Relacja na FB – istota działania i zastosowanie

Relacja na FB

Czy wiesz, że już ponad 90% polskich użytkowników social mediów wykorzystuje swoje smartfony do przeglądania treści? Znaczenie znikających po upływie 24h treści dla komunikacji w mediach społecznościowych przybiera na sile każdego miesiąca. Sukces tej formy przekazu sprawił, że dzisiaj praktycznie każda platforma społecznościowa umożliwia użytkownikom nie tylko publikowanie, ale również oglądanie treści efemerycznych takich jak np. relacje. Jak działa relacja na FB? Czy może pomóc Twojej firmie? Odpowiadamy!

Jak działa relacja na FB?

Usługa „relacja na FB” została wprowadzona w 2017 roku. Umożliwia ona użytkownikom m.in. udostępnianie postów, zdjęć i wiele więcej. Co istotne? Funkcja jest zupełnie darmowa, a jedyne co potrzeba do stworzenia relacji, to dostęp do internetu, laptopa lub innego urządzenia mobilnego. Relacje osób i stron, które obserwujesz, są widoczne przez 24h od momentu publikacji. Użytkownicy mogą zobaczyć je na pasku u samej góry portalu i zareagować na nie. Wokół profilowego zdjęcia pojawia się niebieska obwódka, która oznacza, że dana relacja jeszcze nie została przez Ciebie wyświetlona.

Relacje na FB a urządzenia przenośne

Aby dodać materiał z poziomu urządzenia mobilnego, wystarczy stuknąć w przycisk „Utwórz relację”. W ten sposób zostaniesz przeniesiony do mini kreatora, gdzie możesz utworzyć tekst, ankietę, selfie bądź wybrać swój obecny nastrój. Ponadto, masz również dostęp do plików multimedialnych w swoim urządzeniu. W prawy górnym rogu znajduje się ikona z aparatem. W tym miejscu możesz nie tylko utworzyć zdjęcie, ale także nakręcić wideo. Z kolei, w górnym rogu możesz przejść do ustawień prywatności relacji, a co za tym idzie ustalić, kto może ją zobaczyć.

Relacje na FB z poziomu desktopa

Jeśli chodzi o konta prywatne, masz możliwość tworzenia relacji w 2 lokalizacjach: własnego profilu oraz strony głównej FB. W tym celu najedź na „Utwórz relację”- wówczas wyświetlą się dwie opcje: „Utwórz relację ze zdjęciem” i „ Utwórz relację tekstową”. Należy zaznaczyć, iż tworzenie relacji z poziomu komputera wygląda trochę inaczej. Możesz wgrać gotowy plik lub utworzyć relację tekstową. Jednak to nie wszystko! Swoją relację możesz również wzbogacić o link przekierowujący na stronę zewnętrzną.

W odróżnieniu od zwykłych postów, relacja na FB znika z aktualności i nie zapisuje się na naszym profilu na zawsze. To rodzaj ulotnych treści, przez co mogą być one bardziej osobiste niż standardowe wpisy. Relacje są pierwszym elementem, który widzimy po otwarciu aplikacji lub strony www Facebooka, dzięki czemu są świetną metodą na zwiększenie widoczności marki w mediach społecznościowych.

Włączanie/Wyłączanie relacji na FB

Relacja na FB, tak jak na Instagramie wyłączają się automatycznie- po prostu znikają. Istnieje jednak rozwiązanie, które pozwala powrócić w archiwum relacji. Zastanawiasz się, jak to zrobić? Jeśli korzystasz z urządzenia przenośnego, przytrzymaj ikonę ze swoim zdjęciem na pasku głównym. Tym sposobem przejdziesz do archiwum Twoich relacji, które są widoczne wyłącznie dla Ciebie. Możesz również sprawdzić, kto widział udostępniane multimedia, jak na nie zareagował, możesz pobrać plik lub ponownie go udostępnić oraz wyróżnić całą kolekcję. Poza tym masz również możliwość spersonalizowania relacji, poprzez dodanie miniatury czy nadanie odpowiedniego tytułu.

Jak usunąć relację na FB?

Dodałeś na swoim FB relację, ale chcesz ja usunąć? To nic skomplikowanego. Oto, co należy zrobić:

  1. Wybierz swoją relację w górnym pasku.
  2. Kliknij w trzy kropki a Facebook pokaże Ci menu.
  3. Masz kilka możliwości: edycja ustawień prywatności, zapisanie zdjęcia, zarchiwizowanie zdjęcia lub jego usunięcie.
  4. Kliknij w „Usuń zdjęcie”.
  5. Wyświetli się komunikat z potwierdzeniem, że chcesz usunąć zdjęcie.
  6. Wybierz „Usuń” i gotowe.
  7. Twoja relacja została usunięta.

Relacja na FB a promocja firmy

Czy relacje na FB można wykorzystać prowadząc własny biznes? Oczywiście, że tak! Ze względu na fakt, iż relacje są mniej zobowiązującą forma komunikacji z odbiorcami, pozwalają pokazać firmę od nieformalnej strony. Pamiętaj, że prezentacja biznesu „od środka” nie tylko umocni relacje z Klientami, ale również zwiększy ich zaangażowanie. Nie musisz wrzucać perfekcyjnie przygotowanych zdjęć- zamiast tego możesz po prostu pokazać, jak wygląda zwykła praca w firmie bądź co robicie podczas przerw.

Dynamiczna forma relacji na FB sprawia, iż doskonale nadają się też do informowania Klientów o nowych produktach, usługach czy bieżących promocjach. Nawet jeśli ktoś przeoczy informację zawartą w poście, zobaczy ją w formie relacji. Właśnie z tego powodu Stories są idealnym sposobem na zwiększenie zainteresowania marką i aktywizację biernych odbiorców. Nie lekceważ tego potencjału!

Atrakcyjne relacje na FB, czyli jakie?

Jak przygotować atrakcyjne relacje na FB? Należy przede wszystkim pamiętać, że użytkownicy social mediów oczekują od relacji wrzucanych przez obserwowane przez nich osoby i marki nowej treści, której nie znajdą w aktualnościach. Pamiętaj, aby wystrzegać się duplikowania wpisów i dbaj content była odpowiednio zróżnicowany. Co to oznacza? Treści publikowane w relacjach na FB powinny odróżniać się od tych, które widoczne są już na stronie internetowej oraz w profilach firmy w mediach społecznościowych.

Nie wiesz jakich relacji oczekują Twoi odbiorcy?

  • Przedstaw prawdziwe historie
  • Pokaż sukcesy Twojej marki
  • Informuj o promocjach
  • Prezentuj nowe produkty
  • Twórz angażujący content
  • Dziel się poradami, ciekawostkami
  • Odsyłaj do artykułów dostępnych na firmowym blogu

Relacja na FB odgrywa coraz większą rolę w mediach społecznościowych i to od Ciebie zależy, czy Twój biznes wykorzysta drzemiący w nich potencjał. Potrzebujesz pomocy? Świetnie się składa- nasza agencja pomoże Ci wykorzystać relacje dla Twojej firmy i wyznaczyć realne do osiągniecia cele. Serdecznie zapraszamy do współpracy!