Nowinki techniczne chyba nigdy nie skończą nas zaskakiwać. Jeszcze niedawno wielkim odkryciem były smartfony, które można obsługiwać za pomocą dotyku, a teraz bez problemu możemy rozmawiać i smsować przez nowoczesny smartwatch Neptun Duo. I kto by się spodziewał, że japońska firma wymyśli przyrząd, który włącza dokładnie tę piosenkę jaka chodzi nam po głowie?

Technika wpływa na wszystkie aspekty życia i pracy. Nie omija to także branży Public Relations.

Z duchem czasu

Jeszcze 30 lat temu nikt nie wyobrażał sobie życia bez prądu, a dziś nawet nie myślimy o tym, jakby wyglądał świat bez Internetu. I właściwie nie wiemy, co jeszcze przez całe nasze życie może stać się niezbędne do funkcjonowania. Jeśli firma Neurowear potrafi stworzyć sprzęt, który uruchamia muzykę o jakiej myślimy, to czytanie w myślach, jest chyba tylko kwestią czasu.
Wiadome jest jedno – Internet pozostanie z nami na zawsze i będzie wpływał na wszystko w coraz większym stopniu. Dziś prawie każda firma korzysta z internetu – mają swoje strony internetowe, konta na portalach społecznościowych i wyświetlają reklamy na wielu portalach. Daje to duże pole do popisu i możliwość natychmiastowego dotarcia do klientów.
Dlatego tak ważne jest, aby PR-owiec śledził nowinki techniczne i umiał odnaleźć się we wciąż zmieniającym się świecie. Według danych, cykl życia produktu i skraca się z roku na rok, co oznacza, że musimy nauczyć się dopasowywać nasze techniki pracy do coraz bardziej wymagających klientów. Tylko w ten sposób możemy dotrzeć do klientów, zwrócić ich uwagę na produkt oraz uzyskać dobre relacje.

Traf w gusta odbiorców

Nowoczesna technologia pomaga nam w zbieraniu danych na temat potrzeb i zainteresowań ludzi. I nie mówimy tu tylko o wykorzystaniu danych analitycznych, ale dużo bardziej rozwiniętych metod. Dzisiaj potrafimy nawet zeskanować obraz ludzkiego mózgu i sprawdzić jak reaguje na określone sytuacje.
Tak naprawdę wcale tego nie potrzebujemy. Wystarczy wejść na Facebook, Instagram czy Twitter, aby zobaczyć czym aktualnie interesuje się nasza grupa docelowa. Dodatkowo social media zdecydowanie ułatwiają bezpośredni kontakt i prowadzenie dialogu, co bardzo pozytywnie wpływa na markę. Poznając swoich klientów dużo łatwiej prowadzić jest akcje PR-owe oraz dostosować notatki prasowe do panujących trendów.

Dopasuj swój język się do najnowszych trendów

Poznając na bieżąco dość szybko zmieniający się świat, lepiej trafiamy do potencjalnych klientów. Powinniśmy wciąż dopasowywać treści i język, który dzisiaj jest niczym rozwijający się organizm, a do słownika co chwila trafiają nowe słowa. Pomogą nam w tym nowoczesne narzędzia pracy, które dzielą się ze względu na ich funkcjonalność:

  1. Narzędzia prasowe online

Nie skupiajmy się tylko na jednym wydawcy. Wysyłajmy swoją notatkę prasową do kilku portali informacyjnych dla dziennikarzy. Wysyłając ją do jednego, nie mamy pewności, że zostanie opublikowana, a im więcej portali wybierzemy, tym bardziej zwiększają się nasze szanse.
Jeśli nasz artykuł spodoba się kilku portalom, które go opublikują, może powstać niekorzystny duplicate content, czyli powielanie treści. Dlatego dla każdego portalu wysyłajmy lekko przeredagowaną notkę.
Do najbardziej popularnych narzędzi prasowych w Polsce należą:

  1. Programy do mailingu

Wysyłanie mailingu z własnej skrzynki pocztowej może nieść za sobą konsekwencje prawne, dlatego lepiej skorzystać ze specjalnych programów, które ukrywają listę odbiorców naszej wiadomości (ochrona danych osobowych).
Do najpopularniejszych programów do wysyłania mailingu jest FreshMail, który wyróżnia się intuicyjnością, łatwością obsługi, mnóstwem dostępnych szablonów oraz możliwością przeprowadzenia spam testów.
Spam testy są niezwykle praktyczne – dzięki nim sprawdzimy, czy nasz e-mail nie trafi do spamu lub pobocznych podstron, lecz do głównej skrzynki odbiorczej.
Innym, równie dobrym programem jest MailChimp. Dodatkowo wersja podstawowa jest całkowicie darmowa. Możemy za darmo korzystać z zarządzania listami odbiorców i gotowych szablonów dostosowanych do komputerów tabletów oraz smartfonów, którymi możemy ubarwić treść wiadomości.

  1. Biura prasowe online

Biuro prasowe to wielozadaniowy serwis, który pomaga w wielu aspektach prowadzenia PR-u. Do najpopularniejszych z nich należą:

  • Pressium – wspiera zarządzanie bazami kontaktów oraz notatek prasowych. Dodatkowo jest doskonały do budowy wizerunku marki i prowadzenia komunikacji z mediami. Z ich usług korzystają np. Lenovo czy NTT System.
  • NetPR – bardzo podobny w działaniu do Pressium. Do PR-u używa ich między innymi PKO Bank Polski, Netia i Interia
  • Prowly – oprócz podstawowych funkcji posiada też raportowanie wysyłki maili, personalizację maili oraz możliwość budowania bazy wiedzy o mediach. Korzysta z nich np. Gazeta.pl czy Spotify.

Wszystkie te biura prasowe wciąż są unowocześnianie i dostosowują swoje funkcje do zmieniających się trendów. Wciąż pojawiają się nowe usługi, które wspomagają pracę PR-owców. Każdy, kto pracuje w Public Relations powinien chociaż sprawdzić, jakie ciekawe funkcje i ułatwienia posiadają te portale.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *