Jakie narzędzia wykorzystać do analizy konkurencji?

Analiza konkurencji narzędzia

Jeśli chcesz osiągnąć sukces w sprzedaży, to powinieneś zainteresować się sprzedażą konkurencji. Dzięki temu będziesz w stanie podjąć lepsze decyzje odnośnie do prowadzenia firmy w sieci. W tym artykule przyjrzymy się najważniejszym aspektom do analizy konkurencji w sieci, które możesz wykorzystać podczas prowadzenia e-sklepu.

Senuto

Senuto to narzędzie, które wielu osobom kojarzy się z kontrolą pozycji w wyszukiwarkach. Jednak jego możliwości są o wiele bardziej rozbudowane. Przede wszystkim Senuto pozwala na zaawansowany monitoring pozycji. Otrzymujemy w nim m.in. 15 metryk sukcesu, które pozwalają skuteczniej ocenić efektywność naszych działań.

Oprócz tego możliwe jest śledzenie konkurencji, obserwowanie zmian w działaniu wyszukiwarki. W wyższych pakietach możliwa jest również ocena linkowania wewnętrznego.

Analiza konkurencji daje Ci wiele korzyści

Ahrefs

To narzędzie SEO, które omawialiśmy we wcześniejszych artykułach na naszym blogu. Wykorzystując Ahrefs, możesz dowiedzieć się m.in. tego, skąd twoja konkurencja pozyskuje linki.

Jak wykorzystać Ahrefs w e-sklepie? Możesz za jego pomocą lepiej przygotować strategię SEO, która przełoży się na liczbę odwiedzających, co wpłynie z pewnością na zyski twojej firmy.

SemStorm

SemStorm to narzędzie do analizy SEO, które omawialiśmy dokładniej w artykule analiza SEO konkurencji. Za jego pomocą możesz dokładnie przyjrzeć się działaniom swoich rywali, zobaczyć, z jakich stron zyskują oni ruch, jakie słowa generują największy ruch w ich sklepie. To z kolei da Ci również informacje o tym, jakie produkty są najbardziej pożądane obecnie.

Informacje z SemStorm możesz wykorzystać do przygotowania strategii pozycjonowania oraz podczas wybierania asortymentu, który będziesz oferował w swoim sklepie.

TradeWatch

TradeWatch, to narzędzie, które jest polecane osobom chcącym sprzedawać na allegro. Pozwala on śledzić wszystkie transakcje zawierane na znanym portalu aukcyjnym. Możesz wygenerować raporty z poszczególnych kategorii, dowiedzieć się jakie produkty najlepiej się sprzedają, jaka jest sprzedaż w skali tygodnia, miesiąca, wyszukać najlepszych sprzedawców. To prosty sposób na to, żeby ocenić potencjał branży, w której działasz.

Narzędzie to jest niemalże niezbędne, jeżeli planujesz sprzedaż na allegro, jednocześnie warto je wykorzystać również podczas tworzenia własnego e-sklepu z dala od tej platformy handlowej. Decyzje zakupowe z allegro będą miały jakieś przełożenie na ogólne trendy panujące na rynku.

TradeWatch to potężne narzędzie, które możesz wykorzystać do analizy potencjału niszy, w której działa twój sklep. Poza tym możesz zobaczyć, co robią najskuteczniejsi sprzedawcy na allegro i wykorzystać u siebie te same, działające strategie.

Ręczna analiza

Istnieje jeszcze jeden, ostatni sposób na zdobywanie informacji, to po prostu ręczne zbieranie informacji o konkurencji. Jest to sposób dla niektórych osób męczący, jednak bardzo efektywny. Są informacje, których nie wykrywają żadne narzędzia np. projekt sklepu, ocena sloganów marketingowych, sprawdzenie jak wygląda proces zakupowy, przyjrzenie się organizowanym promocjom.

Do oceny konkurencji możesz wykorzystać też portale branżowe. Można w nich znaleźć informacje np. o niektórych firmach, jak i ogólnych trendach w branży.

Podsumowanie

Prowadząc własny e-sklep, warto poświęcić czas na analizę konkurencji. Nie zajmuje to dużo czasu, natomiast efekty są jak najkorzystniejsze. Warto również powtarzać ten proces raz na jakiś czas, ponieważ trendy sprzedażowe się zmieniają.