Kody rabatowe, kupony, vouchery są synonimami tej samej formy promocji, która jest powszechnie stosowana w sklepach internetowych. W systemie Prestashop 1.7, kupony stanowią dość ważną formę promocji koszykowych i funkcjonalnie obszar definicji kuponów jest dość rozbudowany. Definiowanie kuponu składa się z 3 etapów:

Etap 1 – ustawienia podstawowe kuponu

W tym obszarze definiujemy nazwę, opis, kod (jest to kod, który wpisuje się w koszyku, aby skorzystać z kuponu). Kolejne opcje to:

  • Wyświetl w koszyku. Przy włączonej opcji, PrestaShop wyświetli użytkownikowi informację, że voucher jest dostępny (biorąc pod uwagę zawartość koszyka) i może on zostać wykorzystany w zamówieniu.
  • Częściowe użycie. Przy włączonej opcji, jeśli dojdzie do sytuacji, że wartość vouchera (kwotowa) przekroczy wartość zamówienia to voucher zostanie „skonsumowany częściowo”. Przykładowa sytuacja: kwota zamówienia to 200 zł a wartość vouchera to 300 zł. Przy zaznaczonej opcji „częściowe użycie” będzie możliwe wykorzystanie kuponu. System stworzy nowy kupon o wartości pozostałej kwoty, czyli 100 zł.
  • Status. Można włączyć lub wyłączyć możliwość zastosowania kuponu.

Etap 2 – warunki

Zakładka warunki służy do ustawienia warunków, dla których kupon będzie aktywny. Możemy ustawić poniższe warunki, ograniczające użycie kuponu:

  • Ograniczenie dla pojedynczego klienta wybranego z bazy. Użycie kuponu będzie możliwe, jeśli wybrany klient jest zalogowany w systemie.
  • Zakres czasowy ważności kuponu. Można ustawić datę rozpoczęcia i datę zakończenia okresu ważności kuponu wraz z ustawieniem godzin i minut.
  • Minimalna wartość. Jest to minimalna wartość zamówienia dla której kupon ma zastosowanie. Jeśli wartość koszyka jest mniejsza nie będzie można skorzystać z kuponu. Dodatkowe opcje to ustawienia jakiej waluty dotyczy ograniczenie, czy jest to kwota brutto czy netto oraz czy w obliczeniach koszt dostawy jest wliczony w sumę zamówienia czy jest wyłączony.
  • Razem dostępnych. Jest to ograniczenie liczby klientów, którzy mogą wykorzystać dany kupon. Jeśli ta liczba zostanie przekroczona to kolejni klienci nie będą mogli wykorzystać tego kuponu.
  • Razem dostępne dla każdego użytkownika. Każdy użytkownik będzie mógł z danego kuponu skorzystać maksymalnie X razy.
  • Wybór przewoźnika. To ograniczenie stosowane jest w przypadku, gdy chcemy wykluczyć zastosowanie kuponu w przypadku wyboru niektórych opcji transportu.
  • Wybór grupy klientów. Możemy zawęzić działanie vouchera do wybranych grup klientów. Jeśli zalogowany klient będzie należał do innej grupy niż wskazana to voucher nie zadziała. Ograniczamy w ten sposób zasięg działania vouchera do wybranych klientów poprzez wskazanie przynależności do odpowiedniej grupy.

Etap 3 – akcje

Zakładka „akcje” umożliwia ustawienie sposobu działania kuponu. Mamy do dyspozycji kilka wariantów promocji:

  • darmowa wysyłka
  • rabat procentowy lub kwotowy
  • wykluczenie produktów, które są w promocji (blokada naliczania podwójnej promocji)
  • wysłanie darmowego prezentu (wybór z bazy produktów)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *