Profesjonalne kampanie Google AdWords – jakie powinny być?

Profesjonalne kampanie Google AdWords – jakie powinny być?

Aby reklama była skuteczna musi posiadać pewne charakterystyczne cechy. Pokażemy jak powinno poprowadzać się kampanie reklamowe w Google AdWords, aby osiągnąć zamierzony cel.
Prowadzenie profesjonalnej kampanii AdWords to idealny sposób na dotarcie do nowych, potencjalnych klientów ze swoimi usługami lub produktami. Jednak wymaga to dużej wiedzy, umiejętności planowania i analizowania, których zazwyczaj nie posiada właściciel witryny. Dlatego warto zatrudnić specjalistę od reklamy AdWords, który zrobi to za nas. Jeśli jednak czujemy się na siłach i chcemy sprawdzić swoje umiejętności, przedstawiamy 6 podstawowych cech, jakie powinna posiadać skuteczna reklama AdWords.

Dopasuj reklamy do swojej branży

Reklama musi pasować do branży, której dotyczy

Profesjonalna reklama powinna być przygotowana specjalnie pod nasz charakter działalności. Musimy też dopasować ją do naszej największej grupy docelowej. Nie starajmy się tworzyć reklamy dla wszystkich, ponieważ w ten sposób nie trafimy do nikogo. Jeśli zatrudnisz specjalistę do reklam AdWords, spodziewajmy się wielu pytań o nasz biznes. Te pytania pozwolą mu poznać grupę docelową i przekaz, jaki powinien być do niej skierowany. To właśnie duża zaleta profesjonalnej reklamy, ponieważ trafia do określonej grupy docelowej, co przynosi najlepsze rezultaty.

Targetowanie reklam

Targetowanie reklam to po prostu określenie grupy docelowej, do jakiej ma być kierowana reklama. Dopasowanie grupy docelowej to nie tylko określenie płci czy wieku, ale chodzi tu o coś więcej. Specjalista od Google AdWords określa grupę docelową na przykładowych parametrach:

  • Wiek
  • Lokalizacja
  • Zainteresowania
  • Język
  • Urządzenie, z jakiego korzystają z Internetu

Musimy stworzyć precyzyjną grupę docelową. Bez sensu jest tracić pieniądze na reklamę, która nikogo nie zainteresuje. Dzięki uzyskaniu odpowiedniej grupy docelowej mamy dużo większe szanse na osiągnięcie celu. Dlatego musimy też wiedzieć co i komu chcemy sprzedać.

Określając grupę docelową możesz przeprowadzić analizę konkurencji o czym przeczytasz w tym artykule.

Słowa kluczowe w reklamach AdWords

Słowa kluczowe to pojedyncze słowa lub frazy, po których będzie wyszukiwana reklama. Musimy na chwilę zamienić się w użytkowników i zastanowić się, co wpisują w wyszukiwarkę chcąc trafić na nasz produkt. Bardzo ważne jest podanie najważniejszych słów kluczowych, ponieważ każde z nich ma określony koszt. Niedopasowane słowa kluczowe tylko wykorzystają nasz budżet bez żadnej skuteczności. Najlepsze słowa kluczowe to te, które dokładnie i konkretnie opisują produkt lub usługę.

Jak uzyskać wysoki wynik jakości?

Każda profesjonalna kapania AdWords powinna posiadać wysoki wynik jakości. Co składa się na jej ocenę?

  • Trafność reklamy – im lepiej dopasujemy reklamę do potrzeb użytkownika, tym lepszy wynik jakości osiągniemy. Dlatego warto dobrze przemyśleć, jak stworzyć personalizowany przekaz promocyjny
  • Współczynnik klikalności CTR – służy do określenia skuteczności wybranych słów kluczowych i reklam poprzez obliczenia, ilu użytkowników kliknęło w reklamę, która im się wyświetliła
  • Jakość strony docelowej – jeśli strona jest przyjazna dla użytkownika i przejrzysta dostajemy plusy od Google. Algorytm, który bada jakość kampanii sprawdza jakość strony docelowej

Im wyższy wynik jakości kampanii AdWords, tym lepsze osiągniemy efekty. Warto więc przed wystartowaniem kampanii skupić na tych trzech powyższych parametrach.

Dodaj rozszerzenia

Tworząc reklamę bądź precyzyjny

Do zwiększenia personalizacji kampanii reklamowych, Google AdWords oferuje specjalne rozszerzenia. Możemy do reklamy dodać na przykład konkretną lokalizację, dzięki czemu użytkownik sprawdzi czy oferujemy usługi blisko jego miejsca zamieszkania. Można też umieścić numer telefonu, aby klient mógł szybko się z nami skontaktować. Te dodatkowe rozszerzenia znacznie zwiększają zasięg kampanii i poprawia jej wyniki. Analizuj i udoskonalaj swoje kampanie, aby jak najlepiej dopasować ją do swoich odbiorców.

Język korzyści

Perswazyjne teksty, jakie umieścimy w reklamie zdecydowanie zachęcą do kliknięcia. Nauczymy się pisać w języku korzyści, który pokaże potencjalnym klientom zalety jakie płyną z posiadania konkretnego produktu lub usługi. Warto najpierw zadać sobie pytania, w czym nasz produkt jest lepszy od konkurencji, dlaczego ludzie wybierają ten produkt i jak wpłynie on na ich życie. Odpowiedzi na te pytania powinniśmy zawrzeć w tekście reklamowym. Im lepiej opisana kampania reklamowa, tym więcej kliknięć uzyskamy.

Zaufaj profesjonalistom

Prowadzenie skutecznej i profesjonalnej kampanii AdWords nie jest łatwe. Powyżej przedstawiamy tylko 6 najważniejszych aspektów, ale jest ich zdecydowanie więcej. Prowadząc kampanię reklamową musimy być też na bieżąco z nowościami Google, bo łatwo przez to zostać w tyle. Dlatego warto zatrudnić do tego specjalistę, który zadba o to, aby nas budżet na reklamę przyniósł oczekiwane efekty. Zachęcamy do kontaktu z naszymi specjalistami od reklamy internetowej.