Zastanawiasz się jakie umiejętności musi posiadać programista PrestaShop? Należy zaznaczyć, iż programista to przede wszystkim doświadczony specjalista w zakresie technologii PHP/MySQL, który w swojej pracy wykorzystuje popularne narzędzia służące do zbudowania własnego sklepu internetowego. Co istotne? Bardzo mocną stroną tego zaawansowanego oprogramowania jest możliwość kodowania wielu modułów, takich jak między…

Zamierzasz założyć swój sklep internetowy? A może już prowadzisz swoją działalność, jednocześnie chcesz zoptymalizować e-sklep. W tym artykule skupimy się na oprogramowaniu PrestaShop. Jak wybrać odpowiedni hosting pod tę platformę? O czym należy pamiętać? Dlaczego hosting dla sklepu Prestashop ma znaczenie? Hosting ma kluczowe znaczenie dla strony, którą budujesz. W…

PrestaShop stanowi niezwykle skuteczne narzędzie, które służy do tworzenia sklepów internetowych, zarówno dla mniejszych jak i większych firm. Jeśli wybierasz PrestaShop otrzymujesz możliwość uruchomienia i prowadzenia sklepu online bez miesięcznych opłat oraz prowizji od sprzedaży. To innowacyjne oprogramowanie, które poprzez współpracę z liderami branż takich jak między innymi: Google, eBay…

Kwestie wizualne odgrywają kluczową rolę w sklepie. Odpowiednia prezentacja produktów pozwala skutecznie zwiększyć sprzedaż. W przypadku sklepów internetowych do dyspozycji mamy zdjęcia oraz video. Jednak pomimo rosnącej roli filmów, cały czas odpowiednie grafiki są kluczowe w procesie sprzedaży. Niezbędna jest nie tylko odpowiednia jakość grafiki, ale także ich optymalizacja na…

Jedną z największych zalet prowadzenia e-sklepów jest możliwość automatyzacji wielu działań. Dzięki temu zarządzanie firmą zajmuje znacznie mniej czasu. Zadania, które w sklepie stacjonarnym wymagają wielu godzin, w e-sklepie mogą zostać zrobione automatycznie. To pozwala ograniczyć koszty i skupić się na innych, kluczowych zadaniach. Jak działa automatyzacja w sklepie internetowym?…

Klientów Prestashop możemy podzielić na grupy. Dzielenie na grupy ma zastosowanie w wielu przypadkach. Np. możemy wysłać newsletter do określonej grupy klientów lub przydzielić odpowiednią formę promocji. Można również ustalić, czy pokazujemy ceny dla takiej grupy oraz czy pokazujemy ceny brutto czy netto. Tworzenie grup klientów Prześledźmy w jaki sposób…

Kody rabatowe, kupony, vouchery są synonimami tej samej formy promocji, która jest powszechnie stosowana w sklepach internetowych. W systemie Prestashop 1.7, kupony stanowią dość ważną formę promocji koszykowych i funkcjonalnie obszar definicji kuponów jest dość rozbudowany. Definiowanie kuponu składa się z 3 etapów: Etap 1 – ustawienia podstawowe kuponu W…

Reguły cenowe katalogu to forma promocji masowej, odnosząca się nie do jednego produktu a do wielu produktów, wybranych wg. przypisanych reguł. Aby zdefiniować regułę cenową katalogu należy określić: nazwa reguły ustawienie warunków na walutę, kraj (w domyśle chodzi o kraj płatności zalogowanego klienta) czy grupę kliencką (klienci są przypisani do…

Promocje katalogowe dotyczą przecen konkretnych produktów. Aby przecenić dany produkt wystarczy dodać cenę specjalną. W obszarze cen specjalnych ustawiamy również warunki przeceny, takie jak: waluta kraj (w domyśle chodzi o kraj płatności zalogowanego klienta) grupa kliencka (klienci są przypisani do grup więc chodzi o klientów, którzy należą do do zaznaczonej…

Prestashop to bez wątpienia jedna z najpopularniejszych platform do e-commerce. Jednak zanim zdecydujesz się na wykorzystanie tego oprogramowania w swoim biznesie, to warto być świadomym jego wad. To oprogramowanie jak każde inne posiada pewne minusy. W tym artykule przyjrzyjmy się wadom i zaletom implementacji tego rozwiązania. Jakie zalety ma prestashop?…