Planowanie i wdrażanie kampanii display w 5 krokach

Planowanie i wdrażanie kampanii display w 5 krokach

Reklama jest dźwignią handlu – wie o tym każdy. Jednak wszechobecne reklamy nie wzbudzają już zainteresowania wśród potencjalnych klientów. Użytkownicy zobojętnieli na reklamy, więc trzeba się bardzo postarać, aby wzbudzić ich uwagę. Taką możliwość oferuje Google, które daje nam reklamę display. Co to jest i dlaczego warto ją wykorzystać? Poniżej przedstawiamy 5 kroków, które pomogą wdrożyć reklamy displayowe.

Dobrze zaplanowana kampania displayowa przyniesie zdecydowanie więcej korzyści niż ta wdrożona bez zastanowienia. Jeśli chcesz uzyskać skuteczną kampanię reklamową, poświęć jej chwilę i przygotuj plan, który pomoże Ci uzyskać niezwykłe wyniki.

Jak dobrze przygotować kampanię displayową?

Dobra reklama wymaga przygotowania

Przede wszystkim musimy działać według stworzonego wcześniej planu. Robiąc wszystko krok po kroku, punkt po punkcie, mamy pewność, że niczego nie przeoczymy i o niczym nie zapomnimy. To także duża oszczędność czasu, bo zaplanowane działania zawsze są wykonywane szybciej i skuteczniej.
Kampania displayowa pozwala na emisję reklam na wybranych portalach i aplikacjach dostępnych w sieci reklamowej Google. Reklamy te mogą mieć różną formę – graficzną, filmową, multimedialną lub tekstową. Do istotnych zalet reklam displayowych należy zwiększenie świadomości marki i wzbudzenie potrzeby zakupu u przyszłych klientów.
Planując kampanię displayową warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

  • Jakie zalety ma Twoja oferta?
  • Dlaczego jest lepsza od produktów konkurencji?
  • Kto jest Twoją grupą docelową?
  • Ile kosztuje produkt?

Planujemy kampanię displayową

Planowanie i wdrażanie kampanii display można podzielić na 5 najważniejszych etapów:

  1. Wypisanie celów

Na początek musimy określić, jakie cele chcemy osiągnąć: zwiększyć sprzedaż, zwiększyć rozpoznawalność marki czy może zwiększyć liczbę kliknięć? Przed stworzeniem planu zastanówmy się  na czym najbardziej nam zależy. Mając wybrany cel dużo łatwiej będzie nam pokierować reklamą wybrać opcję kierowania reklam.

  1. Wybierz grupę docelową

Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. To samo odnosi się do produktu – jeśli skierujemy reklamę produktu do wszystkich, nie zainteresujemy nikogo. Dlatego musimy zdefiniować grupę docelową, do której nawiążemy reklamę. Pomocy udzieli nam sam Google, który pomoże nam znaleźć odpowiednich klientów i najlepiej dostosowane strony w sieci. Inne narzędzia opisaliśmy w artykule dotyczącym analizie konkurencji pod kątem SEO.

  1. Stwórz własną reklamę display

Podczas tworzenia reklamy display w narzędziach Google możemy wybrać gotowy szablon lub stworzyć własny. Pamiętajmy, że reklama musi zwracać uwagę i zachęcać do kliknięcia. Dobrze zastanówmy się, jak powinna wyglądać taka reklama.

  1. Ustaw stawki i budżet

Zawsze podajemy maksymalną stawkę, jaką chcemy wydać za wyświetlenie i kliknięcie w reklamę. Dla osób, które chcą zwiększyć ilość klientów, którzy odwiedzają witrynę, warto wybrać model CPC – cost per click – czyli płatność za każde kliknięcie w reklamę. Jeśli jednak zależy nam na zwiększeniu świadomości marki, zdecydowanie lepiej wybrać model CPM – cost per mille, czyli koszt dotarcia do tysiąca odbiorców.

  1. Sprawdź skuteczność reklamy

Google posiada wiele przydatnych narzędzi, które pozwolą zmierzyć skuteczność prowadzonych działań. Pomogą one zoptymalizować kampanię reklamową i poprawić efekty działań.

Dobry plan jest podstawą skutecznej kampanii display

Każdy powinien mieć w nawyku, że przed podjęciem ważnych zadań, powinien stworzyć plan działania. Korzystając z niego unikniemy wielu wpadek i pominięcia ważnych elementów.
Dlatego tak ważne jest stworzenie dobrego planu do przygotowania kampanii display.