Messenger Facebook to precyzyjna odpowiedź za zapotrzebowanie rynku e- commerce, który z roku na rok coraz intensywniej korzysta z funkcjonalności mediów społecznościowych i szybkich form komunikacji. Jakie możliwości daje aplikacja Facebook Messenger oraz jak ją zainstalować? Odpowiedzi znajdziesz w poniższym artykule. Zapraszamy do lektury!
Messenger Facebook – najważniejsze informacje
Aplikacja Messenger pozwala na bezpośredni i wygodny kontakt z klientem sklepu online, za pośrednictwem najpopularniejszego komunikatora. Co istotne? Z aplikacji można korzystać nie tylko na komputerach, ale również na urządzeniach przenośnych z systemem iOS oraz Android. Dzięki Messenger Facebook Klient ma możliwość szybszego dostępu do oferty sklepu, sprawdzenia zamówień czy zgłaszania pytań dotyczących oferty. Dodaj czat do swojego e- sklepu i zwiększ sprzedaż! Dzięki integracji z Messengerem Facebooka możesz dodać czat do swojego sklepu zupełnie za darmo.
Czy wiesz, że ….
- 75% Klientów woli kontaktować się przez czat online
- 50% Klientów twierdzi, że jedną z najważniejszych funkcji, jaką może zaoferować sklep internetowy, jest możliwość rozmowy z realną osobą, która odpowie na pytania w trakcie zakupów
- Ponad 50% Klientów decyduje się na opuszczenie witryny, jeśli nie znajduje szybko odpowiedzi na swoje pytania
Aplikacja integruje sklep z komunikatorem Messenger Facebooka, dzięki czemu możesz prowadzić rozmowy z Klientami odwiedzającymi stronę sklepu i pomóc im w zakupach. Dzięki tej integracji, będziesz mógł komunikować się z Klientami, tak jak tego oczekują!
Instalacja aplikacji
Aby zainstalować aplikację, należy przejść w panelu administracyjnym do zakładki „Aplikacje”, wyszukać aplikację „Facebook Messenger”, a następnie kliknąć „Zainstaluj”.
Jak wygląda konfiguracja aplikacji?
- Przejdź do „Ustawień” aplikacji.
- Kliknij przycisk „Zweryfikuj konto” (tylko w przypadku pierwszej konfiguracji) i zaakceptuj prośbę dostępu aplikacji do Twojego konta FB.
- Jeśli jesteś już zalogowany do konta, aplikacja powiążę konfigurację z Twoim kontem. Z kolei, jeśli chcesz skorzystać z innego konta- przeloguj się do niego.
- Po akceptacji dostępu możesz wybrać, dla której strony serwisu Facebook chcesz aktywować aplikację.
- Pamiętaj, że aplikacja nie udziela dostępu do profilów prywatnych, a wyłącznie stron utworzonych w serwisie FB.
- Po zapisaniu zamian uzyskasz dostęp do dalszych etapów związanych z konfiguracją aplikacji.
- Wprowadź zmiany i zachowaj je.
Messenger Facebook- funkcje i akcje aplikacji
Aplikacja Messenger Facebook posiada również wiele innych funkcji:
- Rozmowy automatyczne- komunikacja z automatem. To funkcja, która pozwala nawiązywać Klientom sklepu kontakt w aplikacji Messenger (lub przez witrynę) z automatem, czyli botem. To doskonałe rozwiązanie, bowiem tego typu rozmowa umożliwi, bez potrzeby angażowania pracownika sklepu, wyświetlenie informacji o danym zamówieniu, dostępnym asortymencie lub aktualnych promocjach
- Dostępne komendy- komendy dotyczące rozmowy z automatem: przeglądaj, rozmowa, szukaj, promocje, status. Jednak to nie wszystko- Klient może również wprowadzić podczas rozmowy określone słowa kluczowe, aby sprawdzić dostępne produkty
- Ustawienia przycisku „Napisz do nas”- aktywacja tej opcji spowoduje pojawienie się przycisku kontaktowego na stronie e- sklepu. Jego naciśnięcie automatycznie wywołuje komunikator Messenger, i tym samym rozpoczyna konwersację. Należy zaznaczyć, że w konfiguracji przycisku możesz zmienić zarówno jego lokalizację, rozmiar, jak i kolor
- Powiadomienia o statusie zamówienia w Messengerze- podczas składania zamówienia Klient sklepu może wyrazić zgodę na otrzymywanie powiadomień w aplikacji Messenger. Dzięki nim możliwe jest sprawdzenie szczegółów do 10 zamówień wstecz. Pamiętaj, aby podczas konfiguracji aplikacji ustawić, kiedy powiadomienia mają być wysyłane
- Określenie koloru i rozmiaru przycisku powiadomień, który Klient będzie mógł kliknąć w trakcie składania zamówienia
Komunikacja w Messenger Facebook będzie nie tylko bezpośrednia i nowoczesna, ale przede wszystkim wygodna dla Twoich Klientów. Dzięki wykorzystaniu aplikacji, z której korzystają codziennie, dostęp do informacji o zakupach będzie znacznie prostszy i szybszy. Integracja sklepu online z Facebook Messenger sprawi, że konsumenci zyskają kolejny powód, aby to właśnie u Ciebie robić zakupy! Masz jakieś pytania bądź wątpliwości dotyczące działania aplikacji? Skontaktuj się z naszą agencją marketingową- chętnie pomożemy. Zapraszamy.