Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym – poznaj 11 sprawdzonych sposobów!

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym – poznaj 11 sprawdzonych sposobów

Oczywistą rzeczą jest, iż każdy właściciel sklepu internetowego chce maksymalnie zwiększyć sprzedaż. Jednak nie każdy wie jak to zrobić. W praktyce jest wiele rozwiązań, poczynając od tych, które dotyczą małych poprawek w działaniu sklepu online, aż po te, które wprowadzają drastyczne zmiany w całej strategii marketingowej. Zatem, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Podpowiadamy w poniższym poradniku!

Najlepsze sposoby na zwiększenie sprzedaży w e-sklepie

Poniżej zamieszczamy listę najbardziej efektywnych sposobów na zwiększenie sprzedaży internetowej. To powszechnie znane działania marketingowe wraz z praktycznym i łatwym do zrozumienia opisem.

Zdobądź doskonałą witrynę

Prostym językiem mówiąc, ludzie kupują oczami. Dotyczy to nie tylko produktów znajdujących się na półkach sklepowych, ale również produktów i usług dostępnych w internecie. Pamiętaj, iż atrakcyjna strona internetowa sprzedaje się znacznie lepiej, niż witryna niezachęcająca swoim designem. Jeżeli sam stworzyłeś swój sklep online mimo braku doświadczenia zastanów się, czy nie popełniłeś jakiegoś błędu.
Niestety, ale nie da się zarabiać pieniędzy bez ich wydawania. Warto dokładnie przeanalizować, czy wygląd sklepu wzbudza zaufanie i zachęca Klientów do zakupu. Jeśli nie zatrudnij doświadczonych programistów.

Dodawaj merytoryczne i jakościowe treści

Bardzo podobnie jak wygląd strony internetowej, również i wygląd treści ma duże znaczenie. Warto pamiętać, iż jakość zawartości, która jest dostępna w Twoim sklepie internetowym bądź którą publikujesz na blogu firmowym, determinuje to w jaki sposób potencjalni Klienci będą postrzegać Twój internetowy biznes.
W obecnych czasach ludzie nie czytają treści w internecie, lecz ją skanują. W związku z tym nie muszą być idealne, ale muszą wyglądać profesjonalnie i być dostosowane do marki oraz jej filozofii.

Poznaj upselling i cross-selling

Głównym celem upsell jest zaoferowanie alternatywnego produktu w wyższej cenie oraz o wyższej jakości, aby zmaksymalizować zyski firmy. Z kolei, celem cross-sell jest zaoferowanie uzupełniających produktów, które pasują do wybranej już opcji, aby zwiększyć zyski. Zarówno jeden jak i drugi pomysł jest odpowiedzialny za średnio 20% przychodów z handlu elektronicznego w większych sklepach. Co więcej? Wielu specjalistów uznaje je za idealną taktykę służącą do zwiększenia sprzedaży w sklepie online.

Pamiętaj o opiniach

Opinie i rekomendacje Klientów są obecnie znacznie ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Pozytywne recenzje to jedne z najcenniejszych zasobów jakie Twoi Klienci mogą Ci dostarczyć. Dlaczego? Nic nie działa na potencjalnego Klienta jak tak dobrze jak realne dowody satysfakcji od innych Klientów, którzy go uprzedzili. To rozwiązanie, które ma szczególne znaczenie dla nowopowstałych i mało znanych sklepów internetowych. W związku z tym, postaraj się uzyskiwać pozytywne opinie od każdego Klienta, z którym masz kontakt oraz wyświetlaj je w swoim sklepie, by zwiększyć sprzedaż.

Czat na żywo

Czat na żywo to świetny sposób na zwiększenie zaufania, ponieważ pozwala Klientom na rozmowę z realnym człowiekiem. Ponadto, zwiększa on również szanse, że Klient po rozmowie dokona zakupu właśnie w Twoim sklepie online. Samo dodanie live-chatu jest proste, jeżeli korzystasz z systemu CMS lub platformy e-commerce. Wystarczy, że skorzystasz z gotowych rozszerzeń takich jak np. wtyczki czatu na żywo dla WordPress.

Wykorzystaj remarketing

Remarketing jest jednym z najskuteczniejszych i najtrudniejszych sposobów na zwiększenie sprzedaży w sieci. To kierowanie reklamy do osób, które odwiedziły witrynę, lecz nie zdecydowały się na zakup. Jego głównym celem jest zachęcenie niezdecydowanych Klientów do powrotu i dokonania zakupu. Warto połączyć kampanię marketingową z poczuciem pilności. Jeśli nie posiadasz odpowiedniego doświadczenia oraz wiedzy w sprzedaży i nie znasz się na zarządzaniu kampaniami na Facebooku bądź Google Ads, możesz skorzystać z usług agencji marketingowych.

Kontakt z influencerami

Pamiętaj, iż influencerzy mają dużo do powiedzenia, jeżeli chodzi o media społecznościowe. Najczęściej, gdy mówią o czymś pozytywnie, to staje się to trendem i ulubionym produktem wśród użytkowników. Odpowiednio zaplanowana współpraca z takimi osobami może znacząco zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Właśnie dlatego zaleca się współpracę z wpływowymi osobami z branży, które prowadzą konta w mediach społecznościowych, kanał na YouTube, czy własny serwis informacyjny.

Zapewnij solidną gwarancję

Gwarantowana satysfakcja to zwrot, który zna prawie każdy. Kiedyś stanowił on jedną z głównych części przekazu znanych marek, natomiast dzisiaj wiele mniejszych firm korzysta z niego, by zwiększyć sprzedaż. Nic dziwnego, bowiem aż 70% konsumentów zapoznaje się z polityką zwrotów zanim dokona zakupu. Zatem, zaoferowanie gwarancji zwiększa poczucie bezpieczeństwa i pewności, że produkt lub usługa mają wysoką jakość.

Dopasuj stronę internetową do reklamy

Dopasowanie wyglądu sklepu do wyglądu reklamy może kolosalnie zwiększyć współczynnik konwersji. Innymi słowy, jeżeli reklama zainteresowała Twojego odbiorcę oznacza to, że strona internetowa o tym samym wyglądzie również go interesuje. Pamiętaj, aby wykorzystać spójność przekazu jako swoją główną broń w walce o Klienta. Twórz reklamy, które swoim wyglądem zbliżają się do Twojej strony www lub sklepu online.

Zadbaj o prosty proces zamówienia

Pamiętaj, iż w momencie próby dokonania zakupu, im coś bardziej jest skomplikowane, tym gorzej. Właśnie z tego powodu optymalizacja tego procesu jest bardzo istotna. Postaraj się zawrzeć cały proces składania zamówienia oraz wszystkie szczegóły dotyczące płatności na jednej stronie. Najlepszym rozwiązaniem jest dokonanie zakupu, które wymaga od Klienta wykonania maksymalnie 4 prostych kroków – zaczynając od dodania do koszyka, a kończąc na dokonaniu płatności.

Pamiętaj o reklamie sklepu

Obecnie dostępnych jest dziesiątki różnych działań marketingowych, które pozwalają promować sklep internetowy. Do jednych z najskuteczniejszych można zaliczyć m.in. e-mail marketing oraz content marketing. Stworzenie bloga oraz dodawanie wartościowych treści połączonych z przemyślanymi kampaniami może okazać się doskonałym wyborem.

Reasumując, każdy właściciel sklepu online chce sprzedawać więcej produktów, za większą cenę oraz większe ilości. Wszystko po to, by zwiększyć swoje zyski. Samo ustalenie, jak zwiększyć sprzedaż internetową jest kwestią precyzyjnego poznania oczekiwań i wymagań odbiorców, zbudowania z nimi relacji oraz przekonania, że powinni dokonać zakupu właśnie w Twoim sklepie. Możesz do tego wykorzystać jeden, kilka lub wszystkie sposoby, które dzisiaj wymieniliśmy!