Pozycjonowanie stron cennik – od czego zależy cena pozycjonowania strony internetowej? Ile kosztuje pozycjonowanie stron?
Sposób wyceny pozycjonowania – Metody i czas pracy
Najtańsze oferty podwyższania pozycji strony w wyszukiwarce nie są warte uwagi. Dlaczego? Najczęściej przynoszą więcej szkód niż pożytku i są bardzo krótkotrwałe. Opierają się na niektórych metodach tzw. black hat SEO, które polegają na generowaniu przez automaty w wielu linków o niskiej jakości, praktycznie z identycznym tekstem. Wyszukiwarka Google wyłapuje takie metody linkowania i zazwyczaj sięgnięcie po półśrodki kończy się karą ze strony wyszukiwarki. Istnieją również bardziej etyczne i czasochłonne sposoby, które skupiają się przede wszystkim na linkowaniu z wartościowych zapleczy. W naszej agencji kompleksowo opracowujemy strategię linkowania wewnętrznego. Tego typu metody są droższe, ale również trwalsze i dużo bardziej efektywne
Konkurencyjność branży i pozycjonowanych fraz kluczowych
Należy pamiętać, że im większa rywalizacja w danej branży, tym większa szansa, że więcej niż jeden zawodnik startuje w wyścigu po najwyższe pozycje w rankingu Google. Mowa tutaj o konkurencyjności słów kluczowych. To z kolei oznacza nie tylko bardziej zaciekłą walkę o Klienta, ale również o dobrą pozycję fraz i słów opisujących działalność firmy. Rosnąca konkurencja, wysoce konkurencyjne frazy, to dłuższy czas, który należy poświęcić na wypozycjonowanie kluczowych fraz a co za tym idzie wyższe koszty.
Liczba słów kluczowych
Obecnie praktycznie już nikt nie decyduje się na pozycjonowanie tylko kilku słów kluczowych. Tym bardziej, że włożenie wysiłku w linkowanie do zbyt małej liczby fraz i słów kluczowych zamiast pomóc, może wydać się wyszukiwarce Google podejrzane. Dlatego obecnie absolutne minimum to 10 fraz, natomiast maksimum tak naprawdę nie da się określić. Istnieją rozbudowane sklepy internetowe, które ze względu na ilość produktów potrzebują pozycjonowania nawet na kilkaset lub kilka tysięcy słów kluczowych. W tej sytuacji cena usługi pozycjonowania Twojej strony proporcjonalnie wzrasta
Jakość i zawartość strony www
Pozycjonowanie oraz ceny tej usługi zależą również od jakości strony internetowej, której pozycje należy podnieść. Z kolei, stan witryny zależy od wielu czynników. Przede wszystkim ważna jest jej historia, to ile czasu strona www istnieje w internecie, czy została kiedyś ukarana przez Google lub kiedy ostatnio i jak często była aktualizowana. Ponadto, na jej wartość wpływa również to, czy zawiera unikalne i merytoryczne treści (content marketing) nie posiada błędów technicznych i czy jest dobrze zoptymalizowana. Osoba zajmująca się pozycjonowaniem stron internetowych stoi przed zadaniem podniesienia pozycji takiej strony, musi przeanalizować wszystkie te czynniki oraz obliczyć ile czasu zajmie jej udoskonalenie i działania przyczyniające się do zwiększenia widoczności witryny. Wysokiej jakości treści mają w tym przypadku duże znaczenie
Pozycjonowanie stron – Czas trwania umowy
Im dłużej trwa umowa, tym miesięczne koszty pozycjonowania w cenniku są niższe. Wynika to z faktu, że na początku współpracy, gdy pozycje strony dla danej frazy są najdalej w wyszukiwarce Google, należy włożyć najwięcej czasu i poświęcenia, aby ta wyszukiwarka ją dostrzegła. Następnie, kiedy strona firmy jest już dobrze zoptymalizowana a działania pozycjonujące regularne, proces ten staje się bardziej ustabilizowany i kosztuje mniej
Pozycjonowanie stron www cennik – ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?
Zastanawiasz się, ile kosztuje miesięcznie usługa pozycjonowania? Przede wszystkim powinieneś zadać sobie odpowiednie pytanie – jaki efekt chcesz osiągnąć: czy jest to obecność w wynikach Google konkretny poziom ruchu na stronie, sprzedaż czy jeszcze coś innego. Koszt pozycjonowania strony jest zależny od wielu różnych czynników, które trzeba na wstępie przeanalizować. Poszczególne działania należy dopasować indywidualnie, zarówno do strony branży, jak i własnego budżetu i celów.
Działania jakie prowadzi agencja SEO m.in audyt strony, a w konsekwencji również pozycjonowanie stron internetowych to działania złożone. Właśnie z tego powodu ich składowych nie da się pobieżnie ustalić np. w oparciu o statystyki oglądalności strony lub konkurencji – należy je dobrać indywidualnie do własnej firmy. Koszty związane z SEO zazwyczaj ustalane są na podstawie dwóch kategorii – stawki godzinowej lub abonamentu miesięcznego. W przypadku konsultacji potrzebną liczbę godzin można oszacować, jednak ich ostateczna ilość może ulec zmianie. Jeżeli chodzi o zaletę stawki godzinowej, jest to możliwość modyfikacji budżetowych w poszczególnych miesiącach. Natomiast w przypadku abonamentu koszt pozycjonowania strony jest znany odgórnie i nie ulega zmianie bez wcześniejszych ustaleń.
Koszty pozycjonowania stron internetowych mogą sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie, jednak najtańsze pakiety zaczynają się od ok. 3000 zł. Taki budżet pozwala już na efektywne działania, jednak oznacza ograniczoną ilość treści na stronę (content marketing) bądź działań w ramach link buildingu.
Od czego jeszcze zależy cena pozycjonowania?
Kluczowe dla ceny są składowe oferty SEO. Porównując je warto zwrócić uwagę m.in. na:
- treści na stronę – content marketing – ile znaków ze spacjami oferuje dany dostawca
- link building – w tym przypadku duże znaczenie ma nie tylko ilość, ale jakość źródeł.; warto w sposób profesjonalny zająć się budową profilu linków przychodzących. Prościej mówiąc, najlepiej postawić na sprawdzoną strategię linkowania wewnętrznego
- audyt SEO i jego zakres – audyt strony pokazuje co należy ulepszyć, aby witryna była bardziej widoczna w sieci
- sposób weryfikacji skuteczności strategii – czyli, czy agencja raportuje wykonywane działania i w jakiej formie to robi
- oraz możliwość bieżących konsultacji
Należy również pamiętać, że nad projektem SEO po stronie agencji pracuje sztab doświadczonych specjalistów, w których w skład wchodzą: specjalista branży SEO, copywriter (usługi content marketingu) project manager. Ich wiedza oraz doświadczenie to również koszt pozycjonowania, o którym często zapomina się porównując oferty. Ponadto, na cenę pozycjonowania Twojej strony www wpływa również poziom skomplikowania danego projektu. Mogą też dojść dodatkowe elementy takie jak szkolenia – wszystko to znajduje odbicie w ostatecznej cenie pozycjonowania
Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej – jak wycenić koszt?
Zaczęliśmy od kosztów określajacych usługę pozycjonowania, które są najbardziej istotne przy wycenie w przypadku pozycjonowania. Przystępując do niej należy wykonać audyt SEO, wstępną analizę konkurencji strony internetowej oraz zaplanować strategię, która będzie mogła pozytywnie wpłynąć na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Następnie należy ustalić budżet zaczynając od minimum. Koszt pozycjonowania Twojej strony może różnić się między agencjami, dlatego należy wybrać taką ofertę, która będzie jak najbardziej dopasowana do potrzeb i możliwości firmy.
Ile kosztuje lokalne pozycjonowanie stron www?
Jeżeli chodzi o pozycjonowanie lokalne, to jest ono zazwyczaj najtańszym rodzajem usługi SEO Wpływa na to przede wszystkim niższa konkurencyjność. W większych miastach jest to świetny sposób na uzyskanie lepszej pozycji w Google oraz dotarcie do jeszcze szerszego grona potencjalnych Klientów. Zatem, ile kosztuje pozycjonowanie lokalne dla danej firmy? Ceny najczęściej zaczynają się od 2-3 tysięcy złotych. Należy jednak pamiętać, że będą one rosły, gdy będziesz chciał promować ten sam biznes np. w Warszawie i w Sosnowcu. Zakres prac, który proponuje agencja w dużym stopniu będzie opierał się na optymalizacji on-stie i link buildingu. Usługi content marketingu w tym przypadku stanowią mniej istotny aspekt.
Pozycjonowanie stron cennik – ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?
Pozycjonowanie sklepów internetowych jest droższe niż pozycjonowanie lokalne. Zarówno optymalizacja strony www, jak i rozbudowa pochłaniają dużo pracy. Co istotne? Sklepy internetowe działają krajowo i nie ograniczają się lokalizacją miast. W związku z powyższym często konkurencyjność jest znacznie wyższa. Ile więc kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego? Koszt pozycjonowania sklepu internetowego to przedział od 3-4 tysięcy złotych. Jednak oferty z przedziału 5-10 tysięcy złotych (i więcej) nie są rzadkością. Oprócz wizji rozwoju warto w ich przypadku zwrócić również uwagę na content on-stie, który oferuje agencja. Może on być bardzo przydatny np. pod opisy kategorii, produktów bądź blog. Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga więcej pracy i poświęcenia
Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych firmowych? Cennik pozycjonowania stron
Jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron www firmowych, również ono może być dość kosztowne. Optymalizacja strony www bardzo często jest rozległa. Budżet w jakim można zacząć rozważać wsparcie agencji SEO to 3000 zł. Z kolei, jeżeli działasz w mocno konkurencyjnej branży, koszt usługi pozycjonowania strony może sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy zł.
Pozycjonowanie witryny cennik – ile kosztuje pozycjonowanie stron i audyt SEO strony www?
Wykonanie audytu SEO to najczęściej pierwszy etap i fundament pozycjonowania serwisów, który jest również istotnym elementem weryfikacji oferty. Jest to narzędzie, które pomaga w sprawdzeniu jakości witryny. Jego obecność jest kluczowa dla dobrze wykonanego projektu SEO, ponieważ pokazuje jak powinna przebiegać optymalizacja strony internetowej. To działanie ma ogromny wpływ na skuteczność pozycjonowania. Ponadto, audyt obejmuje również analizę witryny pod kątem typu treści, linków oraz elementów technicznych, fraz kluczowych. Cena za audyt SEO serwisu zaczyna się od ok. 2000 zł. Najdroższy jest audyt SEO stron e-commerce, w przypadku których rozmiar serwisu jest największy.
Koszt pozycjonowania strony – analiza i raportowanie
Należy również zaznaczyć, że w cenie pozycjonowania zawiera się nie tylko monitorowanie, ale przede wszystkim zwiększenie widoczności strony internetowej. Zatrudniony przez Ciebie specjalista SEO lub agencja powinni co miesiąc przesyłać Ci raport z audytu SEO, który pokazuje co się dzieje z Twoją stroną. Właśnie na tej podstawie podejmuje się decyzje dotyczące kolejnych działań.
Cennik pozycjonowania stron internetowych – metody rozliczania pozycjonowania strony
Obecnie na rynku funkcjonuje kilka sposobów rozliczenia za pozycjonowanie:
model abonamentowy
Polega na miesięcznej opłacie, w ramach której wykonywane są określone prace. Ten model jest transparentny, elastyczny i zakłada systematyczne działania rozłożone w czasie, co w pozycjonowaniu ma największy potencjał
rozliczenie za efekt
Choć można się z nim jeszcze spotkać, to pojawia się coraz rzadziej. Niesie ze sobą spore ryzyko ze względu na dążenie wykonawcy do jak najszybszego osiągnięcia dużych efektów – a jak wiadomo w SEO dobre efekty rzadko kiedy przychodzą szybko. Rezultaty takich działań mogą być więc widoczne na krótką metę, jednak w dłuższej perspektywie takie pozycjonowanie stron prędzej zaszkodzi. Jeżeli chodzi o koszt pozcyjonowania, jest on też mniej transparentny, ponieważ wykonawca może chcieć więcej niż zakładano początkowo, jeśli efekt będzie imponujący
model hybrydowy
Czyli abonament (stały koszt pozycjonowania) plus dodatek za efekt. Mimo, iż z pozoru ten system wygląda bezpiecznie dla Klienta, jednak w praktyce może (choć nie musi) mieć wady systemu rozliczenia przy jednoczesnej opłacie abonamentowej. Oczywiście nie jest to regułą – najczęściej umowy przy tym rodzaju rozliczenia są dopasowane do konkretnej sytuacji i Klienta, dlatego nie warto tego modelu rozliczenia z góry skreślać
Cennik pozycjonowania stron internetowych – ile wydawać na SEO?
Niestety w tym przypadku nie ma jednoznacznej odpowiedzi – budżet na SEO zależy od miesięcznego zakresu działań związanych z pozycjonowaniem. W teorii, im więcej będziesz przeznaczać na SEO, tym więcej będzie się działo z Twoją stroną internetową i przełoży się to na szybszy wzrost ruchu. Oczywiście w tym wszystkim istotna jest również jakość usługi. Jeśli będzie ona zbyt słaba, wydanie większej ilości pieniędzy nie da większego efektu biznesowego. Warto jednak pamiętać, że istnieje pewna grupa czynników, która wpływa na kwoty jakie trzeba wydawać na SEO. Są to:
Cena pozycjonowania strony – Konkurencja
Pierwsza strona wyszukiwania posiada średnio około 10 miejsc. Ilość firm i przedsiębiorstw, które walczą o te pozycje ma ogromny wpływ na działanie jakie należy podjąć, aby zdobyć te miejsca. Ogólnie przyjęta zasada jest taka – im lepsza konkurencja, tym więcej musisz wydawać by ją dogonić. Cena SEO zależy więc od Twojej konkurencji. Jeżeli Twoja konkurencja pozycjonuje się od kilku lat i wydaje po ok. 5000 zł miesięcznie, to trudno będzie powalczyć o najlepsze miejsca z mniejszym budżetem. Oczywiście nie w każdym przypadku ilość wydanych pieniędzy może być przełożeniem na skuteczność działań, jakie prowadzi agencja SEO. Chodzi tutaj przede wszystkim o zasadę, że trudno jest pokonać tych najlepszych bez odpowiedniego budżetu
Koszt pozycjonowania stron internetowych – Branża
Koszt pozycjonowania strony uzależniony jest również od branży, w której działasz. Musisz zdać sobie sprawę, że prezentacja wyników wyszukiwania w Google zależy od tematyki strony. Zdarza się, że poszczególne branże różnią się czynnikami, które wpływają na pozycję danej strony. Aby móc osiągnąć sukces w różnych branżach wykorzystuje się odmienne metody optymalizacji witryny lub zdobywania linków. Zakres tych działań może wpływać na potrzebny budżet – branże mające największą konkurencję będą droższe, a koszt pozycjonowania będzie naprawdę wysoki. Warto postawić na profesjonalną optymalizację strony www
Cennik pozycjonowania – obecna sytuacja
Oprócz wyżej wymienionych czynników na to, ile kosztuje skuteczne pozycjonowanie stron internetowych ma również wpływ punkt startowy, czyli obecna kondycja strony internetowej. Jeżeli chodzi o obecność w wyszukiwarkach, to każda strona www jest na pewnym etapie. Prościej mówiąc, istnieje spora różnica między witryną, która powstała miesiąc wcześniej a stroną, która istnieje już 5 lat i wymaga jedynie optymalizacji treści. Warto jednak podkreślić, że czas nie jest tutaj wyznacznikiem sytuacji firmy. Może przecież zdarzyć się tak, że Twoja strona internetowa istnieje od wielu lat, lecz nigdy nie pracowałeś nad nią pod kątem SEO. Wyznacznikiem w takiej sytuacji są działania, które były wykonywane wcześniej oraz parametry takie jak m.in. ruch strony z wyszukiwarek bądź ilość fraz kluczowych, na które strona pojawia się w Google
Cena pozycjonowania – Cel firmy
Jeśli zastanawiasz się, ile kosztuje pozycjonowanie strony, musisz zadać sobie pytanie, w jakim celu chcesz pozycjonować własną stronę internetową. Oczywistą rzeczą jest, iż myśląc o pozycjonowaniu stron internetowych, nie chcesz tylko i wyłącznie być na pierwszym miejscu. Potrzebujesz dalszych korzyści płynących z tego faktu. Jeśli zależy Ci na powolnym, ale regularnym zwiększaniu swojej obecności firmy w Google, to Twoje podejście jest dość racjonalne. Z kolei, jeżeli chcesz zostać liderem w branży w wynikach wyszukiwania, to niestety może się to okazać dość trudne i skomplikowane, przede wszystkim przez wysokie ceny
Koszt pozycjonowania stron internetowych – Czas
Czas w działaniach SEO to bardzo istotna kwestia – nie da się wypozycjonować strony w przeciągu kilku tygodni. W przypadku nowej witryny, która nigdy nie miała prowadzonych żadnych działań wartościowy ruch zacznie się pojawiać po mniej więcej roku regularnej i systematycznej pracy. Rok to czas po jakim Klienci średnio zaczynają odczuwać efekt biznesowy. Ro właśnie po takim czasie można zacząć zastanawiać się nad opłacalnością pozycjonowania. Oczywiście może zdarzyć się, że strona osiągnie sukces po kilku miesiącach, z kolei inne będą potrzebowały kilkunastu miesięcy.
Zastanawiasz się jak to się ma do budżetu? Im szybciej chcesz osiągnąć dobry wynik, tym więcej działań trzeba wykonać w tym samym czasie. Teoretycznie można skrócić czas osiągnięcia pewnego etapu np. poprzez podwojenie ilości dostarczanych treści, publikacje zewnętrznych bądź godzin przeznaczonych na optymalizację witryny. Niestety czas sam w sobie jest również ważnym czynnikiem SEO i nie można tego dowolnie skalować. W SEO potrzebna jest cierpliwość – strona internetowa musi zdobyć autorytet w oczach wyszukiwarki Google, a to wymaga odpowiedniej ilości czasu.
Pozycjonowanie strony www – Ile powinna wydawać firma na pozycjonowanie, żeby to miało sens?
Stworzenie jednego, uniwersalnego cennika pozycjonowania jest bardzo trudne, ponieważ każda branża posiada swoją specyfikę. Wiele zależy również od konkurencji oraz otoczenia w Google. Ze względu na fakt, iż ogólne i dokładne przedstawienie cen oraz kosztów jest niemożliwe, postaramy się przedstawić minimalne koszty jakie powinien ponieść dany rodzaj biznesu, aby działania miały w ogóle sens. Warto się z tym zapoznać, ponieważ może zdarzyć tak, że wydawanie niskiej kwoty mija się z celem i lepiej tę kwotę przeznaczyć na inne działania marketingowe.
Minimalne koszty jakie powinien ponieść dany rodzaj firmy:
- lokalny biznes mniejszym mieście – 500 zł netto
- lokalny biznes w większym mieście – 1000 – 2000 zł netto
- mały biznes w skali całego kraju – 3000 – 4000 zł netto
- duży biznes w skali całego kraju – 4000 – 6000 zł netto
- mały, niszowy sklep internetowy – 3000 – 6000 zł netto
- duży sklep internetowy – 5000 – 10 000 zł netto
- duży e-commerce w konkurencyjnej branży – 10 000 – 20 000 zł netto
Pozycjonowanie witryny cennik – dlaczego tanie pozycjonowanie nie ma sensu?
Istnieje jeszcze wiele firm, które oferują usługi SEO po bardzo niskich cenach (poniżej 1000 zł). Jednak jest to działanie nieopłacalne dla firm, które oferują taką usługę. Dlaczego? Przy niskim abonamencie ciężko będzie przeznaczyć około połowy na copywriterów bądź link building. Efektem będą słabej jakości teksty oraz linki generowane automatycznie, co w dłuższej perspektywie bardziej Ci zaszkodzi niż pomoże.
Pozycjonowanie strony www – co zrobić gdy nie stać na takie wydatki?
To pytanie, które bardzo często zadają Klienci. Przede wszystkim nie można tych kwot rozpatrywać w formie kosztu. Powinieneś pamiętać, że jest to Twoja inwestycja, która zwróci się wielokrotnie, jeżeli tylko będziesz w stanie poczekać kilkanaście miesięcy. Jeśli Twojej firmy nie stać na taki wydatek, to lepiej nie wydawać w ogóle tych pieniędzy na SEO. W tym przypadku lepszym rozwiązaniem będzie zainwestowanie przeznaczonej kwoty np. na płatną reklamę w Google Ads. Mimo, iż będzie drożej, jednak znacznie szybciej zaczną do Ciebie przychodzić potencjalni Klienci.
Drugim rozwiązaniem są samodzielne działania w zakresie SEO, które wbrew krążącym opiniom nie są trudne – wymagają jedynie czasu. Ponadto, możesz zlecić specjaliście przygotowanie odpowiedniej strategii SEO lub zrobienie audytu – w tych przypadkach koszty będą jednorazowe. Przejście przez odpowiednie szkolenia i kursy powinno pozwolić Ci rozwijać swoją stronę. Będzie o wiele taniej, jednak będziesz musiał poświęcić wiele czasu na osiągnięcie dobrych rezultatów. Choć pozycjonowanie strony www jest pracą na cały etat, jednak da się tego nauczyć.
Pozycjonowanie strony cennik – czy można pozycjonować stronę www w cenie 300 zł?
Pozycjonowanie stron internetowych i sklepów online jest coraz bardziej skomplikowane. Z roku na rok sytuacja komplikuje się, ponieważ algorytmy Google nieustannie stawiają wyżej poprzeczkę w zakresie dostosowania witryn pod użytkowników. W związku z tym, trzeba poświęcić więcej czasu na tworzenie treści oraz szukanie dobrych miejsc pod wartościowe linki. Zwracając uwagę na powyższe można stwierdzić, że nie da się pozycjonować strony w cenie 300 zł miesięcznie. Jednak tak naprawdę pozycjonować można każdą stronę internetową w tak niskim budżecie, aczkolwiek każdy właściciel musi sobie logicznie przemyśleć, ile agencja SEO jest w stanie zrobić w cenie 300 zł i ile chce na tym zarobić. W tej sytuacji w pierwszym miesiącu możliwa jest tylko optymalizacja strony jako inwestycje. Z kolei, w drugim zdobyć większą liczbę linków a w następnych miesiącach monitorować frazy.
Warto jednak zastanowić nad tym, czy Klienci chcą, aby tak było. Z pewnością nie. Dlatego na reklamie, czyli pozycjonowaniu nie należy oszczędzać. Jeśli posiadasz 300 zł jako budżet, lepiej jest samemu napisać treści na blog i tym sposobem rozwijać własną stronę www. W tej cenie możesz spróbować dodać swoją witrynę na płatnych katalogach firm oraz zlecić wykonanie od dwóch do trzech tekstów blogowych. Należy pamiętać, aby nie dać się nabrać na zbyt tanie pozycjonowanie stron oraz działania bez odpowiedniego przygotowania i efektów. Podejrzanie niskie ceny pozycjonowania nigdy nie przynoszą nic wartościowego i zazwyczaj są tylko dobrze brzmiącą obietnicą, bez jakiegokolwiek pokrycia.
Pozycjonowanie stron z niskim budżetem?
W tym przypadku wniosek nasuwa się sam. Nawet przy małym nakładzie finansowym można podjąć pewne działania SEO. Jednak wyłącznie kompleksowe rozwiązania będą przynosić najlepsze efekty.
Można założyć określony poziom budżetu jaki w danym przypadku warto przeznaczyć na pozycjonowanie stron internetowych. Należy przy tym pamiętać, że zmiennych jest naprawdę bardzo wiele. To jaka cena pozycjonowania jest w danej agencji, zależy od różnych czynników, dlatego nie warto pytać agencji o ogólny cennik pozycjonowania, gdyż taki najczęściej niewiele nam powie.
W zamian tego, warto prosić zawsze o konkretną, szczegółową i precyzyjną wycenę działań oraz profesjonalną konsultację działań pozycjonerskich. Po wykonaniu odpowiedniego audytu SEO, który przedstawia również analizę konkurencji, z pewnością agencja SEO sprawnie wyceni wszystkie swoje działania i pomoże odpowiedzieć na pytanie – ile konkretnie kosztuje pozycjonowanie danej strony internetowej. Może okazać się, że nawet za kilkaset złotych miesięcznie będzie możliwe wykonanie konkretnych działań.
Wsparcie dla pozycjonowania – cennik Google Ads
Słynne powiedzenie mówi, że „gdy nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze”. To przysłowie można odnieść do wielu sytuacji biznesowych oraz ekonomicznych. Również w wyszukiwarce Google, gdy nie wiadomo skąd na pierwszych pozycjach pojawiły się konkretne wyniki wyszukiwania, to z pewnością chodzi o pieniądze.
Mowa tutaj o dodatkowej usłudze, która związana jest ze zwiększaniem widoczności w wynikach wyszukiwania Google, czyli kampaniach reklamowych Google Ads. W tym modelu rozliczenia płaci się wyłącznie za wyniki. Google Ads to system reklamowy, który został zapoczątkowany w 2000 r. W ramach tej usługi w wyszukiwarce Google wyświetlane są linki sponsorowane, które prowadzą do witryny, której właściciel lub agencja obsługująca wykupiła kampanię.
Modele rozliczania w Google Ads są różne:
- CPC (cost per click) – koszt kliknięcia
- eCPC -ulepszony CPC
- CPM (cost per mile) – Koszt za 1000 wyświetleń
- CPV (cost per view) – koszt obejrzenia
- CPA (cost per action) – koszt za konwersję
- ROAS (return on ad spend) – zwrot wydatków za reklamy
Do korzyści płynących z takiego rozwiązania nie trzeba nikogo przekonywać. Należy jednak uświadamiać, że Google Ads nie musi być rozwiązaniem na zawsze. Innymi słowy, można zainwestować w pozycjonowanie organiczne, którego efekty są długotrwałe. Jeżeli chodzi o Google Ads zasada jest jedna – witryna wyświetla się tylko wtedy, gdy jej właściciel za to płaci. W związku z czym bez płatności nie będzie wyniku, a często okazuje się, że cena pozycjonowania sponsorowanego jest albo zbyt droga lub nie przynosi efektów, szczególnie przy bardzo konkurencyjnych frazach kluczowych.
Jednak to nie wszystko. W Google Ads zawsze wygrywa zada „kto da więcej”. Przykładowo, jeżeli dana firma ustawia stawkę CPC na 8 zł, a druga firma na 5 zł, to strona tej pierwszej będzie wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania. Co istotne? Zdarza się, że czasem stawki za jedno kliknięcie wynoszą nawet kilkadziesiąt złotych. Średni koszt za pozycjonowanie sponsorowane można sprawdzić w Planerze Słów Kluczowych, aczkolwiek aby mieć pełen pogląd należy posiadać aktywną kampanię. To jaki jest cennik pozycjonowania sponsorowanego w Google Ads określane jest przede wszystkim przez trudność i konkurencyjność danej frazy kluczowej.
Należy podkreślić, iż sposobów na zwiększenie widoczności w wynikach sponsorowanych w Google jest mnóstwo. Wśród czynników, które mają wpływ na ranking i pozycje reklam w wyszukiwarce Google wymienia się m.in. wynik jakości treści serwisu np. artykuły sponsorowane, możliwości zaindeksowania strony w Google, trafność reklam itp.
Najpopularniejszym rodzajem reklamy w Google Ads jest reklama tekstowa w wyszukiwarce. Poza tym, można również zainwestować w reklamę displayową produktową, w usłudze zakupy Google, remarketing oraz reklamę w YouTube.
Należy przy tym zaznaczyć, że sama rejestracja w usłudze Google Ads jest bezpłatna. Można także ustawić miesięczny limit budżetu, bez ryzyka przekroczenia go. W dowolnej chwili istnieje możliwości wstrzymania płatnej kampanii oraz dostosowania wydatków na każdym etapie realizacji usług. Jednak bez odpowiedniej wiedzy i umiejętności obsługi narzędzia Google, kampania może okazać się nieskuteczna. Właśnie dlatego warto zlecić kampanię sponsorowaną agencji, która zajmuje się pozycjonowaniem reklam w Google Ads.
Koszt pozycjonowania sponsorowanego jest ustalany wówczas wewnątrz konkretnej agencji. Do kosztu za reklamę należy doliczyć również koszty związane z obsługą kampanii.
Pozycjonowanie strony cennik – czy cena pozycjonowania to jedyny czynnik, który warto brać pod uwagę?
Odpowiedź na to pytanie jest prosta – nie. Pozycjonowanie nie jest pierwszą usługą za kilkadziesiąt złotych, którą można kupić, a w razie czego zrezygnować. Wszystkie wyżej wymienione argumenty oraz szacunkowe cenniki pozycjonowania i efekty, które można uzyskać mówią same za siebie. Prościej mówiąc, inwestycja w pozycjonowanie jest długofalowym procesem, który rozpoczyna się właśnie od podjęcia decyzji oraz wyboru konkretnej agencji SEO.
Cena jest istotna, ale stanowi tylko jeden z czynników, które wpływają na ostateczną decyzję. Przy zakupie oprogramowania dla firmy, cateringu, czy porady prawnej cena również nie jest jedynym wymogiem. Duże znaczenie mają m.in.:
- świadomość korzyści jakie płyną z tej oferty
- współpraca z konkretnym podmiotem
- relacje w tej współpracy
- model rozliczenia
- dostępne możliwości, rozwiązania i narzędzia
Cena pozycjonowania nie jest jedynym czynnikiem determinującym wybór usługi zwiększania widoczności pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Zwiększenie ruchu na stronie, liczba konwersji, ukazanie wizerunku lidera na rynku to efekty, w które warto zainwestować.
Warto podkreślić, że do każdego projektu związanego zarówno z tworzeniem jak i pozycjonowaniem stron internetowych dedykowany jest indywidualny opiekun. Są to zarówno eksperci od optymalizacji stron internetowych, jaki i link buildingu oraz SEO copywritingu. Każda z tych usług jest realizowana przez inne działy i osoby. Połączenie siły wszystkich specjalistów przyczynia się do osiągnięcia wspólnego efektu i realizacji celów biznesowych Klientów oraz partnerów biznesowych. Roboczogodzina każdego ze specjalistów jest wyceniana w sposób indywidualny, w zależności od stanowiska i rodzaju pracy. Cennik pozycjonowania mimo, iż z pewnością jest istotną informacją, którą potencjalny Klient chciałby poznać, jednak nie jest to czynnik, który determinuje ostateczną decyzję o promowaniu swojego biznesu.
Pozycjonowanie strony cennik – czy opłaca się pozycjonować stronę?
Decydując się na promocję swojej marki, firmy lub strony internetowej ma się przed sobą różne możliwości. Ogromny rynek reklamy zarówno tradycyjnej jak i online stoi otworem przed każdą firmą. Możesz zdecydować się na reklamę telewizyjną, której koszt oscyluje wokół kilkudziesięciu czy kilkuset złotych. Możesz również postawić na tradycyjne kanały reklamowe jak np. roznoszenie ulotek. Jednak możesz też wybrać jedną z najlepiej ocenianych dróg, czyli pozycjonowanie strony internetowej.
Nie można zapomnieć tutaj o wskaźnikach, które prezentują efekty pozycjonowania działań przeprowadzanych w internecie. Uwagę zwraca się przede wszystkim na:
- większy ruch na stronie
- rosnącą liczbę wyświetleń
- coraz więcej konwersji, która wpływa na pozycję strony
- oraz większą rozpoznawalność w środowisku biznesowym branży
Poza tym, ważne są również inne wskaźniki, których nie można do końca zmierzyć, przeanalizować oraz przypisać do usług pozycjonowania. W tym przypadku jednak ceną jest sukces przedsiębiorstwa. Można przedstawić go za pomocą efektu ROPO, który polega na tym, że konsumenci szukają informacji o określonym produkcie w sieci, a następnie kupują go stacjonarnie. Nie da się ukryć, że nawet w takiej sytuacji można zanotować korzyści i wzrosty. Mimo, iż współczynnik w sklepie internetowym nie wzrośnie, jednak przełoży się na zakup w sklepie stacjonarnym tej samej marki.
Właściciele firm oraz sklepów internetowych, którzy osiągnęli swoje cele biznesowe, w tym przede wszystkim dobrą widoczność strony w Google, dzięki pozycjonowaniu z pewnością twierdzą, że jest to gra warta świeczki, a cena stanowi drugorzędną rolę, bowiem cała inwestycja zwraca się z nawiązką. Najistotniejsze jest jednak to, aby strategia pozycjonowania stron internetowych była dopasowana do indywidualnych oczekiwań oraz celów konkretnej firmy.
Profesjonalnie przeprowadzone działania SEO stanowią najlepszą inwestycję w rozwój Twojej działalności internetowej. Jesteśmy przekonani, że powyższy obszerny artykuł rozwiał wszystkie Twoje wątpliwości związane z pozycjonowaniem stron www. Jeśli jednak w dalszym ciągu masz jakieś pytania – skontaktuj się z nami i dowiedz się co możesz osiągnąć dzięki naszym działaniom z zakresu pozycjonowania. Zaufaj naszemu doświadczeniu. Serdecznie zapraszamy!