Promocje katalogowe dotyczą przecen konkretnych produktów. Aby przecenić dany produkt wystarczy dodać cenę specjalną. W obszarze cen specjalnych ustawiamy również warunki przeceny, takie jak:

  • waluta
  • kraj (w domyśle chodzi o kraj płatności zalogowanego klienta)
  • grupa kliencka (klienci są przypisani do grup więc chodzi o klientów, którzy należą do do zaznaczonej grupy i są zalogowani)
  • zawężenie przeceny do konkretnego, wybranego z listy klienta
  • daty obowiązywania promocji w Prestashop
  • minimalna ilość danego produktu w zamówieniu do uruchomienia promocji
  • wpływ na cenę
    – czy promocja ma zastosowanie do ceny netto czy brutto
    – wybór wartości promocji (procentowy lub kwotowy)

W zależności od tego czy zaznaczymy opcję pozostawienia ceny początkowej czy nie, cena ta pojawi się w sklepie jako cena przekreślona a obliczona cena po promocji jako aktualna cna zakupu. Widok z ceną przekreśloną i aktualną ceną jest zwykle dostępny na listach produktowych, w karcie produktu, w koszyku, rzadziej w podpowiedziach wyszukiwarki – zależy to od zastosowanego układu graficznego.

Promocje mogą być również wspomagane przez pokazanie czasu do końca trwania promocji z odliczaniem sekundowym. W niektórych sklepach zastosowanie promocji flashowych znacznie zwiększa konwersję. Przykład zastosowania w sklepie meblowym:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *