Jak znaleźć najlepszego copywritera?

Znalezienie copywritera nie jest trudne. Problemem jest znalezienie copywritera najlepszego dla naszej firmy.

Kto to jest copywriter?

Copywriter to osoba, która pisze teksty na zamówienie. Chyba każdy copywriter zaczynał od pisania tak zwanych precli, czyli krótkich tekstów, które służą jedynie do pozycjonowania. Pisane są bardziej pod Google niż do czytania przed ludzi. To mało płatne zajęcie, ale od czegoś trzeba zacząć.

Dobry copywriter wcale nie musi być polonistą, dziennikarzem czy innym poliglotą. Za to musi być dobrym handlowcem. W końcu jego teksty mają zachęcić klienta do zakupów. Co wcale nie jest łatwe, bo pisane teksty skierowane są do ogromnej grupy odbiorców. Zwykły handlowiec rozmawia tylko z konkretną osobą i łatwiej mu znaleźć sposób do osiągnięcia celu. A copywriter jednym teksem musi trafić do tysięcy odbiorców. Jak to jest możliwe?

Po pierwsze, aby pisać dobre teksty sprzedażowe i reklamowe potrzeba trochę doświadczenia i umiejętności marketingowych. Już po pierwszej rozmowie z copywriterem powinniśmy wyczuć, czy wybrana osoba sprawdzi się do wybranego zadania. Komunikatywność i dociekliwość powinny być jednym z wyznaczników. Powierzając mu do napisania artykuł sam powinien zadawać pytania, aby jak najwięcej dowiedzieć się o naszych oczekiwaniach. Jeśli przyjmuje zlecenie od razu, bez dokładnego sprawdzenia na czym ma ono polegać i czego wymagamy – raczej nie będziemy zadowoleni z efektu.

Jak wybrać najlepszego copywritera?

Możemy wybierać pomiędzy copywriterami prowadzącymi własną działalność, freelancerami lub agencjami, które zatrudniają copywriterów. Na sam początek warto sprawdzić, czy na pewno mamy przyjemność współpracować z profesjonalistą. Zapytajmy o przykładowe teksty, aby sprawdzić czy jego styl pisania na pewno nam odpowiada. Możemy też zadzwonić lub napisać do jego poprzednich pracodawców i zapytać, czy osoba ta jest terminowa, solidna i godna polecenia. Dzięki temu unikniemy przykrych niespodzianek.

Jeśli zapytasz o termin wykonania specjalistycznego tekstu, a copywriter obieca, że zrobi to na jutro – zrezygnuj. Napisanie dobrego tekstu wymaga zdecydowanie więcej czasu. Taki temat należy przemyśleć, przeprowadzić skuteczny research i dopiero zacząć pisać. Dobry copywriter zawsze potrzebuje trochę czasu, aby przesłać nam wyjątkowy artykuł, który nie tylko zadowoli nas, ale zachęci klientów do zrobienia zakupów.

Wiadomym jest, że profesjonalny copywriter praktycznie nigdy nie ma czasu, aby napisać coś „na już”. Musimy liczyć się z tym, że chociaż przyjmie nasze zlecenie, zajmie się nim dopiero po kilku dniach, aż skończy wcześniejsze projekty. Na takiego copywritera zazwyczaj warto poczekać, ponieważ dobry fachowiec zawsze ma pełne ręce roboty.

Ceny i czas oczekiwania

Copywriterzy swoją cenę podają najczęściej za 1000 znaków ze spacją. Ich cena różni się od tekstu, który mają do wykonania. Inny cennik jest przy tekstach prostych, które nie wymagają specjalistycznej wiedzy i researchu, a inny do artykułów o wysokiej jakości. Profesjonalista poświęca kilka dobrych godzin na stworzenie tekstu, który zadowoli klienta. W końcu każdy chce pisać artykuły, które nie będą wymagały poprawek i dodatkowo wzbogacą portfolio.

My sami powinniśmy wiedzieć, czego oczekujemy od copywritera. Należy przekazać mu odpowiednie wskazówki, aby współpraca była przyjemna i przede wszystkim owocna.

Nie szukajmy najtańszych copywriterów, ponieważ im taniej zapłacimy, tym gorszej jakości tekst dostaniemy. Możemy wypróbować obiecującego copywritera, który nie ma jeszcze zbyt dużego doświadczenia, a tym samym jego ceny nie będą wysokie, ale to niesie za sobą pewne ryzyko. Chociaż z drugiej strony możemy zyskać solidnego i lojalnego copywritera, który za niewygórowaną stawkę będzie tworzył skuteczne artykuły.

Newsletter

Informacje o nowych artykułach i sposobach na rozwój biznesu prosto na Twój e-mail

FreshMail.pl