Pozycjonowanie strony wymaga wielu różnorodnych działań, które prowadzone w sposób umiejętny przynoszą długotrwałe wyniki. Aby ułatwić sobie pracę można skorzystać z kilku narzędzi, które zmniejszają wymagany nakład pracy. Dodatkowo, niektóre z nich oprócz pomocy przy pozycjonowaniu, mogą nas wspomóc przy SEO.

Monitorowanie pozycji

Narzędzia do monitorownia pozycji to podstawa SEO

Aby wiedzieć, czy nasze działania SEO przynoszą efekty warto je monitorować. Przede wszystkim powinniśmy monitorować pozycje słów kluczowych oraz ruch z wyników wyszukiwań. W monitorowaniu może przydać się oprogramowanie typu SaaS, które nie wymaga instalacji na komputerze, lecz jest dostępny przez przeglądarkę. Innym rozwiązaniem są specjalne skrypty, które możemy zainstalować na naszym serwerze. Poniżej przedstawiamy 3 najbardziej popularne systemy do monitorowania pozycji:

  1. Stat4Seo (http://www.stat4seo.pl/)

Dostępny jest w fomie skryptu, który instaluje się na swoim serwerze. Aby skrypt działał prawidłowo, powinniśmy dokupić do niego proxy, czyli bramki, które wspomagają przy odpytywaniu wyszukiwarki Google. System dodatkowo pozwala na podzielenie słów kluczowych na kategorie lub sprawdzanie pozycji w równych odstępach czasu. Opłata za licencje wynosi 246zł brutto (opłata jednorazowa).

  1. Seostation (http://seostation.pl/)

To system typu SaaS, którego nie musimy instalować ani konfigurować. Wystarczy tylko założyć konto i wybrać pakiet usług, który nas interesuje. Pakiety różnią się między sobą ilością monitorowanych stron, a także słów kluczowych. Seotation posiada możliwość monitorowania słów kluczowych ze względu na lokalizację. Miesięczna opłata za system różni się w zależności od wybranego pakietu – najtańszy pakiet obejmuje 10 monitorowanych stron i 50 słów kluczowych w cenie 27zł brutto za miesiąc.

  1. Positionly (https://positionly.com/pl/)

Kolejny system w opraciu o SaaS. Podobnie jak w Seostation mamy do wyboru pakiety, za które pobiera się comiesięczne opłaty. Positionly wyposażony jest w możliwość monitorowania pozycji stron konkurencji oraz wyświetla linki przychodzące, które prowadzą do naszej strony.

Monitorowanie wspomnień o marce

Monitorowanie wzmianek o naszej marce to nie tylko sprawdzanie, co w trawie piszczy, czyli co mówią o nas w internecie, ale też pomaga uzyskać nowe linki. Jeśli zauważymy, że na portalu, na którym o nas wspomniano podano tylko nazwę firmy, możemy poprosić, aby dodali także link do naszej strony.

  1. Brand24 (http://brand24.pl/)

Obecnie nie ma lepszego narzędzia do zbierania danych z różnych źródeł, takich jak inne witryny, Facebook, Twitter oraz Google+. Dodatkowo, szybko znajduje wzmianki o naszej marce. System jest niezwykle prosty w obsłudze i konfiguracji. Wystarczy, że wybierzemy najważniejsze słowa kluczowe, które chcemy monitorować. Najtańszy pakiet posiada możliwość 3 słów kluczowych i kosztuje 19zł netto.

  1. Sentione (http://sentione.pl/)

Działa bardzo podobnie do Brand24. Tak jak poprzednik, szybko wyłapuje wzmianki w mediach społecznościowych i innych stronach internetowych. Tu dodatkowo mamy tez wgląd w dane historyczne. Najtańszy pakiet obejmuje monitorowanie 1 słowa kluczowego i kosztuje 99zł netto.

  1. Alerty Google (https://www.google.pl/alerts/)

Co ciekawe, to bezpłatny system. Nie działa tak szybko i precyzyjnie jak dwa powyższe, ale dla osób, którym nie zależy na szybkości wyłapywania wzmianek czy otrzymywania dokładnych danych, ten program będzie świetną alternatywą.

Pozyskiwanie linków

Nie istnieje SEO bez linków

Podstawą dobrego SEO jest ciągłe pozyskiwanie nowych linków prowadzących do naszej witryny. Najlepiej, kiedy pochodzą z różnych źródeł. Narzędzia, jakie omówimy poniżej pozwalają zdobyć linki z artykułów, forów i blogów. Pamiętajmy jednak, aby korzystać z nich z głową, aby nie zagrozić bezpieczeństwu naszej strony.

  1. WhitePress (http://www.whitepress.pl/)

Posiada możliwość publikowania artykułów eksperckich i sponsorowanych o różnorodniej tematyce.

  1. Brandle (http://www.brandle.pl/)

To narzędzie ułatwiające pozyskiwanie linków z forów internetowych. Dzięki niemu można zlecić kampanię marketingu szeptanego osobom specjalizującym się w tej dziedzinie. Takie osoby możemy wybrać samodzielnie kierując się ocenami lub stawką. Dodatkowo, możemy zastrzec sobie strony, na których chcemy prowadzić kampanię. Po zakończeniu pracy Brandle tworzy raport działań.

  1. ReachaBlogger (http://reachablogger.pl/)

Działa na podobnej zasadzie co Brandle, ale tutaj możemy zlecić umieszczenie wpisów na blogach. ReachaBloger pokazuje oferty blogerów, a blogi podzielone są na odpowiedne kategorie, co zdecydowanie ułatwia wybór. Możemy też wyszukiwać je według innych kryteriów, na przykład ze względu na ilość odwiedzin.

Analiza konkurencji

Analiza konkurencji ma sens także w internecie. Sprawdzanie jak wypadamy w porównaniu z konkurencją oraz jakie mają słabe i mocne strony do istotne dane, które pomagają wdrożyć odpowiednie działania SEO.

  1. Semstorm (http://semstorm.pl/)

Posiada jedną z największych baz słów kluczowych z polskiej wyszukiwarki Google, które można monitorować. Dodatkowo posiada opcję sprawdzenia jakie słowa kluczowe pozycjonują konkurencję oraz jak wpływają one na ruch. Możemy też tworzyć porównania ze stronami konkurencji, które pokazują jak wypadamy na ich tle. Najtańszy pakiet Semstorm kosztuje 24zł netto za miesiąc.

  1. Searchmetrics – (http://www.searchmetrics.com/pl/)

Jest bardziej rozbudowany od poprzednika. Między innymi umożliwia śledzenie i monitorowanie zmian w widoczności stron w wyszukiwarce. Możemy też analizować zmiany w cotygodniowych wykresach, co pozwoli na przykład sprawdzać, czy nasza strona nie otrzymała kary od Google. Najtańszy pakiet Searchmetrics kosztuj 69 euro za miesiąc.

Analiza linków

Dzięki tym narzędziom możemy na bieżąco monitorować wszystkie linki prowadzące do naszej strony. Dzięki temu sprawdzimy, czy nasza kampania SEO, którą zleciliśmy firmie lub osobie z zewnątrz przynosi efekty. Dodatkowo możemy sprawdzać linki stron naszej konkurencji. Dzięki temu dowiemy się, gdzie jeszcze możemy zyskać nowe linki do naszej strony.

  1. MajesticSEO (https://pl.majestic.com/)

Jest wygodny i łatwy w obsłudze. Możemy sprawdzić na jakich stronach znajdują się linki oraz jaka tematyka stron najczęściej odsyła użytkowników do naszej strony. Najtańszy pakiet MajesticSEO kosztuje 39 euro za miesiąc.

  1. Ahrefs (https://ahrefs.com/)

Ahrefs posiada te same możliwości co MajesticSEO. Dodatkowo, posiada też przydatną opcję wykrywania nieistniejących linków, które prowadzą do naszej strony. Najtańszy pakiet kosztuje 79$ za miesiąc.

Zakup treści

Nie każdy potrafi lub ma czas tworzyć treści na swoją stronę. Dlatego w tym celu powstały poniższe strony:

  1. Textbookers (https://www.textbookers.com/)

Texbookers posiada szeroką ofertę, wśród których możemy znaleźć opisy produktów, teksty specjalistyczne lub blogowe. Oferuje także tłumaczenia z języka angielskiego na język polski. Cena tekstu różni się w zależności od jego długości i tematyki.

  1. SEOTXT (http://seotxt.pl/)

SEOTXT oferuje podobne zlecenia co Texbookers. Dodatkowo posiada możliwość zamówienia komentarzy lub opinii lub przeredagowywania opisów produktów z innych stron, aby uzyskać unikalne treści.
To tylko kilka z dostępnych narzędzi, które wspomagają pracę pozycjonera. Chcieliśmy przybliżyć Wam możliwości, jakie przynosi korzystanie z płatnych lub bezpłatnych narzędzi. Ich wybór zależy tylko od Was.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *