ta suma zostanie Ci zwrócona lub przypisana do konta Allegro na poczet przyszłych prowizji.
Co istotne? W większości przypadków proces rejestracji kończy się na tym etapie. Jednak w niektórych przypadkach możesz być poproszony o przesłanie dodatkowych dokumentów np. jeżeli firma działa w ramach projektu „Twój Startup”. Po wykonaniu powyższych kroków możesz rozpocząć sprzedaż na Allegro.
Jednak to nie koniec. Następnym zadaniem jest założenie sklepu na Allegro. Założenie sklepu z produktami różni się od zwykłej sprzedaży tym, że będziesz mógł stworzyć landing page, który prezentuje ofertę w bardziej atrakcyjny sposób. W zakładce „Sklep” będą mogły znaleźć się m.in:
- Logo Twojej firmy
- Zdjęcia w tle, które zwiększą atrakcyjność wizualną strony
- Banery z promowanymi produktami
- Serie produktowe oraz tagi ofertowe
- Oferty z monetami
- Karuzela z ofertami
- Zestawy ofert, które pozwolą Ci zrealizować sprzedaż wiązaną
- A także sekcje prezentujące produkty w określonej kategorii cenowej
Ważne! Sekcja „Twój sklep” jest dostępna tylko i wyłącznie w ramach wykupionego abonamentu na Allegro. Serwis udostępnia trzy programy abonamentowe: podstawowy, profesjonalny oraz ekspercki, które są dostosowane zarówno do potrzeb sprzedawców działających na mniejszą skalę, jak i tych, którzy realizują nawet tysiące zamówień tygodniowo.
Zatem, czy prowadzenie sklepu na Allegro jest opłacalne? Oczywiście, że tak. Należy jednak mieć świadomość wszystkich wyzwań oraz ograniczeń, które są związane z tą formą docierania do Klientów. Mimo tego warto w nią zainwestować, aby zwiększyć swoje możliwości sprzedażowe na rynku e-commerce.