Kiedy Google wprowadziło aktualizację Panda i Pingwin, pozycjonowanie i promowanie stron w wyszukiwarce nie było już takie proste. Teraz, musimy dostosować się do nowych wymagań, aby nie otrzymać kary od Google, która skutkuje usunięciem strony z wyników wyszukiwania. Aby jak najlepiej wypromować stronę, warto połączyć działania SEO i content marketingu.

Jeszcze niedawno celem kampanii SEO było tworzenie mnóstwa stron zapleczowych i dodawanie witryny do katalogów. Często też zajmowano się dystrybucją treści w tzw. presell page. To były sprawdzone i całkiem skuteczne metody, które obecnie nie mają racji bytu.
Stare, znane metody, może nie były diabelnie skuteczne, ale pomagały wypromować stronę internetową. Kiedy jednak Google zmieniło algorytm wyszukiwarki, wprowadzając Pingwina i Pandę, w branży SEO nastąpiło ogromne zamieszanie.
I chociaż na początku większość specjalistów od SEO była zaskoczona i lekko przerażona, dziś śmiało możemy powiedzieć, że te zmiany pozytywnie wpłynęły na branżę SEO.

Konieczne zmiany

Zmienił się nie tylko sposób rozliczania się, ale też ogólnego podejścia do promowania witryn. Teraz częściej spotykamy oferty, w których formą rozliczenia jest miesięczny abonament, a nie rozliczenie od pozycji. I chociaż praca polega głównie na tym samym, zmieniły się cele i założenia.
Jak widać, od powstania branży SEO minęło sporo czasu, w którym zmienił się sposób prowadzenia kampanii. SEO przeszło długą drogę od dystrybucji presell page do rozbudowanych działań content marketingowych.

Jak content marketing wpływa na SEO?

Content jest kluczowy w SEO

Najczęściej SEO kojarzy się z pozycjonowaniem. Jest to dobre założenie, ale prawda jest dużo bardziej złożona. Ale to tak naprawdę nie jest istotne, czy mówimy o wpływie content marketingu na SEO jako optymalizacji czy jako pozycjonowaniu stron. Jeśli chcemy, aby nasza kampania content marketingowa była skuteczna, nasze działania muszą obejmować zarówno optymalizację strony i treści oraz sposób zamieszczania linków w wartościowych treściach.
Content marketing dzisiaj jest czymś więcej niż dystrybuowanie treści za pieniądze. Tutaj mamy do osiągnięcia cel i założenia, które nie polegają tylko na zwiększeniu pozycji w wyszukiwarce, ale też zwiększenie ruchu przed odsyłanie oraz poprawie świadomości marki. Jak widać, content marketing daje dużo więcej możliwości niż działania SEO czy działania pod pozycjonowanie.
Tworzenie materiałów do content marketingu wymaga dużo więcej uwagi. Treści muszą być przyjazne SEO, co aktualnie jest dużo bardziej wymagające niż jeszcze 2 lata temu.

Dlaczego content marketing sprzyja działaniom SEO?

Działania content marketingowe, które wykonujemy w założeniu o określone cele, pozwalają nam działać zgodnie z nowymi zasadami Google, czyli tak zwanym White Hat. Działania White Hat każą skupić się nie na pozyskiwaniu nowych linków, ale pozyskiwaniu ruchu.
Musimy tylko dodać link, dołożyć wezwania do działania i starać się zbudować świadomość marki, a nie skupiać się na słowach kluczowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *